ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

יאיר גלר – על השחיתות

שתפו את החברים

יאיר גלר, המנכ”ל העצור של הרשות למלחמה בסמים הוא איש מושחת העומד בראש ארגון מושחת. את הרשות למלחמה בסמים יש לסגור לאלתר ולהרחיק מכל תפקיד ציבורי את כל השדרה הניהולית של הרשות. הרשות הלאומית למלחמה בסמים הוקמה בשנת 1988 מתוך…

יאיר גלר, המנכ”ל העצור של הרשות למלחמה בסמים הוא איש מושחת העומד בראש ארגון מושחת. את הרשות למלחמה בסמים יש לסגור לאלתר ולהרחיק מכל תפקיד ציבורי את כל השדרה הניהולית של הרשות.

הרשות הלאומית למלחמה בסמים הוקמה בשנת 1988 מתוך צורך בוער לספק ג’ובים למקורבים של פוליטיקאים. על מנת להתמודד עם הבעיה החמורה של מקורבים שאין להם ג’ובים הוקמה רשות עם שם מפוצץ שכולל את המילים “מלחמה” ו”לאומי” והגדרת תפקיד חסרת משמעות הכוללת מונחים כמו “גיבוש מדיניות” “הובלת מאבק” ו”תיאום בין משרדי”. אחרי שהוקם אותו גוף קיקיוני התחילו להזרים לתוכו כסף, המון כסף. התקציב של הרשות עומד על יותר מ30,000,000  ₪ בשנה. המשכורת של יאיר גלר עצמו היא 52,000 ₪ בחודש. כשיש כאלה תקציבים וכאלה משכורות ברור שצריך לצאת למלחמת חורמה בסמים, הרי סמים זה רע ותקציבים זה טוב.

מעצרו של יאיר גלר באשמת שחיתות, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד כמו גם ציון 26 שנות פעילות של הרשות הוא זמן מצוין לשאול את עצמנו שתי שאלות: במי הרשות למלחמה בסמים בעצם נלחמת? מה יוצא לנו מזה?

אז במי הרשות למלחמה בסמים נלחמת? הרי אי אפשר להילחם ב”סמים” כי סמים זאת מילה מאוד כללית שתחתיה אפשר להכניס אין ספור חומרים: חוקיים, לא חוקיים וכאלה שלא ממש ברור אם הם חוקיים או לא. מעבר לזה, “סמים” לא יכולים להילחם חזרה. מה שאומר שאנחנו לא נלחמים בסמים, אנחנו נלחמים באנשים. איזה אנשים? אנשים שנמצאים במעגל הסמים כלומר:

  1. סוחרי סמים.
  2. צרכני סמים.

סוחרי סמים הם אנשים שמרוויחים סכומי כסף עצומים מ”מלחמה בסמים”. בזכות ה”מלחמה” הזאת הם יכולים למכור צמח שיכול לגדול בכל בית ב120 ₪ לגרם. למעשה, אם אזרחי מדינת ישראל היו מסרבים להקצות כספים לרשות למלחמה בסמים סוחרי סמים היו שמחים לממן אותם.

בסוחרי הסמים הרשות בטוח לא פוגעת. מה שמשאיר את המלחמה בצרכני הסמים. מי הם אותם צרכני סמים שצריך תקציבי ענק להילחם בהם? אתם, האחים שלכם, הילדים שלכם, ההורים שלכם. כל מי שצורך “סמים” הרשות הלאומית למלחמה בסמים קוראת להילחם בו. אתם רוצים שילחמו בכם? אני בטוח שלא. צרכני סמים הם לא אנשים שצריך להילחם בהם, אלה אנשים שצריך לעזור להם בהסברה וטיפול.

טיפול הרשות לא נותנת, הסברה כן. הרשות הלאומית מנפיקה מסמכי עמדה חסרי קשר למציאות ומלאים בשקרים. אם הם היו נותנים נתוני אמת כמו למשל שאין קשר בין צריכת קנאביס למעבר לסמים קשים או נתוני אמת על נזקי סמים בישראל אזרחי המדינה לא היו מבינים למה הרשות צריכה 30,000,000 ₪ בשנה מה שהיה מוביל לדרישה לצמצם את הגוף החולה הזה לעשירית מהגודל הנוכחי שלו שזה המון כסף שהם לא יקבלו והמון ג’ובים שהם לא יוכלו לחלק. המידע השקרי רק מזיק לצרכני הסמים ומשחית את הארגון עצמו. זה לא מפתיע שגוף שכל עבודתו מסתכמת בהפצת שקרים, השקר יהפוך בו לנורמה ומשם הדרך לשוחד, הפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד קצרה מאוד.

ועכשיו לשאלה השנייה, מה יוצא לנו מזה? ב26 שנות קיומה הרשות למלחמה בסמים לא יכולה להצביע על הישג במלחמתה המיותרת. מספר צרכני הסמים רק עולה וכל שנה מופיעים סמים חדשים ומסוכנים יותר כתחליף לסמים הבטוחים יחסית שהרשות נלחמת בהם. אחרי 26 שנות כישלון הגיע הזמן לעבור לאסטרטגיה אחרת, אחת שלא כוללת “מלחמה” כי מלחמות יש לנו מספיק. הגיע הזמן לעבור להסברה מונעת וטיפול.  “הרשות הלאומית להסברה מונעת וטיפול בנפגעי סמים” נשמע לי כמו ארגון שהייתי שמח להתנדב בו גם בלי לקבל 52,000 ₪ בחודש.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. צדק? |

    פושעים עם לגיטימציה! בוא ניתן לשחיטות לחגוג ולחזירים כמו יאיר גלר לעופף.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות