ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ארגונים חברתיים לאובמה: גלה מנהיגות, שנה את מדיניות הסמים הכושלת

שתפו את החברים

לנשיא ארה״ב יש הזדמנות לקדם אג’נדה ששמה דגש על זכויות אדם ועל בריאות הציבור מעבר להפללה. האם הוא יפעל?   לקראת המושב המיוחד שיתקיים באו״ם בנושא המלחמה בסמים בעוד שבוע (19-21.4) למעלה מ-230 ארגונים שכוללים ארגוני זכויות אדם, בריאות הציבור…

לנשיא ארה״ב יש הזדמנות לקדם אג’נדה ששמה דגש על זכויות אדם ועל בריאות הציבור מעבר להפללה. האם הוא יפעל?

 

לקראת המושב המיוחד שיתקיים באו״ם בנושא המלחמה בסמים בעוד שבוע (19-21.4) למעלה מ-230 ארגונים שכוללים ארגוני זכויות אדם, בריאות הציבור ועוד, חתמו על מכתב שנשלח לנשיא ארה״ב ברק אובמה ובו קראו לו לנצל את המושב ולדרוש שינוי מהותי של מדיניות הסמים הכושלת, מדיניות שמבקשת את טובת בריאות הציבור וזכויות אדם לעומת הפללה.

 

החתומים על המכתב באים ממגוון רחב של קבוצות, שכוללות את איגוד חירות האזרח האמריקני, AIDS United, LatinoJustice PRLDEF, המועצה העולמית להפטיטיס C, כמו גם ארגוני מגזר שלישי מכל העולם מבוליביה לזימבבואה.

כל הארגונים קוראים לממשל אובמה לנקוט ב”עמדה חזקה” בתחומים כמו זכויות אדם ובריאות הציבור ומבקשים לדחוק בארה”ב לקדם את השלבים הראשונים שהאו”ם יכול לקחת על מנת לשנות את רפורמת הסמים הבינלאומיים שמהווה את עמוד השדרה המשפטי על האיסור עולמי.

 

המכתב קורא לממשל לקרוא לאו”ם למנות “קבוצת יועצים מומחים,” שמטרתה יהיה ללמוד את המתחים העומדים בפני משטר אכיפת הסמים הבינלאומית היום, ולהמליץ על אלטרנטיבות אחרות.

״אנחנו חושבים שלממשל האמריקאי קיימות האפשריות לנקוט בצעדים פרודוקטיבים על מדיניות הסמים העולמית.״ אומר דיויד בורדן מ Stopthedrugwar.org

להלן חלק מהנושאים שהמכתב מבקש מממשל אובמה:

  • להכיר בהשלכות של רפורמות הסמים האחרונות, כמו לגליזצית הקנאביס באורוגוואי ומספר מדינות בארה”ב.
  • לפעול למען זכויות אדם בכך שיש לשים קץ לעונש מוות על עבירות סמים, צמצום פערים גזעיים ע״י אכיפת חוקי סמים, וכיבוד מסורות שונות.
  • שינוי גישה במדיניות סמים ע״י הקמת מרכזים שיאמצו שיטות בהפחתת נזק, כמו לספק מזרקים נקיים.
  • לנקוט עמדה חזקה יותר ברפורמות משפט פליליות על ידי מעבר לאי הפללה עולמי וטיפול בנשים הרות עם בעיית התמכרות כנשים חולות ולא כפושעות.

כל מה שנשאר זה לחכות ולראות האם אובמה יקשיב ויישם את הדברים לקראת המושב המיוחד.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות