ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - החברה הגדולה בעולם מתרחבת

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 2/8/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 6%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4% והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.2%.   הפרחים שעל הענף חברת אפריה (סימול: APHA) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון המסתיים…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 6%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4% והדאו ג’ונס ירד בכ- 0.2%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת אפריה (סימול: APHA) פרסמה השבוע דוחות כספיים לרבעון המסתיים במאי 2020. הכנסותיה לרבעון עמדו על 152 מ’ דולר, מעט יותר מהתחזיות המוקדמות. החברה רשמה הפסד של 98 מ’ דולר בעיקר מירידת שווי נכסים ביולוגיים. בשורת ה- EBIDTA החברה רשמה רבעון חמישי חיובי רצוף. בנוסף לדוחות הודיעה אפריה על הנפקת מניות בהיקף של 100 מ’ דולר. מנייתה ירדה השבוע בכ- 11%.
  • מדווחת נוספת היא חברת סקוט מירקל (סימול: SMG) העוסקת במכירת ציוד חקלאי. החברה דיווחה על הכנסות של כמיליארד וחצי דולר, גידול של כ- 28% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. החטיבה ההידרופונית, המוכרת ציוד למגדלי קנאביס צמחה בכ- 72%. הגידול בהכנסות נובע מגידול בהיקף גידול הקנאביס ובצריכה מוגברת של ציוד חקלאי ביתי בתקופת הקורונה. הרווח הנקי של החברה ברבעון עמד על 203 מ’ דולר.
  • חברת הקנאביס הגדולה בקנדה, קנופי (סימול: CGC) השיקה השבוע פלטפורמת מסחר אינטרנטית למכירת מוצרי ה- CBD שלה בארה”ב. בפלטפורמה, com, ניתן להזמין בשלב הראשון שמנים, כמוסות, קרמים ומוצרי ספורט.
  • חברת אינטרקיור נערכת ללגליזציה מלאה. החברה הודיעה השבוע על רכישת 50.1% מחברת כאן עולם המייבאת לארץ שלושה מותגי פנאי מובילים מארה”ב ומחזיקה בבית המרקחת גבעול. תמורת השליטה בחברה תעניק אינטרקיור לבעלי המניות בכאן עולם מניות של אינטרקיור בהיקף כספי של 7.8 מ’ ₪ ועוד תוצרת חקלאית בהיקף של 10.2 מ’ ₪. מנייתה ירדה השבוע בכ- 4%.
  • חברת נקסטייג’ הצפויה להתמזג עם השלד מיקרומדיק, דיווחה השבוע על הקמת מיזם משותף עם טמפו לפיתוח מוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס. בעקבות ההודעה זינקה השבוע מנייתה בכ- 37%.
  • רוב מניות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמת ירידה. שיח ירדה בכאחוז, טוגדר ירדה בכ- 5%, יוניבו ופארמוקן ירדו בכ- 7% ואילו תיקון עולם קנביט עלתה בכ- 2%.

 

שורש הענף

דו”ח חדש שפורסם השבוע ב- Marijuana business factbook מעריך את מספר המועסקים בתעשיית הקנאביס החוקית בארה”ב. ב- 2019 עמד מספר המועסקים בתעשייה על 165,000-200,000 איש. עד סוף 2020 מספר המועסקים צפוי לגדול ל- 240,000-295,000 איש. מספרים אלה כוללים רק את המועסקים הישירים בתעשייה וכן בחברות הנילוות כגון חברות ייעוץ ועורכי דין. רוב המועסקים בתעשייה הם במכירות ושיווק.

על פי ההערכות, בתעשיית הקנאביס יועסקו עד לסוף 2024 470,000-575,000 איש בארה”ב. יחד עם זאת, המספר עשוי להיות קטן יותר אם מכירה של קנאביס תתאפשר בחנויות רגילות כמו אלכוהול, ולא רק בדיספנסרים ייעודיים.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות