ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
ריצ'ארד האוול - הושעה מהליגה בגלל קנאביס

שחקן הפועל ירושלים שהושעה: “הרבה שחקנים מעשנים”

שתפו את החברים

שחקן הפועל ירושלים בכדורסל ריצ’רד האוול, שנכשל בבדיקת סמים מכיוון שעישן קנאביס והושעה מהליגות המקצועיות ומהנבחרת עד להודעה חדשה, מספר כי מדובר בפעילות שגרתית שמאפיינת שחקים רבים ולא רלוונטית בכלל לעיסוק הספורטיבי. “הרבה מאוד שחקנים מעשנים בפגרה גראס, זה לגיטימי לעשן…

שחקן הפועל ירושלים בכדורסל ריצ’רד האוול, שנכשל בבדיקת סמים מכיוון שעישן קנאביס והושעה מהליגות המקצועיות ומהנבחרת עד להודעה חדשה, מספר כי מדובר בפעילות שגרתית שמאפיינת שחקים רבים ולא רלוונטית בכלל לעיסוק הספורטיבי. “הרבה מאוד שחקנים מעשנים בפגרה גראס, זה לגיטימי לעשן בזמן החופש”, הוא מספר, ומוחה על השעיה שהנה אבסורדית לדבריו.

ריצ’רד האוול, הסנטר (רכז) של הפועל ירושלים בכדורסל ואחד השחקנים המובילים שלה בעונה האחרונה, הסתבך בחודש מאי האחרון עם סוכנות העולמית למניעת סמים בספורט (WADA) לאחר שנכשל בבדיקת סמים שגרתית, שבמהלכה נמצאו בדמו שרידי קנאביס.

הבדיקה בה נכשל האוול הייתה זו שנערכה לשחקנים לאחר משחק הפלייאוף הראשון של העונה, מול קבוצת הפועל גלבוע/גליל, שהתקיים לאחר שביתה בת שבוע שיזם ארגון השחקנים.

לדבריו של האוול, באותה תקופה המשך פעילות הליגה עמד בסימן שאלה בגלל השביתה המסיבית, והיו שמועות ראשוניות על ביטול המשך העונה, ולכן לא ניתן להתייחס לעניין ככזה שהתרחש בזמן פעילות סדירה של הליגה אלא בתקופת חופשה, מה שלא צריך להוות לדעתו עבירה על התקנות או עילה להשעיה.

“זה לגיטימי לעשן בזמן החופש”

בראיון שערך עם עיתון ‘כל העיר’ בירושלים, מספר הסנטר (עכשיו לשעבר) על כך שעישון קנאביס הוא אינו מחזה מוזר בנוף השגרתי של ליגות הספורט המקצועיות בישראל, ולמעשה הוא נפוץ מאד בתקופות ההמתנה בהן נמצאים השחקנים.

“לא עברתי על שום חוק, וזאת צביעות להפוך את בדיקת הסמים שעברתי לרלוונטית”, הוא מפרט, ומתייחס לכך שאין משמעות לצריכת “סמים אסורים” שאינם קשורים לשיפור או שינוי יכולות המשחק, בעיקר לא בתקופת שביתה של הליגה כולה. “אני לא מבין את ההשעיה הזאת. למה אני צריך להיות מושעה בכלל? זה לא הגיוני”.

ריצ’ארד האוול – הושעה מהליגה בגלל קנאביס

“אני גם מאוכזב בעיקר מהעיתוי ומהדרך שבה זה הוצג בכלי התקשורת, בלי לבקש ממני תגובה”, הוא מוסיף לסיכום. “זה מעורר אצלי מחשבה מאוד גדולה. איך יכול להיות שכתבים יודעים על העניין הזה לפניי? אף אחד לא הודיע לי, ואני גיליתי על זה מהודעות שקיבלתי בטוויטר ודרך כלי התקשורת, ללא כל הודעה רשמית. זה פשוט לא הגיוני”.

השעייתו של האוול נכנסה לתוקף מידי לאחר שסוכנות WADA פרסמה הודעת לתקשורת לגבי כשלונו בבדיקה, והוא הושעה גם מכל פעילות ספורטיבית אחרת כמו משחקי נבחרת ישראל.

תוקף ההשעיה עדיין לא ידוע, אך לפי הערכות בתקשורת שמבוססות על היעדר הצעות לחתימת חוזה בעונה הבאה, נראה כי האוול יעביר לפחות את העונה הקרובה על הספה בבית.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות