ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
צריכת קנאביס לפני אימון

קנאביס לפני אימון – הטרנד החדש בעולם הכושר

שתפו את החברים

הלגליזציה המתפשטת בעולם מקרבת את הקנאביס אל לב המיינסטרים, והסטיגמה המקושרת לשימוש בו הולכת ונעלמת. כתוצאה מכך, יותר אנשים מנצלים היום את אחד מהיתרונות הטמונים בקנאביס, וצורכים אותו כחלק מהשגרה שלפני אימון הכושר שלהם. האם קנאביס יחליף את הפרוטאין כתוסף התזונה…

הלגליזציה המתפשטת בעולם מקרבת את הקנאביס אל לב המיינסטרים, והסטיגמה המקושרת לשימוש בו הולכת ונעלמת. כתוצאה מכך, יותר אנשים מנצלים היום את אחד מהיתרונות הטמונים בקנאביס, וצורכים אותו כחלק מהשגרה שלפני אימון הכושר שלהם. האם קנאביס יחליף את הפרוטאין כתוסף התזונה המועדף בחדרי הכושר, ולמה בכלל כדאי לצרוך אותו לפני אימון גופני?

אלו המשלבים באופן קבוע אימוני כושר עם צריכת קנאביס, מהללים לרוב את היתרונות של השילוב, וטוענים כי הוא מסייע לשיפור במיקוד האנרגיה בעת האימון, להחלמה וניהול הכאב לאחריו, וכמו כן גם להגדלת כמות הקלוריות שנשרפת במהלכו.

דוקטור פיטר גרינשפן, רופא ראשי בבית החולים הכללי של מסצ’וסטס ומחבר הספר “מרשמים בחינם: רופא וההתמכרות שלו”, אומר כי “שימוש בקנאביס בקרב ספורטאים הוא תופעה מוזרה, אך כזו שהופכת בשנים האחרונות לנפוצה יותר, ואי אפשר להתעלם מהעובדה שיותר ויותר אנשים אומרים כי זה מסייע להם.”

אמנם אין עדיין הוכחות אמפיריות לטענות החיוביות שמקשרות בין קנאביס לספורט, אך יש מי שטוענים שעישון קנאביס מעלה את רמת ההנאה מפעילויות שבהן חוזרים שוב ושוב על אותה התנועה. ג’ורדן טישלר, רופא מתמחה שרכש את השכלתו בהרווארד ומתמחה בטיפול רפואי בקנאביס, אומר כי “אם אתה רץ על הליכון, קנאביס יכול להפוך את החוויה למהנה יותר, מה שיכול להעלות את המוטיבציה שלך ולגרום לך לרוץ יותר זמן, וכן לרוץ יותר בעתיד.”

קנאביס לפני אימון
צריכת קנאביס לפני אימון – תופס פופולריות

במדינות רבות בארה”ב יש מי שמתאמנים בשיעורי יוגה אחרי צריכת קנאביס, או אפילו רצים במרתון אחרי כמה ג’וינטים. כפי שדווח בבוסטון גלוב, ג’ים מק’אלפיין, המייסד של משחקי ה420 – אירוע בין עירוני שכולו על טהרת הספורט והקנאביס – מזמין את המשתתפים להתעמל אחרי שהם צורכים קנאביס, ואומר כי בדור החדש ישנם לא מעט ספורטאים שמגדירים את עצמם כ’אתלטים של קנאביס’, החל מהרגלי הצריכה “כבדים” ועד שימוש בלעדי בחלבון המפ בתור תוסף תזונה לאימונים.

בשל העובדה שישנם המוני ספורטאים שמשתמשים בקנאביס, גם בליגות המקצועיות, בשנה שעברה אמר נציב הNBA לשעבר דיויד שטרן כי “צריך להסיר את המריחואנה הרפואית מרשימת התוספים האסורים של הליגה”.

לפי נתונים שנאספו עד היום, מעל 85% משחקני הכדורסל המקצוענים בארה”ב משתמשים בקנאביס אחרי שהעונה מסתיימת, ולמרות זאת היא עדיין מופיעה ברשימה, ומעמידה את השחקנים הרבים בסכנת השעיה. בנושא זה, נראה כי שטרן צודק, ואפילו ההיגיון הפשוט מחייב את עשיית הצעד המדובר.

ומדוע הוא עוד לא נעשה, לפחות כפי שנעשה בליגות הנמוכות? משום שלא כל מקבלי ההחלטות תומכים בעמדתו של שטרן.

“בארה”ב קנאביס נחשב לסם מסוכן מהקטגוריה הראשונה – כלומר באותה רמה כמו הרואין, אסיד ואקסטזי – ולכן הוא אינו מוגדר בתור טיפול רפואי חוקי, וגלומה בו סכנה גבוהה להתמכרות”, אומר שיקהה פרשאד, חוקר במחקר לבריאות המוח באוניברסיטת טקסס, שחוקר את השפעת הקנאביס על פעילות מוטוריות. “הממצא הקריטי ביותר שעלה מהמחקרים שלנו לגבי קנאביס, היא העובדה שאין מספיק מחקרים שיעזרו לנו לקבל תמונה אמיתית, ולכן מנהלי הליגות לא רוצים לקחת סיכונים”.

בשורה התחתונה, ההתקדמות בסטטוס החוקי של צמח הקנאביס בארה”ב גורמת לכך שהמגמה של שימוש בו בקרב ספורטאים רק תלך ותתרחב, וככל שיותר מנהלים בכירים יסכימו לאמץ את המדיניות המודרנית ולדחוק הצידה את המיתוסים והשקרים הישנים, כך ילך הטרנד ויהפוך למציאות חדשה בעולם הספורט.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות