ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאפובים, רוצים אותך בכלא

שתפו את החברים

קנאפוביה הוא מונח המתאר פחד, כמו גם רתיעה וסלידה ‏‏מקנאביס וצרכני קנאביס. בהגדרה רחבה יותר מתאר המונח ביטוי של תכונות אלה ברצון לאסור, להרוס את העתיד, להפלות,  לדחות, לשנוא, לזלזל, או לנקוט בגישה תוקפנית כלפי צרכני קנאביס, צריכת קנאביס או…

קנאפוביה הוא מונח המתאר פחד, כמו גם רתיעה וסלידה ‏‏מקנאביס וצרכני קנאביס. בהגדרה רחבה יותר מתאר המונח ביטוי של תכונות אלה ברצון לאסור, להרוס את העתיד, להפלות,  לדחות, לשנוא, לזלזל, או לנקוט בגישה תוקפנית כלפי צרכני קנאביס, צריכת קנאביס או גידול קנאביס.

המונח הוא חיבור של המלים קנאביס ופוביה, שפירושה פחד או חרדה, אף כי במקרה זה, משמעותה היא חברתית ולא קלינית, בדומה לשימוש בה במושג הומופוביה- שנאת הומואים או קסנופוביה– שנאת זרים, שגם לה אין מובן קליני.

קנאפוביה נפוצה בשתי אוכלוסיות:

  1. בעלי אינטרס- אנשים שפרנסתם תלויה בזה שמדיניות הקנאביס לא תשתנה.
  2. בורים- אנשים שלא השתחררו משטיפת המוח אשר שמה לה למטרה להפוך את הצמח המועיל בעולם ל”סם מסוכן”.

ה-20 באפריל (4,20) נקבע כיום המאבק הבינלאומי נגד קנאפוביה כציון לשעה 4:20, זמן בעל משמעות מסורתית בקרב צרכני קנאביס ברחבי העולם.

“קנאפוביה רפואית” היא ראיה המקבלת צריכת קנאביס רפואי “כל עוד היא קיימת לצרכים רפואיים”, תוך כדי עיוורון לכך שחולים רבים היו יכולים ליהנות מהסגולות הרפואיות של קנאביס אילולא מעמדו החוקי כמו גם אי התייחסות לכך שצריכת קנאביס בקרב אנשים בריאים יכולה לשמש כרפואה מונעת כנגד מחלות רבות.

ייתכן שגם צרכן קנאביס מוצהר יביע סלידה מ”סטלנות” אצל צרכני קנאביס אחרים, או מאספקטים תרבותיים המזוהים עם צריכת קנאביס בעולם המערבי, דבר הקרוי בפי חוקרים מסוימים “קנאפוביה מופנמת”.

קנאפובים, כמו גזענים, הומופובים או שוביניסטים לרוב לא יצהירו על עצמם ככאלה בגלל הבושה הנלווית להחזקת דעה כל כך פרימיטיבית.

מקרים בולטים של קנאפוביה:

יאיר לפיד ראש מפלגת “יש עתיד” אשר הצהיר כי הוא נגד שינוי מדיניות הסמים מהטענה ש”זה לא חוקי” ולכן לפי שיטתו צרכני קנאביס מקומם בכלא.

יאיר גלר, יו”ר הרשות למלחמה בסמים אשר מסרב לכל שינוי במדיניות הסמים. יש לציין שאותו יאיר גלר מואשם בשוחד והפרת אמונים דבר המראה שיש קנאפובים המחזיקים בדעה זו מסיבות תועלתניות ולא מסיבות מוסריות.

יצחק “בוז’י” הרצוג- קנאפוב “רפואי” המתנגד לכל שינוי מדיניות הקנאביס אך קורא להסדרת שוק הקנאביס הרפואי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. אסף |

    אחד המאמרים

שינוי גודל גופנים
ניגודיות