ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
דיאטת קנאביס

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 26/4/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 8.2%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכחצי אחוז והדאו ג’ונס ירד בכ- 1.9%.   הפרחים שעל הענף חברת נפטון (סימול: NEPT) האמריקנית עוסקת בייצור תוספי מזון ועיבוד המפ לשמני…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 8.2%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכחצי אחוז והדאו ג’ונס ירד בכ- 1.9%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת נפטון (סימול: NEPT) האמריקנית עוסקת בייצור תוספי מזון ועיבוד המפ לשמני CBD. השבוע הודיעה החברה כי הצליחה להאיץ את קו הייצור שלה למחטאי ידיים, וכי כבר בשבוע הבא היא תשווק כמיליון יחידות מדי שבוע. לחברה כבר יש הסכמים למכירת כל הכמות ללקוחות קמעונאיים וממשלתיים. מנייתה עלתה השבוע בכ- 13%.
  • קרן הריט האמריקנית המתמחה בחוות קנאביס, Innovative Industrial Properties (סימול: IIPR) חתמה השבוע על הסכם עם חברת הקנאביס הציבורית קרסקו (סימול: CN) על פי ההסכם, IIPR תרכוש את מתקן הייצור של קרסקו במישיגן, ותשקיע בו בסה”כ כ- 16 מ’ דולר. עם השלמת העסקה, הגיעה מספר הנכסים הכולל של IIPR ברחבי ארה”ב ל- 55 נכסים, בשטח כולל של כ- 381 אלף מ”ר.
  • חברת הקנאביס הישראלית IMC, הנסחרת בקנדה (סימול: CN), דיווחה השבוע על תוצאותיה לרבעון האחרון של 2019. הכנסותיה לרבעון עמדו על כ- 2.5 מ’ דולר קנדי ברבעון ורווח נקי של כ- 1.7 מ’ דולר קנדי (כ- 6 מ’ ₪ ו- 4 מ’ ₪ בהתאמה). נכון לסוף הרבעון בקופתה כ- 14 מ’ דולר. בנוסף, דיווחה החברה כי חתמה על הסכם עם פארם ירוק לאספקת 12.6 טון קנאביס בשנים 2021-2023. מנייתה עלתה השבוע בכ- 38%.
  • חברת פנאקסיה השלימה השבוע גיוס של 7.3 מ’ ₪ מבעלת השליטה בחברה וכן גיוס של 1.85 מ’ ₪ ממשקיע ותיק ומדירקטוריות בקבוצה. בכך מסתכם היקף הגיוס של הקבוצה ממרץ 2020 בכ- 29 מ’ ₪. מנייתה סגרה את השבוע ללא שינוי.
  • חברת קנאשור הודיעה השבוע כי מתקן הריבוי והגידול האירופוני שלה קיבל את התקן GACP האירופאי, שיאפשר לה לעבד את תוצרתה במפעל המאושר על ידי תקנים אירופאים ולייצא. מנייתה עלתה השבוע בכ- 37%.
  • גם רוב מניות חברות הקנאביס הישראליות האחרות נהנו משבוע חיובי. יוניבו עלתה בכ- 12%, אינטרקיור עלתה בכ- 15%, שיח עלתה ב- 5%, פארמוקן עלתה בכאחוז.

 

שורש הענף

לצד תעשיית הקנאביס, מתפתחת בחודשים האחרונים תעשייה בעלת מאפיינים דומים הנמצאת בשלבים מוקדמים יותר: תעשיית הפסיכדליים. מדובר בתעשייה המפתחת תרופות, בעיקר תרופות פסיכיאטריות, המבוססות על פטריות הזיה, ועוסקת בעיקר בחומר הפעיל פסילוסיבין.

בדומה לקנאביס, השימושים המסורתיים בפטריות היו לטקסים דתיים וכתרופה, אך הם הוגדרו בארה”ב כסם והוצאו מחוץ לחוק ב- 1971. יחד עם זאת, שלוש ערים בארה”ב כבר הודיעו בשנה שעברה על אי-הפללה של אחזקת פטריות: דנבר קולורדו, אוקלנד קליפורניה וסנטה קרוז קליפורניה. בנוסף, פורטוגל הודיעה על אי-הפללה של הפטריות כבר ב- 2011.

השבוע פורסם סקר בוושינגטון די.סי ממנו עולה כי 60% מתושבי הבירה האמריקנית בעד אי הפללה לפטריות. מארגני הסקר מקווים לאסוף שלושים אלף חתימות על מנת להביא את הנושא למשאל עם בנובמבר הקרוב, ולהפוך את מחוז קולומביה לאיזור הראשון בארה”ב שיכיל אי הפללה.

במהלך השנתיים האחרונות מתבצעים מחקרים לשימוש בפטריות לטיפול בדיכאון, פוסט טראומה, כאבי ראש מקבציים, אנורקסיה, אצלהיימר, כאב כרוני ועוד.

חברה MindMed, העוסקת במחקרים כאלה, הפכה במרץ האחרון לחברה הראשונה שמניותיה הונפקו לציבור. לחברה יש מחקרים בשלב II על טיפול בהפרעת קשב וריכוז והתמכרות למשככי כאבים אופיאטיים. מנייתה עלתה מאז ההנפקה בכ- 100%.

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות