ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

ענף הקנאביס – סקירה שבועית לתאריך 4/10/2020

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) סגר את השבוע ללא שינוי ניכר. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 0.9% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.9%.   הפרחים שעל הענף חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע כי ליין…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) סגר את השבוע ללא שינוי ניכר. להשוואה, מדד נאסד”ק 100 עלה השבוע בכ- 0.9% והדאו ג’ונס עלה בכ- 1.9%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת קנופי (סימול: CGC) הודיעה השבוע כי ליין משקאות הקנאביס עם THC שלה, הנמכר כבר בקנדה, יושק בארה”ב בקיץ הקרוב. ההשקה תבוצע באמצעות חברת Acreage שקנופי חתומה עימה על הסכם לרכישת מלוא מניותיה. שתי המדינות הראשונות בהן ימכרו המוצרים הן קליפורניה ואילינוי, בהן קנאביס חוקי לצרכי פנאי.
  • חברת אורורה הקנדית (סימול: ACB) רשמה השבוע ירידות לאור התפטרות היועץ שלה, המיליארדר נלסון פלץ. ההתפטרות לא לוותה בהסברים למעט “ההתפטרות נובעת מרצונו של מר פלץ להקדיש זמן למחויבויות אחרות”. מנייתה ירדה השבוע בכ- 7% נוספים לשפל של שלוש שנים.
  • חברת טילריי (סימול: TLRY) פרסמה השבוע תוצאות מקדמיות של מחקר אובייקטיבי שבוצע באוסטרליה. המחקר מראה תוצאות חיוביות של שימוש בקנאביס רפואי מתוצרת טילריי על הפחתת בחילות והקאות של חולי סרטן העוברים כימותרפיה. שוק ההון לא התרגש מהמחקר, שמאשש את אחד השימושים הנפוצים בקנאביס רפואי, וטילריי סגרה את השבוע ללא שינוי.
  • חברת IMC הישראלית, הנסחרת בקנדה (סימול: IMCC.CN), הודיעה בשבוע שעבר כי השלימה הפצה ראשונה של מוצריה בגרמניה. המוצרים מיוצרים בפורטוגל ומופצים לבתי המרקחת בקנדה תחת המותג של IMC.
  • חברת קנאשור דיווחה השבוע כי סיימה בהצלחה את שלב ההיתכנות בפרוייקט לפיתוח תכשיר רפואי לטיפול בהפרעות דלקתיות על גבי העור לרבות פסוריאזיס.
  • מגמה מעורבת נרשמה השבוע במניות הקנאביס הישראליות. יוניבו ושיח עלו בכ- 3%, פארמוקן עלתה בכאחוז, אינטרקיור סגרה את השבוע ללא שינוי, פנאקסיה ירדה בכ- 3%, תיקון עולם קנביט עלתה בכ- 5%.

 

שורש הענף

בית הנבחרים האמריקני, הנשלט על ידי הדמקורטים, גיבש כבר במאי חבילת תמריצים למשק בעקבות וירוס הקורונה. חבילת התמריצים לא אושרה על ידי הסנאט, הנשלט על ידי הרפובליקנים, וכעת בית הנבחרים מציג גירסא שניה ומצומצמת יותר. הגירסא השניה מכילה גם את חוק ה- SAFE. החוק יאפשר לעסקי קנאביס הפועלים באופן חוקי ברמת המדינה לפתוח חשבונות בנקים וגישה למקורות מימון. ההקלות לעסקי הקנאביס יתאפשרו גם ללא חקיקה שתהפוך את הקנאביס לחוקי ברמה הפדרלית, ואם הן יעברו הן צפויות לסייע באופן ניכר לעסקי הקנאביס בארה”ב, הן בהתנהלות השוטפת, והן בגיוסי הון גם ממשקיעים מוסדיים שעד כה נמנעו מלהשקיע בהן.

החקיקה תובא לאישור הסנאט בשבוע הבא, אך אין ודאות שהיא תעבור, בעיקר בגלל התמריצים האחרים למשק שהרפובליקנים אינם מסכימים להם.

גם אם החקיקה לא תעבור, הכנסת חוק ה- SAFE לחקיקה הקשורה לקורונה מעידה על מחוייבותה של המפלגה הדמוקרטית בארה”ב לקדם את סקטור הקנאביס החוקי בארה”ב.

שבוע טוב ומועדים לשמחה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות