ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
התרופה הירוקה - ג'ני פוסט טראומה

“מאז הטיפול בקנאביס חזרתי להגשים חלומות ושאיפות”

שתפו את החברים

ג’ני היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי בעקבות פוסט טראומה אשר התפתחה אצלה כתוצאה מתקיפות מיניות והתעללות מינית ממושכת שעברה בעברה הרחוק. על אף שהכדורים הפסיכיאטריים אכן עזרו לה בהתחלה, היא מספרת שעם הזמן זה הפך לסיוט. על דעת עצמה היא…

ג’ני היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי בעקבות פוסט טראומה אשר התפתחה אצלה כתוצאה מתקיפות מיניות והתעללות מינית ממושכת שעברה בעברה הרחוק. על אף שהכדורים הפסיכיאטריים אכן עזרו לה בהתחלה, היא מספרת שעם הזמן זה הפך לסיוט. על דעת עצמה היא החליטה למצוא פתרון אלטרנטיבי והגיעה למסקנה שרישיון לקנאביס זהו השלב הבא והמטרה הבאה בחייה. ג’ני הסכימה לחשוף את סיפורה ולשתף אותנו בדרך עם סוף טוב.

פוסט טראומה, בין ההתוויות הנפוצות ביותר לקבלת רישיון לקנאביס רפואי ואחת התסמונות המורכבות ביותר בעולם. ג’ני היא צעירה בת 31 שסובלת מסתמונת זו עקב התעללות מינית ממושכת שעברה בעברה הרחוק, אשר הותירה בה צלקות, חרדה ובעיקר המון פחדים ונפש לחוצה.

כאשר ג’ני הבינה שההתמודדות לבד היא קשה והיא צריכה עזרה מקצועית,היא התחילה טיפול אצל מספר פסיכיאטרים שמיד רשמו לה כדורים נוגדי דיכאון וחרדה, שצריכתם הביאה איתה יותר נזקים מתועלת ואף הידרדרות נוספת במצבה הנפשי, וזאת על אף שתחילה הכדורים עזרו לה מאוד.

תרופות נוגדות דיכאון
פוסט טראומה – נוגדי דיכאון הוא לא הפתרון

לאחר שמצבה הנפשי הידרדר, הצליחה ג’ני לתפוס את עצמה והבינה על דעת כי הפתרון האלטרנטיבי הוא בלתי נמנע. לאחר שיטוט מאוד ארוך באינטרנט היא גילתה כי ישנו מזור, והוא נקרא קנאביס. היא התחילה בתהליך, גייסה המון מוטיבציה וכוחות נפשיים ובסופו של דבר אושרה וקיבלה את הרישיון שהצליח להרים אותה למעלה ולאפס לה את החיים.

ג’ני הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של מגזין קאנה ולספר לנו איך צמח אחד קטן הביא להגשמת החלום הכי גדול בחייה:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני מטופלת בקנאביס רפואי בעקבות תסמונת פוסט טראומתית מורכבת שהתפתחה אצלי כתוצאה מפגיעה מינית שחוויתי במשך שנים רבות בזמן שהייתי צעירה יותר. הקנאביס עוזר לי להתמודד ביום ביום עם התסמינים של הפוסט טראומה שבאים לידי ביטוי בעיקר בהתקפי זעם, סיוטים, חרדות ונדודי שינה מאוד קשים”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“האמת היא שנחשפתי לטיפול בקנאביס באופן עצמאי לחלוטין. כל הפסיכולוגים והפסיכיאטרים שנפגשתי עימם במהלך החיים שלי אפילו לא אמרו את המילה קנאביס בצחוק”.

“אחרי שהתייאשתי מכל הטיפולים הפסיכיאטריים ולאחר שכל הכדורים שנטלתי הגיעו למינון הגבוה ביותר ופשוט הפסיקו לעזור, התחלתי לחפש אחר דרך אלטרנטיבית. לאט לאט עם הזמן והטיול ברחבי האינטרנט הגעתי למאמר מאוד מעניין שדיבר על קנאביס כטיפול בפוסט טראומה בארה”ב”.

“מהר מאוד התחלתי להתעמק בעניין, לחקור, ללמוד ולהיפגש עם מטופלי קנאביס רפואי שהסכימו לבוא ולייעץ לי. מיד הבנתי שאני חייבת להתחיל בתהליך הוצאת הרישיון”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“למרות שחקרתי מאוד לעומק ולחלוטין הבנתי שהקנאביס יכול לעזור לי, המילה הזאת הייתה מילה מאוד גסה אצל כל רופא פסיכיאטר עימו נפגשתי. אף אחד פשוט לא היה מוכן לעזור לי וכולם חשבו שהשתגעתי. פסיכיאטרים נוספים אפילו אמרו לי בלי שום בושה שזה יהרוג אותי, והם לא מוכנים לשתף פעולה עם הג’וק המוזר הזה שנכנס לי לתוך הראש”.

"מאז הטיפול בקנאביס חזרתי להגשים חלומות ושאיפות"
פוסט טראומה – אחת מההתוויו הנפוצות ביותר לקבלת קנאביס רפואי

“הגעתי למצב שאני באמת לא יודעת מה לעשות ובסופו של דבר לאחר פוסט מאוד ארוך ומפורט שפרסמתי בפייסבוק פנתה אלי מישהי ואמרה לי שהיא יכולה להפנות אותי לאשה מהעמותה לקנאביס הרפואי שתוכל לנסות לעזור לי”.

“אותה אישה הגיעה אלי כמו מלאך מהשמיים. היא שמעה את כל הסיפור שלי ואמרה שהיא בהחלט תנסה לעזור. לאחר חודשיים וחצי בערך היא שלחה לי הודעה מפורטת בה היא רשמה לי אילו מסמכים בדיוק אני צריכה להעביר אליה. היא הגישה את הבקשה בשמי ולשמחתי הרבה לאחר שלושה חודשיים פחות או יותר אושרתי”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“השיפור באורח החיים שלי הוא פשוט בלתי ניתן לתיאור, חשוב לציין כי לפני קבלת הרישיון הייתי לוקחת 5 סוגים של כדורים שונים ביניהם נוגדי דיכאון, נוגדי חרדות וכדורים אשר טיפלו בנדודי השינה שלי. הכדורים הללו מאוד טריקיים כי בהתחלה הם באמת שיפרו את המצב שלי והתחלתי לראות אור בקצה המנהרה, אך לאט לאט הם פשוט הפסיקו להשפיע ואפילו החמירו את המצב”.

“כשהמינון המקסימאלי ביותר הפסיק לעזור הייאוש, החרדות והדיכאון גברו פי כמה וכמה – ומאז הטיפול בקנאביס פשוט הפסקתי עם הכדורים הללו לחלוטין. הגמילה מהכדורים אפילו לא הייתה קשה, הקנאביס עזר לי להתמודד עם הגמילה בצורה מצויינת”.

“כשאני מעשנת לפני השינה 2 ג’וינטים, אני פשוט נירדמת כמו תינוק ואפילו חולמת חלומות נעימים, שזהו דבר שלא קרה לי לעולם לפני קבלת הרישיון. אני מצליחה לישון בין 5 ל-7 שעות בלילה ובשבילי זה דבר מדהים”.

“כשלפעמים עולות לראשי מחשבות לא נעימות והפלאשבקים מן העבר תוקפים אותי, אני יודעת שמספר שאכטות מהג’וינט שלי ובצורה מדהימה כמו קסם המוח שלי מתפנה למחשבות טובות ונעימות יותר”.

“הדבר העיקרי שהשינוי בו בא לידי ביטוי הוא שמאז הקנאביס הפכתי להיות אדם הרבה יותר רגוע והתחלתי לחשוב על השאיפות והעתיד שלי. הקנאביס עזר לי להגשים חלומות ושאיפות שהיו לי מאז ותמיד אך פשוט לא הצלחתי לגייס את עצמי ואת הנפש שלי על מנת לעשות זאת. התקבלתי ללימודי רפואה ובעצם הגשמתי את החלום הכי גדול שלי”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“הוצאתי מהחיים שלי ומהגוף שלי כל תרופה שהייתי נוטלת. לא מתקרבת לכלום, אפילו לא לאקמול”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“תגייסו את כל הכוחות הנפשיים שלכם ותמצאו מישהו שמבין בתהליך שיסכים ללוות אתכם ולעזור לכם כיוון שמדובר בתהליך לא קל בכלל. מי שמנסה להוציא רישיון חייב להיות מאוד מסודר ולהבין שכל המסמכים הנדרשים צריכים להיות הכי מסודרים ונגישים שיש”.

"מאז הטיפול בקנאביס חזרתי להגשים חלומות ושאיפות"
מטופלים נשרדים להלחם על זכותם לקבל תרופה אמיתית

“צריך למצוא רופא או אדם כלשהו שתומך בכם ויודע ללוות אתכם בדרך המתישה הזאת. לא לכולם המזל מאיר פנים ויש אנשים שעלולים להתקע בתהליך הזה המון זמן. אני ממליצה לגייס המון כוחות נפשיים, סבלנות ועקשנות ולזכור שבסופו של דבר אם הרישיון הזה מגיע לכם אתם תקבלו אותו”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לצערי הרב שמעתי על המון מקרים של הסתבכויות עם המשטרה, אפילו אנשים שמאוד קרובים אלי חוו זאת. אך אני אף פעם לא סבלתי הטרדה מצד המשטרה ואני מאוד מקווה שזה ימשיך כך. אני חושבת שזה יהיה מאוד מפחיד להתמודד עם דבר כזה, בעיקר לבן אדם הסובל מפוסט טראומה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ללא הרישיון שלי ללא ספק שהחיים שלי היו הרבה הרבה יותר קשים, עצובים וחסרי תכלית ממה שהם עכשיו. מה שאני יודעת בוודאות זה שלא הייתי יכולה להגשים את החלום הכי גדול שלי – להתקבל ללימודי רפואה ולהיות רופאה. מלבד זה, ככל הנראה שלא הייתי יכולה לפתח את עצמי בתור בן אדם כי לא הייתי מצליחה לגייס מספיק כוחות נפשיים בשביל זה”.

“ללא הרישיון קנאביס לא הייתי מצליחה לצאת מהבית של ההורים שלי, כיוון שהמצבי רוח שלי, התקפי הדיכאון והתקפי החרדה לא איפשרו לי לגור לבד. תמיד הייתי צריכה מישהו קרוב באזור שירגיע אותי, שיאזן אותי ושיגיד לי שהכל יהיה בסדר”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“מספר אנשים שאני מכירה ניסו לגדל קנאביס בעצמם ולצערי הרב הסתבכו עם המשטרה, על אף שמדובר על אנשים עם רישיון לא הקלו עימם בעונש. אני חושבת שלמרות שמדובר באופציה מדהימה, אסור לקחת סיכונים ולסכן את רישיון הקנאביס הרפואי”.

“בשנייה שהדבר יתאפשר במדינת ישראל מבחינה חוקית אני אהיה הראשונה לעשות את זה. אני מאוד אוהבת להתעסק בצמחים, זאת תרפיה מדהימה בשבילי, ובשנייה שאוכל לשלב בין התרפיה שלי לבין זה שתיהיה לי תרופה זמינה בכמות שאני צריכה, ללא ספק שאני אגדל לעצמי את התרופה שלי בבית”. 

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“כל עוד מדובר על לגליזציה בפיקוח, זאת אומרת מעל גיל מסויים שלדעתי אמור להיות מעל גיל 21, אני לא רואה שום בעיה מהותית. אני חושבת שמדובר בצמח מדהים עם סגולות נפלאות, ואין שום סיבה הגיונית שהוא לא יהיה חוקי”.

"מאז הטיפול בקנאביס חזרתי להגשים חלומות ושאיפות"
לגליזציה בישראל? המטופלים אופטימיים

“הדברים שאנו רואים על המדפים שכן חוקיים כמו אלכוהול וסיגריות גרועים פי כמה וכמה ולכן אין שום הגיון בכך מלבד אינטרסים כלכליים של החברות הגדולות”.

“אני מאמינה שהלגליזציה תגיע לישראל במוקדם או במאוחר, ועד שהיא תגיע אפשר ליסוע ולהנות מקנאביס חוקי כבר בלא מעט מדינות בארה”ב. מדובר בצמח מופלא שיגיע יום וגם המדינה שלנו תבין את זה”.

סיפורה של ג’ני פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Bernardgab |

    Оказание юридических услуг – одно из основных направлений нашей деятельности.
    Наша компания – это сообщество специалистов самого разного профиля, которых объединяет одно: высокий уровень квалификации и большой опыт работы по специальности. Мы гарантируем качественное решение вашей проблемы
    с подходом, от настоящий профессионалов.

    – Оспаривание иных сделок. Зайцев и партнеры

    =zp=

  2. ScottHoada |

    Чем отличается Энтеросгель от Смекты и что лучше выбрать?
    энтеросгель и смекта вместе можно взрослым

  3. CpistalDroks |

    Можно ли представить современную женщину без сумки? Скорее нет, чем да. Куда-то, что-то спрятать, решать, убрать.
    Желание, даже простой украсить свой наряд дополнительной, практичной и заметной деталью своего гардероба. Дамская сумочка представляет собой очень
    веский и настоятельный элемент в образе любой женщины. И неважно, что лет её обладательнице, ни одна из них не может привыкать без этого аксессуара.
    Ежели, выходя, из дома женщина забывает брать сумку, то тут же чувствует, что ей чего-то не хватает. И никто, из представительниц прекрасного пола уже не
    может представить особенный гардероб без этого незаменимого атрибута. В повседневной жизни используются различные сумки, положение простой не представляется без них.
    Тогда же появляется огромное цифра мыслей и вопросов. Словно из этого многообразия самых разных, непохожих друг для друга моделей сумок, модных,
    популярных, практичных, выбрать ту, которая выделит из толпы, подчеркнет стоимость, а где-то уберет неимение во внешнем виде владелицы,
    не растеряться и найти подобающий вариант? Ради того дабы не совершить ошибку в выборе, определим основные правила.

    Стилистика
    Коль не брать во забота тенденции мировых производителей, индустрию моды, трендов сумка должна быть непременно удобной.
    Рюкзаки для мамы многое расскажут о своей обладательнице поэтому необходимо уделить должное забота в выборе форм,
    размеров. Довольно легче найти принадлежащий побочный в огромном количестве сумок самых разных направлений сочетая ее со стилем одежды, однако не стоит забывать о книга,
    который она должна перечить тем целям, которые перед ней ставит ее обладательница. Она должна подходить и по имиджу, и по образу жизни. Лидирующее край в выборе занимают практичные
    модели в стиле casual. Лучший видоизменение, при всем уважении, увы, делает женщину старше и придает придирчивый способ, классические сумки будут актуальны, когда весь платье создан в подобном стиле.
    Тоже позволительно говорить, и о спортивных сумках, рюкзаках. Зачастую сумка может ровно привлечь уважение к положительным индивидуальным особенностям внешности, так и выделить её недостатки.
    В выборе подходящей модели, надо честный оценивать частный образ и понравившиеся модели. Обладательницам миниатюрных форм не подойдут объемные аксессуары, лучше оставить их ради высоких дам.
    Чтобы казаться стройнее должен выбрать сумку, которую довольно удобно убивать на плечо либо волочить в руке.

    Текстура
    Нуждаться отметить, сколько цене и качеству материала присутствие выборе женской сумки стоит обратить свое внимание. Практически ничто не может соревноваться с натуральной кожей,
    здесь изложение идет не только о благородстве, только и о ее уникальной способности элегантно стареть. Обычай и популярность для обстановка меняются не беспричинно оживленно как на одежду, а вот безупречно
    подобранная сумка сможет оставаться лучшим другом и прослужить ни один год.. Сочетание нестандартных фасонов и интересных материалов.
    Этими качествами обладают замшевые сумки для мамы. Они смогут становиться достойной заменой коже, только невозможно не отметить,
    который замшевые изделия значительно требовательные в уходе, для это нуждаться обратить особое внимание. И понятно, принимая, приговор в покупке дамской сумки в качестве повседневного
    аксессуара не стоит пахнуть важность текстилю – это, без всяких сомнений, упростит образ.

    Качество
    Следующим этапом в выборе может стоить цветовая гамма. Созданное многими годами мнение о том, что цвет сумки вынужден одинаковый с цветом обуви давно устарел,
    тем самым гораздо осложнил дамам поиск. В данном случае нужно оценить спектр цветов своего гардероба и не рыться точных цветовых сочетаний, но вот о соединение стилей обуви и аксессуара лучше не забывать.

    Какой бы путь в поиске нужного аксессуара ни был выбран, не стоит забывать, сколько не материя красит человека. Верный размер, окраска и текстура сумки безусловно, станут через в создании образа.
    Веселье — вот, сколько должна говорить с собой каждая женщина.
    Родник: https://www.emza.ru/category/ryukzaki_dlya_mami.html

  4. CarlosJuini |

    перевод с мобильного киевстар

    мобильные деньги мтс

שינוי גודל גופנים
ניגודיות