ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מכשיר אידוי קנאביס

קנאביס בבתי מרקחת – הימור שלנו, לא תעשנו יותר קנאביס רפואי

שתפו את החברים

בישיבת וועדת הסמים שהתקיימה היום (יום ב’ 27/7/2015) סגר שר הבריאות, יעקב ליצמן הפיל פצצה: קנאביס רפואי יימכר בבתי מרקחת. בראיון לחדשות וואלה, ד”ר בועז לב, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות אמר  “צריך לצאת לדרך מבחינת ניטור התכשירים הסטנדרטיים ברמות מפוקחות…

בישיבת וועדת הסמים שהתקיימה היום (יום ב’ 27/7/2015) סגר שר הבריאות, יעקב ליצמן הפיל פצצה: קנאביס רפואי יימכר בבתי מרקחת. בראיון לחדשות וואלה, ד”ר בועז לב, המשנה למנכ”ל משרד הבריאות אמר  “צריך לצאת לדרך מבחינת ניטור התכשירים הסטנדרטיים ברמות מפוקחות ולא מתן תכשירים ממותגים, כפי שנעשה היום”  בהמשך הראיון הוא אומר “כל בתי מרקחת המפוקחים שיהיו מעוניינים בכך יספקו את התכשיר על פי מרשם” כל ההתיחסויות הרשמיות למכירה של קנאביס בבתי מרקחת מתיחסות ל”תכשיר” אף אחד לא מדבר על פרחי קנאביס.

מהו אותו תכשיר מסתורי? בהתבסס על דברי פרופ’ רפאל משולם בועדת הסמים של הכנסת ב14/7/2015 והמנטרה החוזרת על “סטנדרדיזציה” אנחנו מהמרים שלא תעשנו יותר קנאביס רפואי, למעשה אני חושב שלא תראו יותר פרחים. מהיום והלאה קנאביס רפואי יסופק דרך מכשיר אידוי שנקרא “Syqe”. לפני שאסביר מה זה המכשיר הזה, יש עוד כמה דברים שאתם צריכים לדעת עליו. מדינת ישראל דרך משרד המדען הראשי השקיע יותר ממיליון דולר בפיתוח המכשיר. משרד המדען גם אפשר לחברה שפיתחה את המכשיר לנסות אותו על מטופלים בישראל. פרי דוידסון, מייסד החברה שמפתחת את המוצר מתואר בראיון עמו כ”מייסד שותף ומנכ”ל לשעבר של חברת גידול והספקת הקנאביס הגדולה בישראל, עם תשע שנות ניסיון ברגולציה על סמים מסוכנים” מי עוד בנבחרת? איתן חי-עם מנכל משרד הבריאות בשנים 2010-2009 ומנהל בי”ח סורוקה לשעבר, איש מאוד מקושר.

אז עכשיו שאנחנו יודעים מה משרד הבריאות רוצה, מי מימן את פיתוח המכשיר ומי מפתח וימכור את המכשיר בואו נדבר קצת על המכשיר.

הSyqe Inhaler בשמו המלא הוא מכשיר אידוי לקנאביס רפואי. בניגוד למכשירי אידוי אחרים למכשיר הזה לא מכניסים פרחי קנאביס גרוסים, למכשיר הזה מכניסים “מחסנית” שבה מנות מדודות של קנאביס גרוס בשיטה מיוחדת. בכל מנה כמות החומרים הפעילים ידועה. המכשיר מחובר לאפליקציה ולאחר כל שימוש המטופל צריך לדווח על רמת הכאב בעקבות השימוש. האפליקציה משדרת את הנתונים למאגר מידע על המטופל ותשווה את הנתונים שלו לכלל המטופלים בקנאביס רפואי. יתרונות המכשיר:

מונע זליגה: ללא המכשיר אי אפשר להשתמש במחסניות, שבירת המחסנית כדי להוציא ממנה את הקנאביס יגרור שאלות מצד הרופא המטפל שעלולות להוביל לביטול המרשם לקנאביס רפואי.

סטנדרטיזציה של הטיפול: רופא ומטופל ידעו בדיוק את כמות החומרים הפעילים בכל שאיפה. בעזרת האפליקציה הרופא יוכל לדעת כמה הטיפול יעיל והאם המטופל מנצל את הקנאביס להנאתו.

מאגר נתונים: אפשר יהיה לצבור מידע רב שישפר את הטיפול בקנאביס במרשם רופא.

אם ההימור המושכל שלנו נכון, אנחנו עומדים בפיתחה של מהפכה שהיא הרבה יותר גדולה ממכירת קנאביס בבתי מרקחת, זאת מהפכה עולמית שתביא את כל תחום הקנאביס במרשם רופא למקומות חדשים. השאלה היא, מה זה אומר לגבי מי שרוצה לעשן קנאביס להנאתו. אנחנו מזכירים- רק הפסקת ההפללה תבטיח קנאביס איכותי לכל מי שזקוק לו, חולה או בריא.

לסרטון על משאף הSyqe

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דניאל |

    זה חתיכת פאשיזם רפואי להעניק את הטיפול רק בצורה הזו, ומה אם אני רוצה פשוט להשתמש בפרחים בצורתם השלמה? אם אני רוצה לשרוף או לאדות או להשתמש בצורת מזון?
    אני לא רוצה שיחליטו לי איך אני יכול להשתמש בצמח כדי לטפל בעצמי, זה פאשיזם רפואי.

    1. שם |

      הגדרה טובה

שינוי גודל גופנים
ניגודיות