ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
דקטור קנאביס רפואי

פרשת ד״ר קנאביס : העובדות

שתפו את החברים

הרבה מילים נאמרו ונכתבו בעקבות פרשת ד”ר קנאביס וכרגע אין לנו את כל הפרטים, במאמר הזה נעשה קצת סדר במידע.

הרבה מילים נאמרו ונכתבו בעקבות פרשת ד”ר קנאביס וכרגע אין לנו את כל הפרטים, במאמר הזה  נעשה קצת סדר במידע.

ביחידה המרכזית של המשטרה חושדים שמי שעמד מאחורי הרשת שסיפקה את האישורים לקנאביס רפואי היה ראש ארגון פשיעה. על פי החשד, אדם מטעמו של ראש ארגון הפשיעה הפעיל כ15 מתווכים שאיתרו אנשים שיהיו מוכנים לשלם עשרות אלפי שקלים תמורת “מרשם” לקנאביס רפואי.

הלקוחות עברו סינון שבסופו הגיעו למרפאה של דוקטור דותן, שמשמש כמנהל יחידת התעוררות בבית החולים וולפסון בחולון. דותן סיפק המלצות להשגת היתר קבלה לוועדה המאשרת שימוש בקנאביס רפואי.

על פי החשד ד”ר דותן קיבל תשלומים של עד 10,000 ש”ח לפגישה והיה ״מסדר״ תיק רפואי לאלה שאינם חולים. על פי החקירה הם העסיקו עשרות עובדים שתיווכו והביאו לקליניקה מועמדים מתאימים.

בניגוד לרופאים פרטיים אחרים שמספקים רישיונות קנאביס רפואי, ד״ר דותן על פי החשדות נתן לכאורה המלצות לרישיונות קנאביס רפואי גם לכאלו שלא זכאים על פי חוק.

כבר לפני שנה, כך נמסר ממשרד הבריאות, הגיעה תלונה באשר להסמכתו של הרופא לרשום המלצות לקנאביס. הרופא הוזמן לשיחה ונמצא כי התמחותו כמנהל מחלקת הרדמה והתאוששות מתאימה לידע ולהתמחות בכאב, ולכן הוחלט שלא לפסול אותו מלהגיש המלצות לשימוש בקנאביס למטופלים – אשר נבדקו על ידו ועומדים באינדיקציות על פי הנהלים.

עוד נמסר כי “במסגרת תהליך בקרה שבוצע על ידי יחידת הקנאביס הרפואי במשרד הבריאות, זומן הרופא לפני כחצי שנה לשיחת הבהרה ביחידה לקנאביס רפואי (יק”ר) במשרד הבריאות. הובהר לרופא כי עליו לפעול על פי הנחיות משרד הבריאות כמפורט בנוהל 106. כל המידע הקשור בנושא הועבר לחקירת המשטרה”.

עורך דינו של דותן, גיל פרידמן, אמר כי “הלקוח שלי, שהוא רופא מזה 30 שנים, מספר שכל הפעמים שהוא נתן המלצה לקנאביס נעשו ברשות ורק כי הוא חשב שזו הדרך היחידה לעזור ללקוח שלו”.

מטופליו של ד״ר דותן ייאלצו ככל הנראה לעבור בדיקה מחדש, כדי להבין האם הם אכן זכאים לקבלת הרישיון לשימוש בקנאביס.

ד”ר דותן נעצר בתחילת השבוע (ב׳) יחד עם רופא נוסף מישוב בעמק חפר ועשרות “אנשי תיווך”, בחשד שסיפקו לכאורה המלצות לאספקת קנאביס רפואי בניגוד לחוק. מעצרו הוארך ב-11 יום. 130 חשודים נוספים שמחזיקים ברישיונות שקיבלו מד”ר דותן צפויים להיעצר אף הם.

אלו העובדות היבשות, כאשר נקבל פרטים נוספים נעדכן.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות