ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

פרחים יבשים או פרחים דביקים – מה עדיף?

שתפו את החברים

פרחי קנאביס מגיעים בשלל סוגים, זנים וטעמים, וחוסר האחידות הוא דבר בולט כשזה נוגע לקנאביס. מה מהם יהיה יותר אפקטיבי בשבילנו? האם פרח שהתיישן היטב יהיה בעל השפעה חזקה יותר מפרח דביק? ואיך אפשר להעריך את איכות הפרח גם ממבט…

פרחי קנאביס מגיעים בשלל סוגים, זנים וטעמים, וחוסר האחידות הוא דבר בולט כשזה נוגע לקנאביס. מה מהם יהיה יותר אפקטיבי בשבילנו? האם פרח שהתיישן היטב יהיה בעל השפעה חזקה יותר מפרח דביק? ואיך אפשר להעריך את איכות הפרח גם ממבט חיצוני?

אין תשובה חד משמעית לשאלות האלו אבל יש כמה הבדלים שמהם ניתן ללמוד על הפרח שאנחנו מחזיקים ביד. חלק ימצאו יתרונות בפרחים היבשים והמיושנים יותר, וחלק יאהבו יותר את הטעמים המודגשים של הפרחים הדביקים.

עבור לא מעט צרכנים ומטופלים השאלות האלו אינם ברורות,  אז בוא נבחן את ההבדלים בין פרחים יבשים לפרחים ‘דביקים’.

פרח קנאביס יבש

לאחר הקציר, כל פרחי הקנאביס עוברים תהליך ייבוש של כמה ימים, ובדרך כלל נתלים במהופך או מיובשים על רשתות בתנאי אקלים מתאימים. ייבוש הקנאביס מונע התפתחות של עובש וריקבון שעלולים להשמיד את החומר הפעיל ולאחר מכן גם את היבול כולו. אבל יש כמה הבדלים מהותיים עבור הצרכן כשמדובר בפרחים יבשים ומיושנים:

משקל – פרחים יבשים ישקלו מעט פחות יחסית לגודל – מה שמתבטא בכמות פרחים גדולה יותר תמורת אותו המשקל או המחיר.

זמינות החומרים האקטיביים – פרחים שהתייבשו והתיישנו (בתהליך curing) עברו למעשה תהליך אקטיבציה (דה-קרבוקסילציה) לחומרים הפעילים כשהגורמים העיקריים הם הזמן שעבר, והחשיפה לאוויר ולאור.

בישול ואפיה – פרחים כאלו מתאימים במיוחד לבישול ואפייה מכיוון שאינם דורשים את תהליך האקטיבציה שנדרש בדרך כלל כדי ‘להפעיל’ את החומרים הפעילים.

לדוגמה, הפרחים של ספקיות הקנאביס הרפואי מגיעים למטופל כמה חודשים לאחר שנקצרו, מה שגורם לחלק גדול מהחומרים הפעילים לעבור המרה לחומר ההמשך והם משנים את ההרכב שלהם – כך שזן “ארז” של ‘תיקון עולם’ שאמור להכיל 20% של THC כבר מכיל כמות קטנה יותר, וה-THC שאמור להיות חומר פסיכואקטיבי ממיר את עצמו ל-CBN שפועל בעיקר על הגוף ומסייע גם לכאבים ובעיות שינה.

מראה – פרחים שעברו תהליך יישון מאבדים את הצבע הירוק שלהם (כלורופיל) ונעשים כהים או חומים יותר, חלק מהצרכנים אוהבים יותר פרחים כאלו מפני שהם מאופיינים בטעם נקי ובעשן חלק יותר.

לעומת זאת פרחים יבשים מדי נחשבים בדרך כלל לפחות איכותיים, ולרוב זה בגלל שהם היו חשופים לאוויר ולאור למשך זמן רב מדי והחומרים הפעילים כמו קנבינואידים וטרפנים ‘התנדפו’ או שפשוט מלכתחילה לא היתה בהם כמות גדולה של חומרים פעילים.

פרח קנאביס ‘דביק’

לאחר סיום הייבוש ולפני תהליך היישון, הפרחים יהיו עסיסיים’ דביקים ו’מנצנצים’ יותר, והם גם הפרחים המבוקשים ביותר על ידי הצרכנים בשוק כיום. פרחים דביקים נחשבים לאיכותיים יותר מכמה סיבות:

השפעה – פרחים שסיימו זה עתה את תהליך הייבוש מכילים כמות גדולה יותר של טרפנים, שנקשרים עם הקנבינואידים ומסייעים לאזן ולחזק את ההשפעה מה שנקרא גם ‘אפקט הפמליה‘.

טעם וריח חזק יותרהטרפנים שאחראים על הטעם והריח, הם הראשונים להתנדף מהפרחים לאחר הייבוש וגם מעט חום יכול לגרום להם להיעלם. פרח ‘טרי’ יותר שרק סיים ייבוש יהיה עשיר יותר בחומרים פעילים ובטרפנים, וכאמור גם עם השפעה חזקה יותר בהתאם לזן המקור.

הכנת מיצויים ושמנים – הכנת מיצוי כמו ‘דאב‘ או BHO (מיצוי בגז בוטאן), מפרחים דביקים תספק לכם תוצר סופי עם הרבה יותר איכותי, בכמות גדולה, ועם טעם וריח חזקים יותר.

לסיכום, גם לפרחים יבשים וגם לפרחים טריים יש יתרונות וחסרונות משלהם ולכל צרכן יש העדפות וצרכים משלו – אם חשובה לכם הכמות של הפרחים או שאתם מתכננים הכנת עוגיות או מאכלים שונים, עדיף שתשתמשו בפרחים יבשים שעברו יישון, אבל אם תרצו לקבל השפעה חזקה מהפרח או שחשובים לכם הטעם והארומה של הפרח אז פרחים דביקים ושומניים יתאימו לכם יותר.

קראו גם:

איך לחות משפיעה על אחסון הפרחים?

מתכון להכנת חמאת קנאביס

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות