ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס ושפעת

קנאביס ושפעת – איך קנאביס יעזור לשפעת שלכם?

שתפו את החברים

קנאביס ושפעת – השבוע הזזנו את השעון שעה אחת קדימה ועברנו לשעון הקיץ, ואחד הדברים שמאפיינים את עונות מעבר אלו, הם התקררות, שפעת, ווירוסים שתופסים אותנו, בעבודה, בבית הספר, ואפילו בבית. וכאשר נעשים חולים ונאלצים להישאר בבית, אפשר לנסות להרגיש…

קנאביס ושפעת – השבוע הזזנו את השעון שעה אחת קדימה ועברנו לשעון הקיץ, ואחד הדברים שמאפיינים את עונות מעבר אלו, הם התקררות, שפעת, ווירוסים שתופסים אותנו, בעבודה, בבית הספר, ואפילו בבית. וכאשר נעשים חולים ונאלצים להישאר בבית, אפשר לנסות להרגיש טוב יותר ולעשן מעט קנאביס.

אתם בטח יודעים, שכשאתם מקוררים ומשתעלים, עישון מגביר את הסימפטומים והופך את החוויה מהקנאביס, ואת הדרך אל האופוריה לפחות נעימה, ולפעמים אף כואבת מעט. אז האם זה רעיון טוב לעשן קנאביס כאשר אנחנו חולים

נניח ואתם סובלים ממחלה אשר משפיעה על מערכת הנשימה, ואתם סובלים משיעולים מרובים וכאב בחזה. במצב כזה עישון כנראה לא יעשה לכם טוב, לפחות לא במהלך העישון עצמו. כשאתם משתעלים וסובלים מכאבים בחזה גם ככה שאיפה של עשן חם לריאות שלכם כנראה לא הולכת לעזור. אך אם אתם מרגישים שאתם חייבים לעשן, אתם יכולים לשקול להשתמש בבאנג עם מים חמים בפנים, המים החמים יגרמו לאדי מים לעלות לריאות שלכם ביחד עם עשן הקנאביס, צורת צריכה זאת גורמת פחות צריבה בריאות.

תה קנאביס 8

דרך נוספת לצרוך קנאביס כאשר אתם מקוררים היא להשתמש במאדה (וופוריזר), כאשר מעשנים קנאביס תהליך השריפה גורם לפליטה של הרבה גזים (עשן) אשר מגרים את הריאות שלנו ומכאיבים. בעזרת מאדה אפשר לחסוך את השאיפה של חלק גדול מהחומרים הלא רצויים הללו ולשאוף אדים של חומר פעיל, מה  שיכאיב פחות לראות שלכם.

קנאביס לאף סתום

אם אתם סובלים מגודש באש, שימוש בקנאביס יכול להיות רעיון רע. לפעמים צרכני קנאביס חווים עלייה בדופק הלב כאשר צורכים קנאביס, במצב כזה תתקשו לנשום ולהסדיר את קצב הנשימה, אך כמובן שהחוויה היא אינדיבידואלית לכל משתמש. מצד שני יש הטוענים כי עישון קנאביס דווקא פותח להם את האף ועוזר להם לנשום, כנראה שלנסות בעצמכם זוהי התשובה הטובה ביותר.

קנאביס לכאב גרון

כאב גרון הוא האויב הגדול ביותר של מעשני קנאביס, כאן כנראה שאין טריקים, להכניס עשן לגרון שלכם לא הולכת להיות חוויה נעימה. אך אל דאגה, ישנם מספיק דרכים חלופיות אם אתם רוצים לקבל השפעה. 

קנאביס עם שפעת

כשחולים צריכים לישון, שימוש בקנאביס בעת מחלה יכול להיות רעיון טוב אם תרצו לעזור לגוף שלכם להתעייף וללכת לישון. צריכה של קנאביס מזנים מסוימים לפני השינה, בהחלט תאיץ את התהליך ותגרום למחלה שלכם להיות מעט יותר נסבלת.

קנאביס לחולי אסטמה

למרות שזה נשמע לנו קצת לא הגיוני, מחקרים רבים הראו ששימוש בקנאביס מועיל לחולי אסטמה, ומשפר את התפקוד הכללי של הריאות באמצעות שיפור תפקודי הסימפונות ומניעת ברונכיט. למעשה, מחקר ניסיוני חדש שפורסם בכתב העת לפרמקולוגיה מספק עדות מדעית נוספת לאופן בו הקנבינואידים מסייעים בהגנה על הריאות.

תה קנאביס

תה קנאביס 7

תה בכללי הוא רעיון נהדר בזמן שאתם סובלים מכאב גרון, ומומלץ להוסיף לתה שלכם גם שאריות של קנאביס כדי לקבל השפעה בלי לעשן, והאמת שזה ממש פשוט ואפילו החולים המפונקים ביותר יוכלו להכין לעצמם תה כזה. בדיוק כמו עם אכילה של מוצרי קנאביס, גם תה ידרוש מכם מעט ניסוי כדי למצוא את המינון הנכון בשבילכם. הכלל החשוב הוא תמיד להתחיל עם מנה קטנה, במיוחד אם זאת הפעם הראשונה שלכם. אנו ממליצים לקחת כמה לגימות של חצי כוס ביום הראשון, משתמשים מנוסים יכולים לשתות ללא חשש כוס אחת ביום לפחות.

מינונים לתה קנאביס:

  • שמן קנאביס: מינון חזק מאד (עד 30 מ”ג)
  • פרחים: מינון חזק (עד חצי גרם)
  • עלים: מינון מתון (1 או 2 גרם)
  • גבעולים: מינון חלש (1 או 2 גרם)

המתכון הפשוט:

פשוט מרתיחים מים חמים ומכניסים פנימה את שאריות הקנאביס שלכם, גם פרחים יעבדו. כמובן שאפשר לעשות תה רגיל על בסיס תיון עם טעם נחמד, מנטה, לואיזה, או מה שעושה לכם את זה. אך מומלץ להכניס את הקנאביס לתה אחרי שהמים התקררו מעט, יש מחקרים הטוענים כי החומרים הפעילים מתחילים להתפרק בטמפרטורה גבוהה מ-60 מעלות. לכן אם תרצו לעשות תה פשוט מקנאביס , הכניסו את התיון והסוכר שלכם , וחכו כמה דקות לפני שתכניסו את הקנאביס, לא צריך להיות מדען טילים ולהשתמש במד חום, כנראה שגם אם תכניסו את הקנאביס למים הרותחים (שמגיעים עד ל-100 מעלות) תקבלו השפעה, אך בשביל לשמור על כל החומר הפעיל, תרצו לתת לתה להתקרר מספר דקות לפני הוספת החומר הפעיל.

קנאביס ושפעת

המתכון המתקדם:

מחממים 1.5 כוסות מים בסיר לחום נמוך, ומוסיפים כפית או חצי כפית של שמן קוקוס, כדי לספוח את החומרים הפעילי שיוצאים מהקנאביס, ממתינים חצי שעה עד שעה, מסננים את הנוזל לכוס התה שלכם וזה מוכן. אפשר להוסיף למים את התה האהוב עליכם, או כפית דבש, כדי לשפר את הטעם. חשוב מאד לא להרתיח את המים אלא רק לבשל על חום נמוך.

קנאביס ושפעת

קנאביס ושפעת

חשוב לדעת:

  • אם אתה בוחרים להכין את התה מפרחי קנאביס, אל תשכחו לטחון אותם לפני ההכנה.
  • הפרידו את הגבעולים בהם ניתן להשתמש, כדי שבהמשך תוכלו להכין בקלות תה.
  • השתמשו במסננת כדי להסיר את החלקיקים שנותרו.

טיפ נוסף: תוכלו להשתמש בשאריות הקנאביס שלכם שאינם מכילים חומרים פעילים כדי להוסיף אותם לחביתה בארוחת הבוקר, ולו רק בשביל הטעם.

קנאביס ושפעת
טבעי ובריא

לסיכום, אפשר לראות שלקנאביס יש יתרונות בריאותיים גם על תפקודי הריאות בזמן מחלה, אך אם זאת שימוש בקנאביס בזמן מחלה כנראה משפיע על כל אחד ואחת מאיתנו באופן שונה. הקנאביס לא הולך לגרום לכם להבריא מהר יותר, אבל הוא כנראה יגרום לתהליך ההחלמה של הגוף להיות נסבל וקל יותר. הפעם היחידה שתרצו להימנע מעישון קנאביס, זו אולי כאשר אתם חולים. העשן יכול להחמיר את המחלה שלכם לכן נסו להשתמש באלטרנטיבות אחרות כמו אידוי או אכילה.

ניסיתם פעם תה קנאביס? מה היה הניסיון? שלכם שתפו את הקוראים שלנו שגם ידעו.

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. עידו |

    בדיוק חוויתי מחלה עם חום וגודש באף והעישון רק דירדר אותי..
    לא לעשן בזמן מחלה, לגביי שאר האופציות אנסה ואעדכן חח

שינוי גודל גופנים
ניגודיות