ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס ונשים – מדוע העיניים שלך אדומות סבתא?

שתפו את החברים

  תוצאות של סקר שנערך באוסטרליה גילה שמספר גדל והולך של נשים משתמשות בקאנביס על בסיס. אך מומחה בעינייני קנאביס אומר שהסיפור האמיתי מאחורי הסקר הוא שיותר אנשים מבוגרים משתמשים בקנאביס על בסיס קבוע. החוקרים הדגישו את השימוש של נשים….

 

תוצאות של סקר שנערך באוסטרליה גילה שמספר גדל והולך של נשים משתמשות בקאנביס על בסיס. אך מומחה בעינייני קנאביס אומר שהסיפור האמיתי מאחורי הסקר הוא שיותר אנשים מבוגרים משתמשים בקנאביס על בסיס קבוע.

החוקרים הדגישו את השימוש של נשים. מתוך 1.9 מיליון אוסטרלים שעישנו קנאביס בשנה החולפת, 14 אחוז מהם הן נשים שמעשנות על בסיס יומי, לעומת 12 אחוז גברים. בתכנית רדיו, ג׳ן קופלנד Copeland, ראש מרכז מידע ומניעת קנאביס, אמרה שלנשים יש סיכוי גבוה יותר להתמכר לקנאביס מאשר גברים.

Old-Woman-Marijuana-Smoking-23679

״אסטרוגן מגדיל את הרגישות ל THC, וזאת הסיבה שהן משתמשות בקנאביס לעיתים קרובות יותר. הן גם יותר טולרנטיות, כ 30 אחוז יותר מגברים, מה שאומר שהן משתמשות בכמות גדולה יותר, דבר שמוביל אותן לסיכויי התמכרות גדולים״.

אך קת׳רין גרים Grimm מומחית בתעשיית הקנאביס שמופיעה לעיתים בתכנית CNN’s High Profits, ובעלת תואר בנוירולוגיה ופסיכולוגיה, טוענת שהמידע לא תומך במסקנות הללו.

מחקר מ 2014 שנעשה באוניברסיטת וושינגטון אמנם הראה שלחולדות נקבות יש רגישות גבוהה ב 30 אחוז ל THC מהזכרים, אך אין זה אומר שלנשים סיכוי גבוה יותר להתמכרות״.

ההבדלים לא כ״כ משמעותיים אומרת גרים, המחקר הזה אינו מראה שלנשים סיכוי גבוה יותר לשימוש על בסיס יומי, אלא שהן ידווחו באופן שווה על שימוש יומי כמו גברים״.

״מעבר לזה, לאור העובדה שאנשים רבים צורכים קנאביס רפואי הייתי מצפה שישתמשו בזה על בסיס שבועי או יומי, אף אחד לא ממצמץ אם אני לוקחת זאנקס על בסיס יומי. כתרופה, האם זאת לא המטרה?״

American country singer Willie Nelson takes a drag off a joint while relaxing at his home in Texas, 2000s. A large amount of marijuana is spread out on the table before him (Photo by Liaison/Getty Images)
American country singer Willie Nelson takes a drag off a joint while relaxing at his home in Texas, 2000s. A large amount of marijuana is spread out on the table before him (Photo by Liaison/Getty Images)

אבל מה שיותר מעניין מעבר למידע המגדרי, אומרת גרים, זה שהסקר חושף את קבוצת הגילאים שצורכת קנאביס על בסיס קבוע.

47 אחוז מצורכי הקנאביס על בסיס יומי או שבועי הם בני 60 ומעלה, לעומת 28 אחוז בלבד בשנות ה 20 לחייהם.

היא מציינת גם כי המחקר מראה עד כמה אנשים צורכים פחות אלכוהול עם הגיל, תוך הדגשת היתרונות הבריאותיים במעבר מאלכוהול לקנאביס.

״יש עלייה במספרים של אלו ששתו בעבר ועברו לצריכת קנאביס, עם 15 אחוז של נשים מעל גיל 65 שדיווחו שהן הפסיקו לשתות״.

 

״במובן הבריאותי זה מאוד חיובי. כשאני למשל מחליפה את כוס היין היומית שלי בג׳וינט, אני לא קמה בבוקר שלמחרת בתחושת האנג אובר, בקושי מצליחה לאסוף את עצמי. אין לזה את הסיכון שיש בשימוש באלכוהול״.

דמיינו את זה: נשים בנות שישים פלוס זונחות את כוס היין שלהן ולוקחות ג׳וינט במקום, זה די מדהים.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות