ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שווה לכל כיס - היכן הקנאביס הכי זול בעולם?

שווה לכל כיס – היכן הקנאביס הכי זול בעולם?

שתפו את החברים

בשוק הקנאביס הישראלי ישנם עוד לא מעט צרכנים שבקושי נרגעו ממחיר של 100 ש”ח לגרם שהיה נחשב ממוצע עד לאחרונה ועדיין לא ירד מספיק, אבל במדינות רבות בעולם – כמו אקוודור, קולומביה ולמרבה ההפתעה גם אינדונזיה – ניתן להשיג גרם…

בשוק הקנאביס הישראלי ישנם עוד לא מעט צרכנים שבקושי נרגעו ממחיר של 100 ש”ח לגרם שהיה נחשב ממוצע עד לאחרונה ועדיין לא ירד מספיק, אבל במדינות רבות בעולם – כמו אקוודור, קולומביה ולמרבה ההפתעה גם אינדונזיה – ניתן להשיג גרם של קנאביס איכותי במחיר מופרך שלעיתים אפילו מגרד מטבע של 5 שקלים. אז, איפה ניתן למצוא את הקנאביס הזול בעולם?

קנאביס נחשב מאז ומעולם בתור סחורה שימושית במיוחד ויקרה יחסית, שתמיד יש לה שוק למטרות רפואה, פנאי ותעשייה בכל מדינה בעולם, ותמיד יהיה מי שירצה לקנות אותה.

בחלק גדול ממדינות העולם המודרניות, הביקוש הגדול לקנאביס גרם למצב בו גרם אחד של הפרח התמים והטבעי הזה, שגדל בתוך כל עציץ בקלות שיא וכמעט ללא ציוד נדרש, עולה די הרבה ואפילו הרבה מאד.

בישראל למשל, גרם אחד של קנאביס עלה עד לא מזמן 100 ש”ח, קצת יותר מגרם של זהב באיכות בינונית.

גידול קנאביס ביתי - לגדל לעצמך את התרופה
זה גדל בעציץ, אבל עולה 100 ש”ח לגרם

לעומת זאת, במקומות עניים יותר בעולם בהם אף אדם לא יכול להרשות לעצמו לשלם כל כך הרבה בעבור קנאביס, עדיין ישנו שוק נרחב ופעיל בו ניתן להשיג כמה פרחים איכותיים בכל עיר גדולה.

בהתאם למצב הקיים באותם מקומות, המחיר בעבור גרם של קנאביס הוא נמוך במיוחד ועשוי להישמע אפילו מגוכח לצרכן הישראלי. הנה 6 מקומות בהם מחירי הקנאביס מגרדים את הרצפה, שיכולים להיות אחלה יעד לחופשת קנאביס זולה במיוחד:

1. אקוודור ואורוגוואי – 1 עד 1.5 דולר לגרם

מדינת אורוגוואי הייתה המדינה הראשונה בעולם לחוקק לגליזציה מלאה של קנאביס, ובמטרה למגר את עולם הפשיעה ולספק קנאביס במחיר הוגן לתושביה העניים יחסית, קבע השלטון המקומי כי גרם אחד יעלה תמיד בדיוק דולר אחד – המחיר הזול בעולם לגרם קנאביס.

באקוודור אמנם אין לגליזציה או אפילו חקיקה מקלה כלפי צרכני קנאביס, אך מכיוון שזוהי מדינה ענייה עוד יותר שמרבית הערים בה נמצאות במצב כלכלי קשה, גרם אחד של קנאביס עולה בממוצע בין 1.1 ל-1.5 דולר בכל הערים הגדולות ובעיקר בבירה קוויטו – בה המשטרה המקומית לא מסתבכת עם קנאביס בכלל.

2. קולומביה – 2 עד 4 דולר

בירת הקוקאין העולמית, בה באופן כללי סחר בסמים הוא אחד הכלים הכלכליים העיקריים שעדיין נמצא בשימושם של ארגוני פשיעה מקומיים, הפכה לאחרונה לאחת מהמדינות עם סצנת הקנאביס הרפואי הפעילה והשופעת ביותר.

קולומביה - הרפואי הזול בעולם, וזה עוד בלי השפע
קולומביה – הקנאביס הרפואי הזול בעולם, וזה עוד בלי השפע

השפע בשוק הרפואי המקומי, יחד עם פעילותם הממושכת של גורמים רבים המגדלים וסוחרים בקנאביס, הביאו יחד למצב בו גרם איכותי של קנאביס עולה בקולומביה בין 2 ל-4 דולר, ובערים הגדולות כמו בוגוטה ניתן להשיג אותו אפילו בזול יותר.

3. פרגוואי – 2.5 עד 5 דולר

במדינת פרגוואי קיים מאז שנת 1988 חוק המבטל באופן מלא את מעמדו הפלילי של צמח השימוש עצמי, ולא לשווא היא הפכה ליצואנית הקנאביס הלא חוקי השנייה בגדולה בדרום אמריקה, כאשר השימוש בצמח נחשב לנורמטיבי מאד במדינה.

במרבית הערים הגדולות במדינה ניתן לרכוש גרם של קנאביס במחיר של 2.5 דולר, אך בניגוד לשאר המדינות ברשימה דווקא בפרגוואי איכותו של הגרם שקניתם בכלל לא מובטחת. זה יותר כמו 50-50 שתקבלו חומר סביר אבל לא באיכות מדהימה.

4. אינדונזיה ופנמה – 3.5 עד 5 דולר

מדינת אינדונזיה, שבאופן כללי לא מומלץ ליהודים להגיע אליה ובטח ובטח שלא לצורך עישון קנאביס (!!!), היא מדינה שרמת השימוש הציבורית בקנאביס בה לא נמוכה למרות משטר האכיפה הקשוח והחוקים המחמירים, שקובעים עונשי מאסר אפילו על שימוש עצמי.

למרות שמחירו של גרם ממוצע בערים ובכפרים הגדולים באינדונזיה עומד על כ-3.5 דולר ולא עולה מכך למעט מקומות מרוחקים במיוחד, חשוב לדעת כי חלק גדול מההיצע הקיים ברחובות הערים הוא מלכודת של שוטרים סמויים, זאת מכיוון שלא הרבה סוחרים אמיתיים מוכנים לקחת את הסיכון של התמודדות עם עונש מוות פוטנציאלי.

מוות בגלל קנאביס - אפשרי רק בחסות החוק או בעזרת כלי נשק
מוות בגלל קנאביס – עדיין לא מעלה את המחירים

בפנמה הגישה כלפי קנאביס מחמירה הרבה פחות אך גם שם קבועים בחוק עונשי מאסר אפילו על עבירות של שימוש עצמי. המחיר הממוצע בערי המדינה הגדולות עומד על כ-3.8 דולר אך שם האיכות תהיה בדרך כלל הרבה יותר טובה.

5. ארה”ב – פורטלנד – 4 עד 5 דולר

המקום המפתיע שסוגר את הרשימה ובהחלט לא ממש מתאים לרשימת מדינות עניות שנאבקות עם שוק לא חוקי של סחר בקנאביס, הוא העיר הגדולה פורטלנד שבמדינת אורגון, בה קיימת לגליזציה של קנאביס.

בגלל משבר הייצור ההולך ומחריף של אורגון, במהלכו ייצור הקנאביס החופשי יצא משליטה וגרם להצטברות כמויות עתק של סחורה שלאף אחד אין מקום בשבילה בחנות או בריאות, המחיר של גרם קנאביס איכותי צנח משמעותית בשנה האחרונה וכעט הוא עומד על 4-5 דולר לכל היותר.

הקנאביס באורגון, שלא כמו בשאר המדינות ברשימה, גדל באופן חוקי תחת פיקוח של הרשויות, ולכן במרבית המקרים הוא יהיה באיכות גבוהה הרבה יותר, מה שהופך אותו באופן עקרוני לקנאביס האיכותי הזול ביותר (לא כולל גידול ביתי) שאפשר לרכוש היום בעולם.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות