ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
השקעות קנאביס בשוק ההון - החברה הגדולה בעולם מתרחבת

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 7/6/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 1.2%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4.3% והדאו ג’ונס עלה בכ- 6.8%. הפרחים שעל הענף חברת ולנס (סימול: TO) היא חברת ייצור ועיבוד קנאביס. החברה הודיעה…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) עלה השבוע בכ- 1.2%. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 4.3% והדאו ג’ונס עלה בכ- 6.8%.

הפרחים שעל הענף

  • חברת ולנס (סימול: TO) היא חברת ייצור ועיבוד קנאביס. החברה הודיעה השבוע על גיוס חוב נוסף של ארבעים מיליון דולר. בנוסף, הודיעה על הסכם עם חברת Verse לפיתוח וייצור של מוצרים חדשניים, ובהם קרבמל קנאביס מבוסס פחממנים, ושמנים למאיידים עם פרופיל טרפנים ייחודי.
  • חברת הקנאביס הישראלית IMC הנסחרת בקנדה (סימול: CN) פרסמה ביום שישי האחרון דוחות כספיים לרבעון הראשון של 2020. הכנסותיה ברבעון עמדו על כ- 3 מ’ ₪, ירידה של כ- 48% ביחס לרבעון האחרון של 2019. החברה מסבירה את הירידה בהכנסות בכך שהיא צברה מלאים לקראת הסכמי המכירה שחתמה. כזכור, במהלך הרבעון הודיעה החברה על הסכמים עם בתי מרקחת בישראל למכירה של 33 טון קנאביס בשלוש שנים. בשורה התחתונה, רשמה החברה רווח נקי של כ- 400 אלף ₪ ברבעון.
  • יוניבו חתמה השבוע על שיתוף פעולה עם בית מרחקת כנרת בכפר סבא, במסגרתו יוכלו הצדדים למכור קנאביס רפואי לכ- 40 בתי מרקחת החברים בקבוצת “רוקחים עתיד”. בנוסף, הודיעה על מחקר עם גרין פוינט לפיתוח מכונות ביתיות למיצוי קנאביס. מנייתה ירדה השבוע בכ- 2%.
  • אינטליקנה קיבלה השבוע את התקן IMC-GAP לחוות הגידול שלה בשרון. החברה תוכל לגדל במתחם עד 36,000 צמחי קנאביס. מנייתה ירדה השבוע בכ- 9%.
  • גם שאר מניות הקנאביס הישראליות רשמו השבוע מגמת ירידה. אינטרקיור ירדה בכ- 6%, פארמוקן ירדה בכ- 4%, שיח ירדה בכ- 9%, טוגדר ירדה בכ- 7%.

 

שורש הענף

הפרלמנט של שווייץ אישר השבוע פיילוט של קנאביס לצרכי פנאי. יורשו להשתתף בפיילוט רק אזרחים מעל גיל 18, שיוכיחו באמצעות בדיקות שיער שהם כבר משתמשים בקנאביס. המשתתפים בפיילוט יוכלו לרכוש באופן חוקי מתוצרת שווייץ בלבד, כדי להגן על התעשייה המקומית שנמצאת כיום בחיתוליה. הקנאביס שיאושר הוא קנאביס אורגני בלבד, בשיעור THC של עד 20%. כל משתתף יוכל לרכוש עד 10 גרם של THC נקי לחודש. המשתתפים בפיילוט יסכימו למעקב אחר בריאותם, לפני, במהלך ואחרי הפיילוט.

הפיילוט הוא הצעד הראשון שנוקטת שווייץ כדי לקדם את המטרה שהצהירה עליה בדצמבר האחרון: להילחם בשוק השחור, מאחר שלדבריהם: “השוק השחור אינו מתעניין בהיבטים של בריאות הציבור והגנה על צעירים”.

 

שבוע טוב.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות