ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 11/3/2020 קנאביס וקורונה!

שתפו את החברים

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 8/3/2020 הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 8.8%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 0.7% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.2%.   השבוע ציין מדד הקנאביס שלוש שנים להשקתו. במקביל,…

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 8/3/2020

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 8.8%. להשוואה, הנאסד”ק ירד השבוע בכ- 0.7% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.2%.  

השבוע ציין מדד הקנאביס שלוש שנים להשקתו. במקביל, הגיע שער המדד ל- 617 נקודות, השער הנמוך ביותר שרשם המדד מאז שהושק.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת טילריי (סימול: TLRY) פרסמה השבוע דוחות מאכזבים. הכנסותיה לרבעון האחרון של השנה עמדו על כ- 47 מ’ דולר, ירידה של כ- 8% מהרבעון הקודם. עיקר הירידה נובעת מירידת מחירי הקנאביס, שעמדו ברבעון האחרון על כ- 3.2 דולר לגרם. בסה”כ מכרה טילריי ב- 2019 כ- 35 טון של קנאביס, וקצרה כ- 50 טון קנאביס. טילריי רשמה ברבעון את ההפסד הרבעוני הגדול בתולדותיה, כ- 211 מ’ דולר. רוב ההפסד נגרם מירידת שווי של המלאי ושל החברה הבת בארה”ב העוסקת ב- CBD. טילריי סגרה את השבוע בשער של 10 דולר למניה, השער הנמוך ביותר מאז שנרשמה למסחר ביולי 2018.
  • חברת הקסו (סימול: HEXO) קיבלה השבוע שתי המלצות משני אנליסטים. הראשון, מבנק ההשקעות ג’פריס, שחתך את מחיר היעד למניה מ- 1.9 דולר קנדי ל- 0.75 דולר קנדי, בעיקר בשל הורדת הציפיות מהיקף המכירות הצפוי ממוצרי מזון ומשקאות מבוססי קנאביס בקנדה. לעומת זאת, בנק ההשקעות אליאנס הוציא השבוע סקירה ראשונה על הקסו עם מחיר יעד של 3.5 דולר קנדי למניה. זאת, בשל המעבר הצפוי לרווחיות בהמשך השנה, ושיתוף הפעולה של הקסו עם יצרנית הבירות מולסון קורס.
  • חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע על תוכנית לאופטימיזציה של הייצור שלה. בין השאר, החברה תסגור שני מתקני ייצור בקולומביה הבריטית ותעצור את התוכניות להקמת מתקן נוסף באונטריו. משמעות הסגירה היא פיטורים של כ- 500 עובדים. מטרת התוכנית היא להתאים בין היקפי הביקוש בשוק הקנדי להיצע.
  • חברת אינטרקיור הישראלית הודיעה השבוע כי החברה הבת קנדוק חתמה על מזכר הבנות למיזוג עם החברה הציבורית הישראלית סקלט הנסחרת בנאסד”ק (סימול: APOP). במסגרת העסקה, אינטרקיור תשקיע בסלקט כשלושה מיליון דולר, ולאחר המיזוג תחזיק ב- 95% ממניות החברה הממוזגת. בנוסף, הודיעה קנדוק כי חתמה על הסכם עם סופרפארם לאספקת עשרה טון קנאביס רפואי לשלוש שנים. מניית אינטרקיור עלתה השבוע בכ- 8%.
  • חברת יוניבו הודיעה כי חתמה על מזכר הבנות עם קנופי לייבא עד 470 ק”ג של קנאביס רפואי מהמתקן של קנופי בלסוטו שבאפריקה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 3%.
  • חברת אינטליקנה הודיעה השבוע על כי התקשרה בהסכם מחייב עם היליז למכירה של 125 ק”ג קנאביס רפואי ברבעון, החל מאוגוסט 2020. מנייתה עלתה השבוע בכ- 26%.

 

שורש הענף

איך משפיע וירוס הקורונה על מניות הקנאביס הגלובליות? לדעתנו, ניתן לחלק את ההשפעה לשלוש קטגוריות שונות:

  1. ירידות בשוק המניות הכללי משפיעות בצורה רוחבית גם על סקטור הקנאביס. בנוסף, סיטואציה של ירידות תקשה עוד יותר על חברות הקנאביס לגייס מימון לפעילותן.
  2. השפעה על שוק המאיידים והמשאפים – רוב המאיידים הנמכרים היום בצפון אמריקה מיוצרים בסין, ולכן עשוי להיווצר מחסור. בסין מיוצרים גם מרבית המכלולים למאיידים, כולל סוללות ומחסניות. ארה”ב מייבאת מסין כ- 30 מיליון מאיידים ניידים מדי חודש. גם מנכ”ל טילריי התייחס השבוע לעניין, ואמר כי ההשפעה הראשונה של הקורונה מורגשת בתחום האידוי.
  3. השפעות עקיפות שעשויות לפגוע בצריכת הקנאביס, כגון הפחתת שימוש משותף בקנאביס בגלל חשש מהדבקה. השפעות עקיפות על תהליך הלגליזציה במדינות שבן נאספות חתימות למשאל עם כתוצאה מסגירת קניונים ומרכזי בילוי.

מעבר לזה, אין עדיין שום מחקר המוכיח כי צריכת CBD מועילה כנגד וירוס הקורונה, כך שלשמועות בעניין ברשתות החברתיות אין כל בסיס מדעי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות