ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס טריכומות גידול דשן דישון

דישון קנאביס – מבוא

שתפו את החברים

מאמר זה נכתב על ידי ג’וני גרין, מגדל הקנאביס הטוב בעולם, ללמוד יותר על ג’וני גרין לחץ כאן לרכישת דשנים של ג’וני לחץ כאן דישון קנאביס – המטרה של כל מגדל קנאביס היא יבול גדול של פרחים שמנמנים, דחוסים ומצופים…

מאמר זה נכתב על ידי ג’וני גרין, מגדל הקנאביס הטוב בעולם, ללמוד יותר על ג’וני גרין לחץ כאן לרכישת דשנים של ג’וני לחץ כאן

דישון קנאביס – המטרה של כל מגדל קנאביס היא יבול גדול של פרחים שמנמנים, דחוסים ומצופים בשרף דביק. גנטיקה טובה (זרע) היא התחלה מעולה אבל חשוב לדעת, גנטיקה היא הפוטנציאל של הצמח, כדי לממש את הפוטנציאל של הזרע צריך לתת לו את התנאים הסביבתיים הטובים ביותר. זה כמו ילד עם פוטנציאל גנטי להגיע ל2 מטר גובה, אם הילד הזה לא אוכל ומתאמן כמו שצריך במקום 2 מטר גובה נקבל ילד נמוך וחלש. כדי למצות את המקסימום מהפוטנציאל הגנטי הצמח צריך תאורה מעולה, אוורור, מים ודשן שהוא אחד הגורמים החשובים ביותר בתהליך הגידול. דשן הוא בעצם האוכל של הצמח, הוא מכיל את חומרי התזונה שהצמח צריך בשביל גדילה ופריחה חזקה שתיתן יבול ענק ואיכותי. במאמר הזה נסביר את יסודות הדישון של קנאביס ובמאמר הבא נסקור את הדשנים הכי טובים לצמחים שלנו.

ערכי NPK

דשנים כוללים בעיקר את חומרי התזונה העיקריים של צמחים (מאקרו נוטריינטים) החנקן, הזרחן והאשלגן. הצמח זקוק ליסודות האלה בשביל לגדול ולפרוח. כמות החנקן, זרחן ואשלגן בדשן שלנו מסומנת על אריזת הדשן בערך NPK , סדרה של שלוש ספרות המציינת את אחוזי היסודות האלה בדשן. אם על אריזת דשן כתוב 3-4-2 זה אומר שהדשן מכיל 3% חנקן 4% זרחן ו 2% אשלגן. כדי להבין למה זה חשוב צריך לדעת מה תפקיד כל יסוד בגדילת הצמח.

N חנקן (Nitrogen): מרכיב עיקרי ביצירת כלורופיל שהוא קריטי לתהליך הפוטוסינתזה. אחראי לגדילה ה”ירוקה” של הצמח- גזע, ענפים, עלים.

P זרחן (Phosphorus): הצמח זקוק לזרחן לכל אורך הגדילה. בתקופת הפריחה צמחים זקוקים להרבה זרחן לכן בפריחה נרצה לעלות את מינון הזרחן שהצמח מקבל. זרחן חשוב גם בתהליך בניית השורשים.

K אשלגן (Potassium): חשוב לחילוף החומרים בצמח, פוטוסינתזה ויצירת חלבונים. מחזק את המערכת החיסונית של הצמח ועוזר להתמודדות עם לחץ (סטרס), מזיקים ומחלות. משפר את איכות הפרחים.

חוץ משלושת המרכיבים העיקריים האלה הצמחים זקוקים לאלמנטים נוספים כמו ברזל, מגנזיום, סיליקט, סידן וכו’.

דישון קנאביס

למגדלי קנאביס חשובים הפרחים. הצמח עצמו הוא תשתית שצריכה להיות חזקה מספיק כדי לייצר פרחים שמנמנים. באופן טבעי, כל צמח סופג בהתחלה חנקן מהדישון שניתן לו ואחריו הוא יספוג את שאר חומרי התזונה. מכיוון שחנקן (N) אחראי לגזע, ענפים ועלים בתקופת הגדילה נרצה יותר חנקן. בפריחה, כאשר אנחנו נרצה שהצמח ישקיע אנרגיה בבניית פרחים ויצירת טריכומות מלאות ב THC אנחנו נרצה להפחית את מינון החנקן ונעלה את מינון הזרחן (P) והאשלגן (K). מעבר לשינוי המינונים בין חומרי התזונה השונים אנחנו גם נרצה להתאים את כמות הדשן לגודל הצמח. כמו שלא ניתן לתינוק לאכול שאוורמה בלאפה לא נרצה להעמיס דישון על צמח צעיר. כאשר הצמח קטן, נרצה לתת לו מינון נמוך וככל שהוא גדל נעלה את מינון הדישון.  הדרך לשנות את הרכב חומרי התזונה ולעלות את מינון הדישון היא לדשן את הצמחים בדישון נוזלי עם ערכי NPK נמוכים יחסית לשימוש בכל השקיה. רצוי לעבוד עם סדרת דישון ארוזה בבקבוקים שונים עם מינונים שונים של NPK כדי להתאים את הדישון לשלב בו נמצא הצמח. מינון גבוה של חנקן בגדילה, מינון גבוה של זרחן ואשלגן (PK) בפריחה.

תוספי תזונה לצמח

מעבר לדישון הבסיסי חברות דישון מציעות תוספים שנועדו לחזק חלקים ותהליכים שונים בשלבים שונים לגדילת הצמח. לדוגמה, בתחילת הגדילה נרצה להשתמש בתוספים לחיזוק השורשים כדי לייצר מערכת שורשים גדולה שתתמוך בצמיחה ופריחה. יש תוספים שנועדו לחיזוק והגדלת הפרחים, תוספים לחיזוק המערכת החיסונית של הצמח ותוספים שנועדו לעבות את הגזע כדי שהצמח יוכל לספוג ולנייד יותר חומרי תזונה לפרחים.

בגידול קנאביס אנחנו רוצים שהצמח יפיק קנבינואידים- החומרים הפעילים של הצמח כמו THC שאחראי להרגשת ה”היי” או CBD שמשכך כאבים ועוזר להירדם. כדי לעודד את הצמח לייצר קנבינואידים נספק לו תוספי תזונה של ויטמינים וחומצות אמינו שאם הצמח יקבל אותם חיצונית הוא לא ישקיע אנרגיה בלייצר אותם ויפנה את המשאבים שלו ליצירת THC.

דשן אורגני או דשן מינרלי?

דשן אורגני מייצרים מחומרים טבעיים כמו אצות, הומוס, קנה סוכר וכו’. דשן מינרלי מיוצר מהמרת מינרליים למלחים שהצמח יכול לעכל. יש גם דשנים המכילים רכיבים אורגניים ומינרלים. יש כאלה שטוענים שדשן אורגני ייתן פחות יבול אבל הוא יהיה טעים ואיכותי יותר ויש כאלה שמתעקשים שעם שטיפה טובה של מצע הגידול לפני הקטיף אפשר לקבל את אותה איכות עם דשן כימי והרבה יותר כמות. לדעתנו- למגדלים מתחילים כדאי להתחיל עם דישון אורגני שהוא סלחן יותר לטעויות של מגדלים מתחילים ועם צבירת ניסיון בגידול להחליט אם כדאי לעבור לדישון מינרלי.

במאמר הבא נסקור את הדשנים והתוספים הטובים בעולם לגידול קנאביס כדי שתוכלו להחליט מה מתאים לכם.

מאמר זה נכתב על ידי ג’וני גרין, מגדל הקנאביס הטוב בעולם, ללמוד יותר על ג’וני גרין לחץ כאן לרכישת דשנים של ג’וני לחץ כאן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 5

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    אני חושב שכותבים מאמר שכזה צריך גם לכתוב על האפשרות של דישון באמצעות קומפוסט, הומוס ועוד באופן ישיר. חברות הדשנים גוזרות קופון שמן על הצרכן על אחת כמה וכמה על מגדלי הקנאביס הביתיים. ניתן להגיע ליבולים גבוהים ואיכותיים ללא הדשנים שמוכרים לכם בחנויות הגידול. כמו שאתם מגדלים את שאר התבלינים והירקות בגינתכם. מעניין האם יש קשר בין כותב המאמר לחנויות הגידול??

    1. מערכת קאנה |

      1. רוב ההתיחסות שלנו היא למגדלי פנים ובגידול פנים שימוש בקומפוסט והומוס הוא בעייתי. זה מכניס המון מזיקים לחלל ומסריח מאוד.
      2. דישון יעודי נוזלי מעלה את היבול בכ20-30%. מדובר פה רק על כמות ולא על איכות. רוב המגדלים יעדיפו להשקיע קצת יותר בדשן על מנת להגדיל את היבול. כשפורסים את עלות הדישון האיכותי על פני כל היבול העלות שלו היא כ2 ש”ח לגרם ולרוב המגדלים זאת עלות זניחה.
      3. אכן יש קשר לא מוסתר בין כותב המאמר לרשת חנויות הגידול הידרושופ

      1. שמעון |

        יש כאן הסבר מאוד כללי… אין נתונים מספריים שיגידו לדוגמה הקנאביס צריך 100 פי פי אם של חנקן נקי במים…

  2. אנונימי |

    קיצר, כמה דשן לשים בכל שלב? איזה מינון?

  3. ביבי נתניהו |

    כל הכתבות באתר כתובות באופן חלקי ולא הכי ברור בעולם ומחסירות כמויות מדויקות וסוגי מוצרים ספציפיים. והכי מרגיז, שאין קישור לפרק הבא בשום סדרת כתבות. למשל בסוף הכתבה הזאת יש את המשפט: ״במאמר הבא נסקור את הדשנים והתוספים הטובים בעולם לגידול קנאביס כדי שתוכלו להחליט מה מתאים לכם.״ אבל אין שום קישור למאמר הבא ולאחר חיפוש באתר מתברר שבכלל אין פרק הבא..

שינוי גודל גופנים
ניגודיות