ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

מפגש עם משטרה – דבר ראשון מצלמים

שתפו את החברים

אתה והחברים בדרך למסיבה בצפון, בצומת גולני שוטר אומר לך לעמוד בצד או שאתה חוזר ברגל ממפגש חברים בפארק ושוטר מבקש ממך לרוקן את הכיסים או שאתה יושב בבית ורואה טלוויזיה, פתאום דפיקה חזקה בדלת- “לפתוח, משטרה”. דבר ראשון, לפני…

אתה והחברים בדרך למסיבה בצפון, בצומת גולני שוטר אומר לך לעמוד בצד או שאתה חוזר ברגל ממפגש חברים בפארק ושוטר מבקש ממך לרוקן את הכיסים או שאתה יושב בבית ורואה טלוויזיה, פתאום דפיקה חזקה בדלת- “לפתוח, משטרה”. דבר ראשון, לפני כל דבר אחר- סמארטפון ביד, מפעיל מצלמה, מעביר למצב וידאו ומתחיל לצלם. אם יש אתך חברים רצוי שגם הם יתחילו לצלם. כאזרח, זו זכותך המלאה לתעד כל מפגש עם משטרה. פשוט תגיד בקול רגוע “אדוני השוטר, לפני שאנחנו מתחילים לדבר אני מעוניין לממש את זכותי לצלם את המפגש”

אי אפשר להגזים בכמה זה קריטי- הדבר הכי חשוב בכל מפגש עם המשטרה זה לצלם הכול. לא משנה מה קורה, אתה חייב תיעוד על מנת לא להגיע למצב של מילה שלך מול מילה של שוטר כי בבית משפט, למילה של שוטר יש הרבה יותר כוח.

הדבר השני שחשוב אחרי שהתחלת לצלם זה להישאר ענייני. בשום פנים ואופן לא להתחצף לשוטר, לא להתנשא או להתפרץ לו לדברים. תקשיב למה שיש לו להגיד ותענה בצורה אדיבה, נעימה ורהוטה. הדבר האחרון שאתה רוצה זה לתת לו סיבה לקחת לך את המצלמה מהיד, להפעיל כוח או להפיל עליך עבירת העלבת שוטר.

עצם צילום המפגש ודיבור ענייני יכול להוציא אותך מהמון צרות. לשוטר משמרת ארוכה לפניו והדבר האחרון שהוא רוצה זה להסתבך עם אזרח שיודע את הזכויות שלו. הוא תמיד יעדיף לעבור לקורבן אחר שלא מודע לזכויות שלו. אז רק מעצם זה שהוצאת מצלמה יש אפשרות שניצלת מחיפוש. גם אם השוטר החליט שהוא מחפש עליך הוא צריך ליידע אותך שזכותך לסרב, מה המשמעות של סירוב האם הוא מעכב או עוצר אותך. אם השוטר לא יידע אותך והוא מצא עליך או ברכב משהו שאפילו לא ידעת על קיומו וצילמת את זה אתה עורך דין יוכל להוציא אותך מזה נקי (הלכת בן חיים, הלכת יששכרוב) על אחת כמה וכמה אם סירבת לחיפוש והוא התעקש לחפש עליך.

גם אם שוטרים מגיעים לבית שלך עם צו חיפוש חתום עדיין חובה לצלם כי יש המון מגבלות לחיפוש שהשוטרים לא טורחים ליידע. עורך דין טוב יוכל להיעזר בסרטון על מנת לפסול עדויות או להקל בהאשמות.

אז תמיד לפני הכול -מצלמים

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות