ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עישון קנאביס

השפעת קנאביס על הריאות שלכם

שתפו את החברים

השפעת קנאביס – לעיתים קרובות אנחנו שומעים שהדבר המסוכן ביותר בקנאביס זה להיתפס איתו וככל שיש יותר אנשים בעולם שמשתמשים בו, המשפט הזה הופך לנכון יותר. למדיניות של אי הפללה יהיו השלכות על מערכת המשפט הפלילי, כלכלת המדינה ובעלי העסקים…

השפעת קנאביס – לעיתים קרובות אנחנו שומעים שהדבר המסוכן ביותר בקנאביס זה להיתפס איתו וככל שיש יותר אנשים בעולם שמשתמשים בו, המשפט הזה הופך לנכון יותר.

למדיניות של אי הפללה יהיו השלכות על מערכת המשפט הפלילי, כלכלת המדינה ובעלי העסקים בין היתר. אבל מה בנוגע לעישון עצמו? איך שאיפת עשן הקנאביס משפיעה על בריאותינו?

במחקרים שנעשו על ריאות בעשרות השנים האחרונות, נמצא שעישון קנאביס הרבה יותר בטוח מטבק ויותר מזה, עישון קנאביס נקשר לירידה בסיכון לפתח סרטן ריאות.

cigarette2

לפי ד״ר דונלד טאשקין (Tashkin), מרצה באוניברסיטת UCLA, שחקר קנאביס ואת השפעותיו במשך 30 שנה, העשן שמכיל קנאביס דומה לעשן שמכיל טבק גם כשמדובר בריכוז גבוה של חומרים מסרטנים.

ובכל זאת מה שנראה הגיוני יכול להטעות, הוא אומר. ״באמצעות המחקרים שלי, לא הצלחנו למצוא כל קשר חיובי״, אומר טאשקין,” הקשר היה שלילי בין סרטן הריאות והשימוש בקנאביס. הסבירות היא, שלמרות העובדה שעשן הקנאביס מכיל חומרים מסרטנים, אנחנו לא רואים את אותם סיכונים מוגברים של סרטן שאנו רואים בטבק״.

למעשה, אומר טאשקין האיכויות האנטי דלקתיות שיש בקנאביס מצמצמות באופן משמעותי את הסיכויים להתפתחות מחלת ריאות חסימתית כרונית, המהווה גורם משמעותי למוות במערב.

lungs2

השפעת קנאביס לעומת עישון טבק – לפי מחקר מ 2013 שנעשה ע״י טאשקין, ישנן ראיות קונקרטיות המרמזות על סיכונים נמוכים לסיבוך ריאתי בשימוש קבוע בקנאביס לעומת השלכות חמורות על הריאות בעישון טבק.

מחקר שהתפרסם ב 2014 מצא שמעשנים קבועים של קנאביס לא נמצאים בסיכון גבוה יותר מאלו שלא מעשנים, או מעשנים לעיתים, לחלות בסרטן הריאות.

במגזין SF Gate, הזכירו מחקר שמראה את הקשר בין קנאבינואידים והאפקט המזיק שלו על תאים סרטניים שנמצאו בעכברים וחולדות.

אז כנראה שאם לשאוף עשן, ג’ויינט או באנג, כדאי שיהיה עשן קנאביס. 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות