ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
יאיר גלר, חקירה נגמרה

החקירה נגד יו”ר הרשות למלחמה בסמים נסגרה – ללא כתב אישום

שתפו את החברים

יצא בזול: יאיר גלר, לשעבר יו”ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים שהואשם בעבירות שוחד ומרמה, הורחק מתפקידו ולבסוף התפטר, היה צפוי לעמוד לדין ואף לרצות עונש מאסר בפועל. למרות זאת, חקירתו הסתיימה כעת באופן רשמי ללא הגשת כתב אישום, ולא ידוע…

יצא בזול: יאיר גלר, לשעבר יו”ר הרשות הלאומית למלחמה בסמים שהואשם בעבירות שוחד ומרמה, הורחק מתפקידו ולבסוף התפטר, היה צפוי לעמוד לדין ואף לרצות עונש מאסר בפועל. למרות זאת, חקירתו הסתיימה כעת באופן רשמי ללא הגשת כתב אישום, ולא ידוע אם תתנהל נגדו חקירה נוספת.

החקירה נגד יו”ר הרשות למלחמה בסמים לשעבר, יאיר גלר, שהואשם בסוף שנת 2014 על ידי המשטרה בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה והפרת אמונים במסגרת פרשת “ישראל ביתנו”, הסתיימה ללא הגשת כתב אישום והעמדה לדין.

החשדות הראשוניים שהציגה המשטרה בתחילת 2015 כללו עבירות שחיתות שונות שביצע גלר לכאורה בעת תפקידו – כולל מתן, תיווך ולקיחת שוחד, קשר לפשע, מרמה והפרת אמונים, וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות – שמרביתן הן בעלות רמת חומרה של פשע. 

למרות האישומים החמורים נגדו, והצפי כי בעקבותיהם הוא יועמד לדין, גלר לא התפטר מיד מתפקידו אלא הורחק מתפקידו לטובת “חופשה כפויה” באורך לא מוגבל, שבמהלכה עדיין קיבל שכר מלא, בסך כולל שהגיע לפי הפרסומים עד לכדי 450 אלף ש”ח ברוטו.

לאחר 10 חודשים של חופשה בתשלום הושעה גלר מתפקידו, בעוד המשטרה המליצה על הגשת כתבי אישום נגדו בגין כל העבירות בהן הואשם.

למרות ההמלצה, נמשכה החקירה בעניינו ולא הוגש נגדו כתב אישום רשמי, אך במקביל הוא התפטר מתפקידו ב-13.5, בעוד איתן גורני, ממלא מקומו, מונה לתפקיד מנכ”ל הרשות למלחמה בסמים. התפטרותו של גלר נמסרה בדיון בוועדת הכנסת למאבק בנגע הסמים והאלכוהול, בו הוא לא השתתף בפועל.

במהלך החודשים שחלפו מאז התפטרותו, המשטרה המשיכה להעמיק בחקירה שהתנהלה סביבו וסביב בכירים נוספים בגופים ציבוריים שהואשמו גם הם בשחיתות, אך ככל הנראה ללא הצלחה יתרה. גם הפעם, למרות הצפי הברור לפיו יועמד לדין לפחות בגין חלק מהעבירות וכנראה גם ירצה עונש מאסר, נראה כי יו”ר הרשות לשעבר יוצא בזול.

לפני כשבועיים, כך ממידע שהגיע לידי מערכת המגזין, נסתיימה חקירתו של גלר באופן רשמי, לאחר שהתיק הפלילי שנפתח לו בעקבות הגשת כתבי האישום, נסגר. נכון לכעת לא ידועות הסיבות בגינן לא התקבלו המלצות המשטרה הראשוניות לגבי כתב האישום, ולא ידוע אם חקירה באפיק נוסף עדיין מתנהלת כנגדו.

יאיר גלר והשוחד - התיק נסגר
יאיר גלר והשוחד – התיק נסגר

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות