ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הריון וקנאביס – האם קנאביס טוב להריון?

שתפו את החברים

הריון וקנאביס – מחקר רחב שסוקר גם מחקרים רבים שנעשו בתחום, ופורסם במגזין “מיילדות וגינקולוגיה” סוקר ומנתח נתונים שעל בסיסם מתיימרים להציג את הטענה כי עישון קנאביס עלול להוות השפעה שלילית על האישה ההרה ועל עוברה. המסקנה החד משמעית היא:…

הריון וקנאביס – מחקר רחב שסוקר גם מחקרים רבים שנעשו בתחום, ופורסם במגזין “מיילדות וגינקולוגיה” סוקר ומנתח נתונים שעל בסיסם מתיימרים להציג את הטענה כי עישון קנאביס עלול להוות השפעה שלילית על האישה ההרה ועל עוברה.

המסקנה החד משמעית היא: “הטבק, הוא הגורם המסוכן”

חוקרים מאוניברסיטת וושינגטון הובילו ניתוח מעמיק של למעלה מ-30 מחקרים שבדקו האם השימוש בקנאביס עלול לגרום למשקל לידה נמוך או ללידה מוקדמת. אף על פי שהחוקרת המובילה, ד”ר שניה קונר והקולגות שלה הגיעו בסופו של דבר למסקנה שאשה שעישנה קנאביס במהלך הריונה, אכן הגדילה את סיכוייה לבעיות מסוג זה, הם גם מצאו כי רק ברגע ששימושה של האם בטבק נכנס למשוואה הנזקים מופיעים. “מצאנו כי צריכת קנאביס בלבד על ידי האם במהלך היריון אינו מהווה גורם סיכון עצמאי ללידה במשקל נמוך, או לידה מוקדמת, לאחר התאמה לגורמים כמו שימוש בטבק”, אמרו עורכי המחקר. “עוד לא הופיעה עליה בסיכון להשפעות שליליות נוספות לעובר או בהקשר להיריון והלידה מקנאביס, ברגע שמיפינו גורמים משפיעים נוספים”

הריון קנאביס

עורכי המחקר סיכמו בכך שההשפעות השליליות על העובר, ההיריון והלידה בעישון קנאביס של האם,  הם ככל הנראה כתוצאה מהשימוש בטבק ומגורמים נוספים, ואינם תרומתו של השימוש בקנאביס עצמו.

הריון וקנאביסבמאמרו לבלוג Reason magazine’s Hit & Run,  מדגיש המחבר ג’ייקוב סולום,  כי “טענות שקנאביס גורם לבעיות המקושרות להריון, ללידה, ולעובר, נפוצות הרבה יותר מהעובדות שגם מתועדות היטב כנגד אלכוהול וטבק. אחת מהסיבות לחוסר הבהירות היא שנשים הריוניות שצורכות קנאביס בתדירות גבוהה יותר מעשנות לפעמים גם טבק, שהוא כידוע מעלה את הסיכון ללידה מוקדמת, ובמשקל נמוך.

אי לכך, עישון טבק יכול להוות את הסיבה הממשית להשפעות השליליות שמזוהות עם שימוש בקנאביס בכמה מחקרים. “לכן, בעוד שזה תמיד רעיון טוב לקחת בחשבון גורמי סיכון פוטנציאליים בצריכת חומרים שונים (מזון, משקאות, תרופות וכיו”ב), לנושא ההקפדה על בריאותה של אישה בהריון, אומר ג’ייקוב – כי אשה הריונית שצורכת קנאביס לא מסכנת את עוברה יותר מזו ששותה כוס יין לפרקים (מה שבניגוד לצריכה כבדה של אלכוהול אינו מזוהה עם פגיעות לידה), ושתיהן מסכנות את עוברן פחות מאשה שמעשנת סיגריות במהלך ההריון.

מאחר והמדינה לא מניחה באופן אוטומטי שאישה ששותה ומעשנת במהלך הריונה אינה כשירה כהורה, אין סיבה להתייחס כך לאשה שצורכת קנאביס במהלך ההריון. במחקר שפורסם בשנה שעברה הוכח גם שכל הילדים לאמהות שצרכו קנאביס הראו תוצאות טובות יותר בכל הפרמטרים לעומת הילדים האחרים. עוד מצאו החוקרים כי קנאביס מגן טוב יותר על העובר מהנזק הנגרם משתיית אלכוהול של האם.

עד היום משרד הבריאות טען ששימוש בקנאביס מסכן את העובר, ומפני שלא בוצעו מחקרים בנושא, הם לא רוצים לקחת את הסיכון לקבל תביעת רשלנות בעתיד אם ייגרם נזק לאם או לעובר. ורק לאחרונה אישר משרד הבריאות בארץ למטופלת בקנאביס רפואי לצרוך את התרופה גם במהלך הריונה, וזאת לאחר שהגישה בג”צ בנושא.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 4

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    אחלה כתבה, אבל מה לגבי קנאביס בזמן הנקה? על זה אומרים דברים ממש גרועים. מה דעתכם?

  2. יניב |

    לידיעת כולן.
    זופרן (תרופה לחולי סרטן ונשים בהריון עם בחילות אינסופיות)זה ממש מסוכן לעובר ולאישה . ממש לא מומלץ.
    אני ניסיתי את זה ובסוף קניתי משאף (ופורייזר\מאדה שמאפשר לשאוף אדים ללא עשן, ולכן ללא נזק לריאות” מפסיקים לשרוף, מתחילים לאדות” בגוגל למשל) והשגתי גראס רפואי.
    עם המשאף ניתן להשתמש בצורה ממש מדודה שאיפה קטנה פעמיים ביום.
    זאת ממש מתנה מהטבע, הכי פשוט והכי טבעי.
    פקפקתי הרבה אבל אחרי הרבה בדיקות הגעתי למסקנה חד משמעית שזה הרבה יותר בטוח ובריא לעובר מזופרן.

    בנוסף למרות הסטיגמה החומר ממש לא מסובב, אלא פשוט מנטרל את הבחילות לאורך זמן ופועל תוך דקה.
    כמובן שעדיף מאד להשיג רפואי מפני שהוא ממוקד בנטרול הבחילות ולא בסיבוב הראש, וגם נקי מריסוסים.

    הבן שלי כבר בן שנתיים, הוא מושלם מתוק ומפותח מאד לגילו מכל הבחינות,
    אני חושבת שהגראס אפילו עזר לו להתפתח בצורה הרבה יותר טובה מהאחיות.

  3. זוהר |

    חבל שלא מפרסמים מקורות , לא מצאתי את המחקר המדובר.

    1. ג'וני סלומון |

      לא רואה לינק?

שינוי גודל גופנים
ניגודיות