ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
עדויות מטופלי קנאביס רפואי: שיראל - כאבים כרוניים

“החלום שלי הוא לראות יחס הולם לצמח הקנאביס”

שתפו את החברים

שיראל היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי בגלל סבל מכאב הכרוני אשר התפתח אצלה בעקבות תאונת דרכים קשה שעברה בגיל צעיר. היא מספרת שהקושי הגדול ביותר אצל מטופלים הסובלים מכאב כרוני בא לידי ביטוי דווקא בפעולות הבסיסיות והקטנות ביותר בחיי היום…

שיראל היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי בגלל סבל מכאב הכרוני אשר התפתח אצלה בעקבות תאונת דרכים קשה שעברה בגיל צעיר. היא מספרת שהקושי הגדול ביותר אצל מטופלים הסובלים מכאב כרוני בא לידי ביטוי דווקא בפעולות הבסיסיות והקטנות ביותר בחיי היום יום. שיראל מודה בכל יום על התרופה שהצילה לה את החיים ומספרת שהחלום הגדול ביותר שלה הוא לראות במדינתנו יחס הולם לצמח שראוי לכך.

שיראל היא צעירה בת 29 אשר נפצעה בתאונת דרכים קשה לפני כ-5 שנים וכתוצאה מכך פיתחה תסמונת של כאב כרוני בכל חלקי גופה. היא מספרת שמי שסובל מכאבים כרוניים וודאי יודע שהקושי הגדול ביותר נמצא דווקא בפעולות הקטנות והבסיסיות ביותר של חיי היום יום. שיראל מספרת שהיא מתקשה לעמוד על הרגליים מעל 5 דקות רצופות, מתקשה לעלות במדרגות ומתקשה להרים דברים מעט כבדים.

לפני כשנה קיבלה שיראל את הרישיון שלה, וזאת לאחר מאבק ממושך ומתיש במיוחד מול משרד הבריאות שכלל סירובים, ערעורים והמון דמעות. היא מספרת שהופתעה לגלות שהיחס של המערכת הבריאותית לאנשים חולים הוא מחריד, החל מרופאי המשפחה ורופאים מומחים בקופות החולים ועד לאנשים בכירים יותר היושבים במשרד הבריאות.

קנאביס רפואי כטיפול בכאבים כרוניים
כאב כרוני: כאב מתמשך אשר עלול להופיע כתוצאה מזיהום, מחלה או פציעה.

שיראל הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה ולחשוף את הסיפור שלה, בתקווה שתגרום למטופלים נוספים להבין שיש עוד דרך מלבד הכדורים.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי כשנה בערך עקב כאב כרוני ממושך שאני סובלת ממנו מהיום שבו עברתי תאונת דרכים קשה אשר התרחשה לפני כ-5 שנים. נפצעתי בגב, בצלעות, בראש וברגליים ולאחר שיקום ממושך של כחצי שנה שוחררתי הביתה”.

“הכאבים לא עזבו אותי גם כחצי שנה לאחר השיקום, לאחר תאונה כזאת קשה לא התלוננתי וחשבתי שזה לגמרי טבעי לסבול מכאלה כאבים אחרי כזאת תאונה קשה. אחרי שהכאבים המשיכו והמשיכו הבנתי שמשהו כאן לא בסדר והתחלתי בסבב של רופאים, בתי חולים, תרופות, זריקות ואינספור בדיקות חסרות תועלת”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לטיפול בקנאביס נחשפתי בערך לאחר שלוש שנים של כאבים מטורפים בכל חלקי גופי שכבר גרמו לי להיות עייפה, מותשת וחסרת תקווה שזה ייגמר אי פעם. אחרי שהרגשתי שאין יותר תקווה ואחרי שכמעט השלמתי עם המצב שככל הנראה שאני אהיה בחורה צעירה וסיעודית לשארית חיי התחלתי לחפור בתוך האינטרנט כדי לנסות ולחפש טיפול אחר, האמנתי בכל ליבי שקיים דבר כזה”.

“אחרי שעות רבות בהם קראתי על אינספור טיפולים, ניתוחים וזריקות, הגעתי לחלק בו קראתי על טיפולים טבעיים. באותה הקטגוריה נחשפתי לטיפול בקנאביס רפואי. כמובן שהכרתי את צמח הקנאביס אבל לא הייתי מודעת לסגולותיו הרפואיות ברמה כמו שאני מודעת אליהן היום”.

“קראתי עוד ועוד, צפיתי בהמון תכניות דוקומנטריות עד שהמידע שהצמח הזה באמת עלול לעזור לי התחיל לחלחל לתוך המוח שלי. הבנתי שאין לי מה להפסיד, אספתי את הדברים שלי והלכתי לרופא המשפחה שלי על מנת להתחיל בתהליך”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“לאחר שאספתי את כל המידע  הרלוונטי אודות צמח הקנאביס, הדפסתי מחקרים, נפגשתי עם מטופלים וקראתי המון המון מידע, החלטתי לאסוף את הדברים שלי ולהתחיל להלחם על הרישיון הזה שהבנתי שלפי התוויות משרד הבריאות מגיע לי”.

“אני מודה ומתוודה שהייתי מאוד תמימה, הייתי בטוחה שבפגישה אחת אצל רופא המשפחה שלי אני אקבל את כל ההמלצות הדרושות ואוכל להתחיל ולהמתין לרישיון. כפי שאתם וודאי מבינים זה ממש לא היה ככה. רופא המשפחה שלי פלוס כשמונה רופאי משפחה אחרים פשוט לא היו מוכנים לשמוע על האופציה הזאת. כל רופא אליו הגעתי רמז לי בעדינות שאני מטורפת ושאל אותי האם אני רוצה להרוג את עצמי באופן סופי”.

“בשלב הזה הבנתי שהתהליך עומד להיות קשה הרבה יותר ממה שציפתי. קבעתי תור לחמישה רופאים מומחים נוספים: רופאי כאב ונוירולוגים בעלי שם מאוד מכובד וכמובן שגם הם צחקו לי בפנים ואמרו לי שעם קנאביס רפואי הם לא עובדים. הפגישות נגמרו בזריקה לגב התחתון ונסיעה מיואשת הביתה”.

המלצת רופאים לטיפול בקנאביס רפואי
רופאים ממליצים על קנאביס: עדיין מצרך נדיר בישראל

“רגע קטן לפני שהתייאשתי, הגיע אלי מידע אודות רופא שידוע כאחד שממליץ על קנאביס רפואי. קבעתי אליו תור ולאחר כחודש וחצי של המתנה סוף סוף הגעתי אליו. הופתעתי לגלות רופא מדהים, הראשון שהקשיב לי מההתחלה ועד הסוף והראשון שאמר לי שהוא הולך ללוות אותי יד ביד עד שאקבל את הרישיון”.

“הוא שלח עבורי את כל המסמכים, כתב מכתב מפורט למשרד הבריאות וצירף המלצה חתומה בשמו. אחרי כ-9 חודשים של המתנה, קיבלתי את הרישיון שלי. זה היה היום המאושר ביותר בחיים שלי. מנגד, יום אחרי שקיבלתי את הרישיון שלי הופתעתי לגלות שהרופא שטיפל בי נעצר, ולאחר שחרורו נקבע כי הוא ימשיך לטפל בחולי סרטן בלבד. השמחה שלי הייתה מהולה בעצב, לא תארתי לעצמי שאפשר לעצור רופא על דבר כזה”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור באורח החיים שלי הוא פשוט מדהים, שום כדור ושום זריקה שקיבלתי בזמן כל הטיפולים שלי לא עזרו לי אפילו בחצי ממה שהקנאביס הרפואי עוזר לי. כפי שאמרתי קודם, הבעיה העיקרית של חולי כאב היא לתפקד בחיי היום היום בדברים הבסיסיים ביותר”.

“אם לפני תחילת הטיפול בקנאביס לא הייתי יכולה לעמוד על הרגליים יותר מ-5 דק’ רצופות, היום אני מצליחה להחזיק בחצי משרה בתור מנהלת משמרת בחנות בגדים, אם לפני הטיפול בקנאביס הייתי צריכה עזרה צמודה בללכת לסופר ולקנות מצרכים הביתה, היום אין לי שום בעיה לעשות את זה לבד ואפילו לסחוב בידיים משקל מכובד”.

“השיפור המשמעותי ביותר בחיים שלי הוא השינה, לפני תחילת הטיפול בקנאביס השעות הקשות והכואבות ביותר בחיים שלי היו מגיעות כשהחושך יורד, הלילות היו כל כך ארוכים, קשים וכואבים, ואת רובם הייתי מעבירה בישיבה במיטה תוך כדי בכי מטורף. לא יכולתי לישון ולא יכולתי לשכב יותר מרבע שעה רצופה בלי שהגב והרגליים התחילו לשרוף מכאבים. היום, בעזרת הקנאביס אני מצליחה לישון שינה רצופה וטובה ולקום כמעט בלי כאבים כלל”.

“הקנאביס שינה לי את החיים והחזיר לי אותם במתנה. לא האמנתי שצמח הקנאביס שמוכר לכולנו כ”סם מסוכן” יהיה הדבר שיחזיר לי את החיוך, האופטימיות והשמחה לחיים שלי. החלום הגדול ביותר שלי הוא לראות יחס הולם ומכבד לצמח הזה מצד המדינה שלנו. אני לא יודעת כמה עוד הוכחות המדינה שלנו צריכה, אבל מדובר בפלא ולא פחות מזה, וצריך להתייחס לזה בהתאם”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“באיזשהו מקום מופרך אני כל כך נהנית להזכר בקופסאות המלאות כדורים שהיו לי בגלל שיותר הן לא קיימות. כל מה שנמצא אצלי היום במגירה שליד המיטה זה שקיות עם פרחים מדהימים ומופלאים. אני לא לוקחת שום כדור מאז תחילת הטיפול בקנאביס ולא הולכת יותר לאף טיפול של זריקות. אני מצליחה להתמודד עם הכאבים שלי באופן מופלא, וגם כשיש התקפי כאב הם נסבלים הרבה יותר מאשר לפני תחילת הטיפול בקנאביס”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לפני שאתם ניגשים לתהליך, אל תבזבזו את הזמן שלכם על ביקורים אצל רופאים שאין לכם מושג אם הם תומכים בקנאביס או לא. דעו שרוב הרופאים לא תומכים בקנאביס וככל הנראה שיצחקו עליכם בשנייה שתגיעו לשם. תתייעצו עם אנשים, יש המון אנשים מדהימים בתחום שאוהבים לעזור והם יפנו אתכם אל רופא ממליץ”.

“נכון שללכת לרופא זה כרוך במחיר, אך ללא ספק שזה שווה את זה על פני רופאים של קופות החולים שיצחקו עליכם בפנים ויפחידו אתכם עם סיפורים לא נכונים עד כמה שהקנאביס הוא מסוכן, הורג ורק ידרדר את המצב הרפואי שלכם”. 

הוצאת רישיון קנאביס רפואי
קנאביס רפואי: דרך מתישה שבסופה משתלמת

“תתאזרו בהמון סבלנות, תיהיו מאוד מסודרים ומאורגנים בכל מה שקשור למסמכים ובירוקרטיה, כי התהליך מול משרד הבריאות הוא מאוד מתיש וכרוך בהמון דפים וחתימות. תאמינו שהקנאביס מגיע לכם ובסופו של דבר תקבלו אותו”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי לא יצא לי לחוות מקרה כזה. אני תמיד מסתובבת עם הרישיון עלי ולכן אני יודעת שאין לי שום סיבה לחשוש, אני לא עוברת על החוק ולא עושה שום דבר שאסור לי לעשות”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ככל הנראה שהייתי חיה, אני לא אדם שהיה מוותר על החיים שלו, אך מנגד אני יודעת שהייתי בן אדם מאוד עצוב, כאוב ותלותי באנשים אחרים. לפני הטיפול בקנאביס כמעט ולא הייתי רגע אחד לבד, תמיד ההורים שלי היו סביבי, החברים שלי ומטפלת ששלחו לי מביטוח לאומי”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני חושבת שגידול ביתי זאת אופציה מדהימה. אין דבר יותר מופלא מלהתעסק בגידול צמחים, זאת טרפתיה מדהימה לגוף ולנפש ועל הדרך גם יוצאים פרחים מופלאים שמחליפים כמעט כל תרופת מרשם. אני בטוחה שמתישהו יגיע היום שיהיה אפשר לגדל עציץ או שניים בבית, ועד שהיום הזה יגיע אני אסתפק בקנאביס שאני מקבלת ברישיון”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני לחלוטין חושבת שצריכת קנאביס למטרות פנאי זה דבר מופלא. כמובן שצריך שהכל יהיה מפוקח ואני בעד הגבלה של גיל לצריכת קנאביס, יש לא מעט מחקרים שהוכיחו והראו שצריכת קנאביס בגיל צעיר גורמת להתפתחות איטית יותר של המוח. בדיוק כמו אלכוהול, גם לקנאביס צריכה להיות הגבלה של גיל”.

“לאחר שבן אדם הגיע לגיל הנכון, לטעמי הגיל צריך להיות 21, הוא רשאי להחליט לעצמו מה הוא מכניס לגוף שלו, כמובן שבתנאי שהוא לא פוגע באחר. לפי מה שאני יודעת, אין שום סיפור בו מדובר על אנשים שפגעו באנשים אחרים כאשר היו בהשפעת קנאביס, לעומת אינספור סיפורים כאלה בהשפעת אלכוהול או סמי פיצוציות. הגיע הזמן לשחרר את הצמח הזה ולהפסיק לעשות סביבו כזה בלאגן, יש דברים חשובים יותר להתעסק בהם”.

סיפורה של שיראל פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות