ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
זיכרון וקנאביס

זיכרון וקנאביס – האם קנאביס פוגע, אה, שכחתי?

שתפו את החברים

זיכרון וקנאביס – מתנגדים רבים ללגליזציית קנאביס טוענים שמריחואנה פוגעת בזיכרון. חייבים להודות, גם המשתמשים יעידו שזה נכון. מי לא מכיר את הרגע הזה שיצא למטבח להביא משהו ולא הבין מה הוא עושה שם, או כשפתאום יש הארה מטורפת או…

זיכרון וקנאביס – מתנגדים רבים ללגליזציית קנאביס טוענים שמריחואנה פוגעת בזיכרון. חייבים להודות, גם המשתמשים יעידו שזה נכון. מי לא מכיר את הרגע הזה שיצא למטבח להביא משהו ולא הבין מה הוא עושה שם, או כשפתאום יש הארה מטורפת או רעיון שאתם מתחילים לספר לאח שמעשן אתכם, ותוך כדי מבינים ששכחתם על מה דברתם.

ובכן, כמו ששיערנו כשעוד זכרנו מה נושא הכתבה, מי שאחראי על הפגיעה בזיכרון לטווח קצר שלכם הוא ה THC, המרכיב הפסיכואקטיבי.

מחקר מהשנה שפורסם ב Jama Internal Medicine מצא שמשתמשים בקנאביס לאורך תקופה ארוכה קיבלו ציונים נמוכים יותר במבחני זיכרון מילולים וכישורים קוגנטיביים נוספים מאלה שאינם משתמשים כלל. עם זאת, חשוב לזכור שמדובר בליקוי זמני. במחקר שנערך באמסטרדם עם 44 משתתפים בוגרים, 22 דיווחו כי הם משתמשים באופן קבוע בקנאביס, נמצא כי אין שינוי מהותי בתפקוד הזיכרון בין המעשנים ואלה שאינם.

 

ההשפעה על הזיכרון תלויה גם בריכוז ה THC ובטולרנטיות המשתמש, כלומר, ככל שריכוז ה THC גבוה יותר כך תהיה יותר השפעה על הזיכרון לטווח הקצר. משתמשים קבועים ירגישו בזה הרבה פחות מאלה שמעשנים רק לעיתים, זאת מכיוון שהם פיתחו טולרנטיות גבוהה ל THC.

 

באוניברסיטת הרווארד רצו לבדוק את ההשפעה הנוירולוגית שיש למריחואנה על משתמשים קבועים. הם לקחו קבוצה של 63 משתמשים כבדים, 45 משתמשים כבדים לשעבר וקבוצה של 72 איש שלא עישנו מעולם. הם גילו ליקויים קוגנטיביים בקרב המשתמשים הכבדים גם שבוע לאחר העישון. אך ההשפעות הללו הפיכות.
אולי הדבר החשוב ביותר בדיון על הקשר שבין עישון קנאביס והשפעתו על הזיכרון, הוא התועלת שהוא מביא לסובלים מפוסט טראומה. לאחרונה אישר הקונגרס האמריקאי שימוש קנאביס לחיילים משוחחרים שסובלים מהתופעה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. מיר |

    הכתבה ממש לא ברורה לקראת הסוף.
    מה היו תוצאות הניסוי באוניברסיטת הרווארד?

  2. מ. לוי |

    שטויות.. קנאביס משפר את הזיכרון מגן על המוח גורם להיתחדשות תאים. ברור שאדם מעושן יסבול משיכחה וכו.. יתרה מזאת אנשים שנוטלים בנזו על בסיס קבוע אף הם ישתפר זיכרונם ב לפחות 50 אחוז אם לא יותר.. אחד שיודע..

שינוי גודל גופנים
ניגודיות