ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס תרופה מצילת חיים

“מבחינתי קנאביס הוא תרופה מצילת חיים”

שתפו את החברים

יעלה היא בחורה צעירה הסובלת ממספר מחלות כרוניות שמתערבבות זו עם זו, משפיעות אחת על השנייה וכתוצאה מכך גורמות לה סבל רב, כאבים בלתי פוסקים וחוסר יכולת התמודדות מצד הרופאים המטפלים בה. מיד שגילתה את הקנאביס הרפואי, היא הבינה שמצאה…

יעלה היא בחורה צעירה הסובלת ממספר מחלות כרוניות שמתערבבות זו עם זו, משפיעות אחת על השנייה וכתוצאה מכך גורמות לה סבל רב, כאבים בלתי פוסקים וחוסר יכולת התמודדות מצד הרופאים המטפלים בה. מיד שגילתה את הקנאביס הרפואי, היא הבינה שמצאה את התרופה האמיתית שמקלה לה על החיים באופן משמעותי.

יעלה היא צעירה בת 32, המטופלת בקנאביס רפואי מינואר 2018. היא סובלת ממספר מחלות כרוניות, ביניהן דלקת מפרקים שגרונית, נוירופתיה סוכרתית וגסטרופרזיס, והשפעתן המשולבת גורמות ליעלה סבל רב. 

היא מספרת על אינספור כדורים נרקוטיים שדרדרו את המצב שלה עוד יותר, כמות אשפוזים מטורפת שלא תואמים את גילה הצעיר וכאבים בלתי פוסקים בכל חלק וחלק בגופה, שלא מאפשרים לה אפילו ללכת לעבודה.

כדורים נרקוטיים
משככי כאבים – הסמים האמיתיים

מאז קיבלה רישיון לקנאביס רפואי, יעלה מספרת כי היא מרגישה שמצאה את התרופה שתציל לה את החיים. אמנם היא עדיין לא יכולה להגדיר עצמה כאדם בריא, אך בעיניה הקנאביס קיבל מזמן סטטוס של “תרופה מצילת חיים”. 

יעלה הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר לנו על על הצמח שמאפשר לה לחיות חיים טובים הרבה יותר:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“את הקנאביס הרפואי אני מקבלת בגין דלקת מפרקים שגרונית שאובחנה אצלי לפני 4 שנים בערך, ובאה לידי ביטוי בכאבים כרוניים תמידיים בכל הגוף. במקביל אני גם סובלת מנוירופתיה סוכרתית שפוגעת בעצבים, המתבטאת בעיקר בתחושה של שריפה בכפות הידיים והרגליים, ובמקרים קשים פחות תחושה של נימול”.

“בנוסף להתוויות שבגינן אני מטופלת, הקנאביס עוזר לי לעוד המון דברים אחרים, כמו למשל לשיכוך הסבל שלי ממחלת הגסטרופרזיס, שהיא בעצם שיתוק חלקי של העצבים בקיבה הגורם לבעיות כמו בחילות וכאבים חזקים מאוד, שמדי פעם היו מובילים אותי אפילו לחדר מיון ולנטילת מורפיום. הייתי מוכרת בתור זאת “שצועקת במיון” מרוב כאבים, אבל היום אני קמה בבוקר, מעשנת שני ג’וינטים ומרגישה כמו חדשה”.

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“תמיד הכרתי את המושג קנאביס רפואי, אך בתחילה הייתי מאוד סקפטית. לאחר זמן מה הכרתי מטופל ותיק שחשף אותי יותר לטיפול בקנאביס, ולאחר שהוא העיף מבט במגירת התרופות שלי וראה באיזה כמות מטורפת של כדורים אני מטופלת, הוא אמר שאין לי מה להפסיד והמליץ לי מיד לנסות ולהגיש בקשה לקנאביס רפואי”.

קנאביס רפואי
קנאביס רפואי במקום ארגז של כדורים נרקוטיים

“בשלב זה, בעזרת התמיכה שלו וההסברים שלו על הנושא, החלטתי לנסות ולטפל בעצמי בקנאביס באופן עצמאי, תוך שאני נכנסת לתהליך קבלת הרישיון הרפואי מול משרד הבריאות”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“ברגע שמצאתי סוף סוף את הרופא שהסכים להגיש עבורי את הבקשה, אושרתי ישר. הבעיה האמיתית הייתה למצוא את הרופא שיהיה מוכן לעשות את זה. בהתחלה הייתי מטופלת במרפאת כאב בבית החולים רמב”ם, מרפאה אשר ידועה ככזאת שעוזרת מאוד למטופלים, אבל במקרה שלי כנראה שהיה לי ביש מזל ונפלתי על רופאה לא תומכת במיוחד”.

“בכל ביקור מחדש הייתי מעלה בפניה את נושא הטיפול בקנאביס רפואי, ולמרות שהיא לא הייתה לגמרי נגד האפשרות של טיפול בקנאביס, היא כן הייתה מורחת אותי כל פעם מחדש בטענות שצריך לחכות עוד קצת, ובינתיים לנסות שוב להעלות את המינון של הכדורים הנרקוטיים שאני צורכת”.

“מהר מאד הגעתי למצב בו הייתי מקבלת 25 כדורים ביום, וככל שהמשיך הטיפול כך הרגשתי שהמצב שלי רק הולך ומידרדר. הגעתי למצב שבכיתי מול הרופאה שלי ואמרתי לה שבמצב כזה אני מעדיפה למות מאשר להמשיך בטיפול”.

“לאחר התייעצות עם כל הרופאים המומחים שלי (גסטרולוגים וראומטולוגים) לקחתי החלטה שאני מפסיקה ונגמלת מרוב הכדורים הנרוקטיים, מלבד אלו שאני באמת לא יכולה בלעדיהם. הרופאים דווקא תמכו בהחלטה שלי, ובן רגע ירדתי מ-25 כדורים ל-10 בערך, ולאחר מכן החלטתי על דעת עצמי להתחיל ולצרוך קנאביס”.

“תוך שלושה שבועות מהרגע שהתחלתי לעשן קנאביס, פתאום שמתי לב לשינוי הטוב שחל בי, ושמתי לב שאני יכולה להוריד עוד יותר את כמות הכדורים הנרקוטיים. רמות הכאב שלי פחתו באופן משמעותי והתחלתי בהדרגה להוריד את משככי הכאבים, וכבר תוך חודשיים בלבד הפסקתי עם הכדורים הנרקוטיים כמעט לחלוטין”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אני לא אשקר, לא מדובר פה בתרופת פלא ואני ממש לא במצב מושלם. אני עדיין לא מצליחה לעבוד ולא יכולה להגדיר את עצמי כאדם בריא”.

“לפני הקנאביס, הפכתי ללקוחה קבועה בחדרי המיון. הייתי מאושפזת במשך שלוש שנים בערך אחת לשבועיים, כל פעם למשך כ-5 ימים, עקב כאבים מטורפים, סיבוכי סכרת ועוד מגוון של סיבות שמגיעות עקב המחלות הכרוניות שלי שמשפיעות אחת על השנייה”.

שכאטה מג'וינט
2 שאכטות והמצב שלי משתפר פלאים

“מאז תחילת הטיפול בקנאביס רפואי, התאשפזתי סך הכל פעמיים, שמבחינתי זה מצב חלומי. הכאבים שלי הרבה יותר נסבלים ובמקום לקום כל בוקר עם בלאגנים בבטן, בחילות והקאות, אני מעשנת על הבוקר 2 ג’וינטים והמצב שלי הופך להרבה יותר סביל”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“כרגע אני כן מטופלת בעוד כדורים מלבד הקנאביס, תרופות שמטפלות במחלות שלי ובתופעות הלוואי שלהן. אני עדיין לא במצב שאני יכולה להוריד את כל הכדורים לצערי”.

“הקנאביס כן הצליח להחליף כמעט לגמרי את כל משככי הכאבים שלי, והוא משמש לי גם כתרופה יעילה מאוד נגד תופעות לוואי של המחלות שלי, כמו בחילות והקאות. כך שמלבד אופטלגין מדי פעם אני לא לוקחת שום משכך כאבים”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“קודם כל, לבוא מוכנים לתהליך לפני תחילתו. לברר כל דבר ולו הכי קטן שצריך לדעת, להביא המלצות מרופאים ולמלא את כל הדוחו”ת הרלוונטיים בקפידה”.

“חשוב שאנשים ידעו, שאם רופא לא מוכן לתת המלצה אז לבקש ממנו שירשום לפחות שמבחינתו אין מניעה לתת טיפול קנאביס רפואי. לרופאים יש נטייה לקבל את הבקשה הזו בצורה טובה יותר”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לשמחתי לא יצא לי לחוות שום מקרה הטרדה, למרות שבבוקר קבלת הרישיון שלי (המסמך עצמו עדיין לא הגיע אלי), הגיעה אלי ניידת משטרה הביתה עקב הלשנה מצד מישהו שלא ממש מחבב אותי”.

“השוטר בניידת שאל אותי האם יש אצלי קנאביס ואמרתי לו שכן, ושקיבלתי אישור בדיוק באותו הבוקר, אך הוא עדיין לא הגיע אלי. כנראה שהמשטרה החליטה לא להתעכב אצלי על המקרה, והשוטר פשוט הלך”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“אני יכולה לומר שגם ללא הרישיון לקנאביס, הייתי ממשיכה בוודאות לצרוך קנאביס, על אף הסכומים המטורפים שהוא עולה בשוק השחור והפן הפלילי הכרוך בצריכה”.

תרופה קנאביס
“קנאביס זו תרופה מצילת חיים בשבילי”

“הסיבה לכך היא פשוטה. ברגע שנוכחתי לדעת איך הקנאביס עוזר למצב שלי, שום דבר אחר, לא הכסף ולא הפן הפליל פשוט לא חשוב. מבחינתי, קנאביס הוא תרופה מצילת חיים, ולדבר כזה אין שום מחיר”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“בלי קשר לזה שאני מטופלת, אני בעד לגליזציה מלאה. שכל אדם יהיה רשאי להחליט על עצמו מה לעשות ומה לגדל בביתו”.

“אני לא רוצה לסכן את הרישיון שלי, ולכן אני לא אגדל אף פעם, אבל אני חושבת שכל מטופל יחד עם הרישיון שלו, צריך לקבל גם רישיון לגידול קנאביס, על אחת כמה וכמה עם כל מה שהולך היום עם הרפורמה החדשה שצפויה להרוס למטופלים את החיים“.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני בעד לגליזציה, וגם עישנתי קנאביס למטרות פנאי לפני שהתחילו לי הבעיות הרפואיות. אני חושבת שכל עוד מדובר בבגירים שהפעולות שלהם לא פוגעות באף אחד, המצב שצריך להתקיים הוא שכל אחד יחליט את ההחלטות שלו ויחיה את חייו לפי מה שנראה לו לנכון”.

“חשבתי ככה תמיד, ומאז שאני מטופלת קנאביס רפואי אני אפילו בטוחה בזה יותר, כיוון שאני מבינה פי אלף יותר את הסגולות של הצמח, גם לבריאים וגם לחולים. קנאביס הוא רפואי לכולם, ולכל אחד צריכה להיות זכות בסיסית לצרוך אותו”.

סיפורה של יעלה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. לא מוותר |

    מתגעגע כלכך .

  2. שמן |

    מתגעגע אליך כלכך . כמות החרטה בי היא גדולה לאין שיעור . עושה עולם כדי לתקן ולזכות בהזדמנות נוספת ועושה עוד הרבה יותר כדי לגרום להזדמנות הזו להצליח . את אהבת חיי וחבל שהייתי צריך להגיע למקום הכי נמוך כדי לפתוח את העיניים ולהתחיל לראות מה עוללתי לך מה עוללתי לי ומה עוללתי לנו . שלך השמן.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות