ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

השקעה במניות הקנאביס החוקי בארה”ב – רווחית יותר מפייסבוק או גוגל!

שתפו את החברים

מכירות הקנאביס החוקי והלא חוקי עברו בשנת 2016 את רף ה-50 מיליארד דולר, וכבר ברור לכולם שמדובר בענף עם הצמיחה הגדולה ביותר כיום. ומסתבר שגם ההשקעות ב”סקטור הקנאביס” היו כה גבוהות ב-2016 בארצות הברית, שהם עברו גם את חברות ההייטק לרבות…

מכירות הקנאביס החוקי והלא חוקי עברו בשנת 2016 את רף ה-50 מיליארד דולר, וכבר ברור לכולם שמדובר בענף עם הצמיחה הגדולה ביותר כיום. ומסתבר שגם ההשקעות ב”סקטור הקנאביס” היו כה גבוהות ב-2016 בארצות הברית, שהם עברו גם את חברות ההייטק לרבות גוגל ופייסבוק, כשהן מגיעות לסך כללי של 9 מליארד דולרים.

מכירות הקנאביס עלו ב 30% בשנת 2016!

עסקי הקנאביס החלו לשגשג ב 2016, לאחר לגליזציית הקנאביס בחלק ממדינות ארצות הברית. המכירות עלו ב-30% ביחס לשנה קודמת ועם מחזור של 9 מליארד דולרים, הקנאביס הפך לענף עוצמתי בכלכלה, תוך שהוא מספק הכנסה לבתי עסק, הכנסות אדירות ממסים למדינה, ובנוסף לזה יוצר מקומות עבודה רבים ומגוונים. לטובת ההשוואה, המחיר של מניית פייסבוק עלה ב 14% אחוזים ב-2016, וזו של גוגל ב-5.5%.

עליה של 30% בשנה האחרונה

פיטר תיל, אחד ממייסדי PayPal למשל, השקיע 75 מיליון דולר בחברת האחזקות של leafly, שהוא מגזין הקנאביס הגדול בעולם.  להזכירכם, הוא השקיע בפייסבוק בתחילת דרכה, ובקנאביס הוא בטח לא יודע משהו מיוחד שאנחנו לא יודעים. עוד משקיע מפורסם הוא טום בליץ’ – אחד ממייסדי “זינגה” (Zynga – חברה שמפתחת משחקים בפייסבוק) שהשקיע במניית חברת סורנה שמפתחת טכנולוגיות לגידול קנאביס.

נכון לעכשיו קיימות אלפי חברות קנאביס, ולמעלה ממאה מהן רשומות בבורסה לניירות ערך בניו יורק. רבות מהן נחשבות לחברות סטארטאפ שכבר גייסו מאות מליונים ממשקיעים ששמו את כספם ותקוותם לרווח גדול. החברות הללו עוסקות לא רק בתוצרי הקנאביס, אלא בפעילויות רלוונטיות רבות ואחרות, כמו חברות שיווק נדלן לגידול תעשייתי, ביגוד, כלים, קוסמטיקה, דלקים חלופיים לגידול, ועוד.

הנה כמה מרישומי החברות, כפי שהן מופיעות בבורסת ניו יורק:

  • CANVA – חברת קוסמטיקת קנאביס – (Canavest Corp)
  • CBNT – ציוד לגידול ביתי של מריחואנה – (Cabinet Grow)
  • CYBK – חברה זו חוקרת דרכים לאישור גילו של הרוכש, מה שיאפשר לבצע וריפיקציות (אישורים) בעתיד למכירה במכונות (Cyber Kiosk solutions Inc)
  • HNSS – פורטל מקוון בנושא איכויותיו המטיבות של הקנאביס (Health Inc)
  • ZDPY – השקעה והקמה של מחסנים ומתקנים לתהליכי אריזה של מריחואנה (Zoned Properties Inc)
  • SRNA – חברה התמקדה ביצירת טכנולוגיות גידול באיכות גבוהה לקנאביס, וטכניקות להגברת יעילות הגידול. (Surna)
ext
חממת גידול תוצרת Zoned Properties

מניית חברת GW הבריטית למשל (GWPH) גדלה ביותר מ-50% מתחילת השנה, מה שהופך אותה לשווה כ-2.6 מיליארד דולר. ענף הקנאביס כולל טווח רחב של משרות ותפקידים דרושים, החל ממתאמים לוגיסטיים, דרך מעצבים גרפיים, מגדלים, ניהול, עריכת דין, ועד עובדי שליחויות, לוגיסטיקה, וכדומה,  כשבארצות הברית בלבד אלפי משרות כבר אוישו, מה שבהחלט מהווה חדשות טובות לאמריקאים, וגם לנו!

צמיחתה של תעשיית הקנאביס לא מעטה, ויש מקום לצפות כי השוק יצמח לפחות באותה המידה גם ב-2017. ארצות נוספות, גם מחוץ לארצות הברית, פותחות את שערי החוק לליגליזצית הקנאביס, לשימוש אישי או רפואי. גם בישראל לאחרונה הקצתה המדינה 13 מיליון שקלים למחקר בקנאביס, מה שכנראה יעודד עוד אנשי עסקים להשקיע בעצמם בתחום. זיכרו, אל תעשנו ותשקיעו (באותו הזמן!)

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 1

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. Orna mizrachi |

    איך עושים את זה ואיך אתם יכולים להוכיח שזה לא
    בלוף

שינוי גודל גופנים
ניגודיות