ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חשיש

נתפס עם קילו חשיש וקיבל עבודות שירות

שתפו את החברים

צעיר נעצר על ידי המשטרה בתחנת דלק, כאשר ברכבו נתפס סם מסוג חשיש במשקל כולל של 1.064 ק”ג. על אף המלצת המדינה שביקשה לגזור עליו עונש מאסר ממושך, החליטה השופטת לקבל את המלצת שירותי המבחן, להתחשב בו כאדם נורמטיבי בעל…

צעיר נעצר על ידי המשטרה בתחנת דלק, כאשר ברכבו נתפס סם מסוג חשיש במשקל כולל של 1.064 ק”ג. על אף המלצת המדינה שביקשה לגזור עליו עונש מאסר ממושך, החליטה השופטת לקבל את המלצת שירותי המבחן, להתחשב בו כאדם נורמטיבי בעל ילדים אשר ביצע את העבירה מתוך לחץ כלכלי, וגזרה עליו עונש של 6 חודשי עבודות שירות בלבד.

צעיר בן 22, אב לשני ילדים, נתפס על ידי המשטרה בתחנת דלק ‘פז’ בקרית גת, בעודו מחזיק ברכבו חשיש במשקל 1.064 ק”ג – כמות שכמובן אינה מוגדרת לשימוש עצמי.

במהלך חקירתו עבר הנאשם תסקיר של שירותי המבחן, בו נמצא כי מדובר בגבר צעיר, שעל כתפיו מוטלת כל פרנסת המשפחה, וכי לאחר שפוטר ממקום עבודתו הרגיש לחץ כלכלי כבד מאוד שגרם לו לבצע את העבירה.

עסקת סמים
במצב של לחץ כלכלי – רק המטרה עומדת לנגד עינינו

הנאשם סיפר כי פנה לאדם אמיד בשל מצוקתו הכלכלית, ואותו אדם הציע לו עסקה שבה הוא יקבל 1,000 ש”ח תמורת זה שיעביר לאדם אחר את החבילה שנתפסה לבסוף ברכבו. 

עוד עלה מתסקיר שירותי המבחן כי מדובר באדם נורמטיבי ללא שום עבר פלילי, אשר הודה במעשיו מיד, הבין את השלכותיהם ואמר כי הוא שמח שנעצר על ידי המשטרה לפני שהספיק להעביר את הסמים למישהו. עוד אמר הנאשם כי הוא מתחרט מאוד וכי לא חשב לעומק על העבירה שביצע, בעוד פרנסת משפחתו עמדה לבדה לנגד עיניו.

בלי חרטה – המדינה דורשת ענישה מחמירה

למרות הודאתו של הנאשם, פרקליטות המדינה דרשה עונש מאסר ממושך שינוע בין 8 ל-18 חודשי מאסר בפועל, וזאת בשל חומרת העבירה, כיוון שמדובר בכמות סם שאינה משמשת לצריכה עצמית, כלומר עבירה שכוללת פגיעה באחר עקב הפצת הסם וכוונתו של הנאשם להרוויח ממנה רווח כספי.

בנוסף למאסר בפועל, דרשה המדינה להטיל על הנאשם גם קנס כספי ולחלט את רכבו, ששימש לביצוע העבירה.

מנגד, פרקליטו של הנאשם ביקש מבית המשפט לקבל את עמדת שירותי המבחן לגזור עליו עונש קל שלא יעלה על מספר נמוך של חודשי מאסר, שיבוצעו בדרך של עבודות שירות, זאת כיוון שהנאשם שיתף פעולה עם שירותי המבחן, הודה במעשיו, הביע חרטה ושיתף פעולה עם המשטרה.

כמו כן, הסב פרקליטו של הנאשם את תשומת ליבה של השופטת לכך שמדובר במעידתו הראשונה של הנאשם, והוא מתחייב ללמוד ממנה לקחים לעתיד.

מאסר ממושך
העבירה בוצעה במטרה להרוויח – יש להחמיר עם הנאשם

השופטת טל לחיאני שהם מבית משפט השלום באשקלון, שפסקה בתיק, קבעה כי: “במסגרת הנסיבות שאינן קשורות בביצוע העבירה יש לתת את הדעת לנטילת האחריות מצד הנאשם על מעשיו, ולמאמציו לחזור למוטב אשר באו לידי ביטוי בהשתלבות בקבוצה טיפולית ושיתוף פעולה במסגרתה, ואף הובילו להמלצת שירות המבחן, כמפורט לעיל”. 

לסיכום, החליטה השופטת לגזור על הנאשם עונש קל של 6 חודשי עבודות שירות וקנס כספי על סך 1,000 ש”ח, ללא חילוט הרכב או עונשים נוספים.

הכתבה נכתבה בשיתוף עם אתר ‘פסקדין‘.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות