ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צריכת קנאביס

צריכת קנאביס – מה שרואים מכאן רואים גם משם

שתפו את החברים

צריכת קנאביס יכולה להיטיב בראיית לילה. זאת על פי ממצאים אחרונים שפורסמו במגזין eLife. במחקר שנעשה על ראשנים, חוקרים קנדים גילו כי קנאביס עוזר ליצורים הקטנים לראות טוב יותר בחושך. המחקר מציע כי סובלים ממחלות עיניים ניווניות כמו רטיניטיס פיגמנטוזה…

צריכת קנאביס יכולה להיטיב בראיית לילה. זאת על פי ממצאים אחרונים שפורסמו במגזין eLife.

במחקר שנעשה על ראשנים, חוקרים קנדים גילו כי קנאביס עוזר ליצורים הקטנים לראות טוב יותר בחושך. המחקר מציע כי סובלים ממחלות עיניים ניווניות כמו רטיניטיס פיגמנטוזה (מחלת עיניים ניוונית של הרשתית) עשויים להפיק תועלת משימוש במריחואנה רפואית, כיוון שהצמח גורם לתאים ברשתית להיות רגישים יותר לאור.

אמ אי ווסט ( M.E West ) מאוניברסיטת איי הודו המערבית בג’מייקה גילה כבר לפני יותר מעשרים שנה שלדייגים המקומיים יש ראיית לילה יוצאת מין הכלל לאחר שהם מעשנים קנאביס. כך דיווח הגרדיאן שבוע שעבר.  

חוקרים מהמכון הנוירולוגי במונטריאול בקנדה, החליטו לחקור את העניין באמצעות ראשנים מזן שנקרא African clawed frog. במהלך המחקר, גילו החוקרים כי קנבינואידים גורמים לתאים ברשתית להיות יותר רגישים לאור בלי קשר לכמה האזור בהיר או עמום.

ראשנים ימנעו מאזורים חשוכים בדרך כלל, זהו מנגנון ההגנה שלהם, כדי להמנע ממפגש עם טורפים.

החוקרים לקחו שתי קבוצות של ראשנים, אחת תחת השפעת קנאבינואידים והשנייה ללא השפעה. כאשר נחשפו שתי הקבוצות לאזורים עם מעט אור, הקבוצה תחת השפעת הקנאבינויאדים הצליחה להמנע מאזורים חשוכים כאשר הקבוצה המפוכחת נכנסה לאזורים הללו לעיתים קרובות יותר.

כמובן שיש צורך במחקרים נוספים לפני שניתן יהיה לקבוע שצריכת קנאביס עוזרת להרחיב את היכולת לראות בלילה אצל בני אדם. עם זאת התוצאות נותנות אינדיקציה לכך שקנאביס יוכל יום אחד לשמש לטיפול במחלות רשתית חמורות כאלה שעלולות להוביל לעיוורון.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות