ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
חוגגים קנאביס ב-20/4 - 6 אירועים של יום הקנאביס הבין לאומי420

חוגגים 420 – 8 אירועי יום הקנאביס שכדאי לבדוק השנה

שתפו את החברים

יום הקנאביס הבינלאומי, המימונה של הסטלנים אם תרצו, ייחגג גם השנה בעולם ובעיקר בכל רחבי ארה”ב ב-20.4. הפסטיבלים, ההופעות חיות, המסיבות הפרטיות ושאר האירועים שייערכו ביום הזה בענן וויד מתקתק, נועדו להפגיש בין סטלני העולם ליום של חופש, ולא פחות…

יום הקנאביס הבינלאומי, המימונה של הסטלנים אם תרצו, ייחגג גם השנה בעולם ובעיקר בכל רחבי ארה”ב ב-20.4. הפסטיבלים, ההופעות חיות, המסיבות הפרטיות ושאר האירועים שייערכו ביום הזה בענן וויד מתקתק, נועדו להפגיש בין סטלני העולם ליום של חופש, ולא פחות מזה של קידום הלגליזציה. אז מה יש לנו השנה? בואו להכיר את כל מוקדי החגיגה ולהחליט איפה להיות:

יום הקנאביס הבינלאומי, Weed Day, 420 או איך שתקראו לו, קרב ובא. האירוע מצוין ברחבי העולם מדי שנה ב-20 באפריל, כבר משנת 1969, בחסות ארגון הגג הבינלאומי ללגליזציה סמים הקלים. המטרה היא, מעבר לפאן (ויש הרבה ממנו), להפגין בעד שחרור הצמח וקידום הלגליזציה – שהספיקה עד כה להתרחב ללא מעט מדינות בארה”ב ומחוצה לה.

התאריך שנקבע (שממוקם באופן מוצלח באביב) איננו מקרי. המספר 420 הפך זה מכבר בצפון אמריקה, למילת קוד לעישון גראס. כך התקבעה השעה 4 ו-20 (אחר הצהריים כמובן, אבל גם לפנות בוקר) כשעת הסטלה והתאריך 20.4 כיום חג לצמח. 

חוגגים קנאביס ב-20/4 - 6 אירועים יום הקנאביס הבין לאומי
יום הקנאביס הבין לאומי – חגיגה ירוקה ומעושנת

אירועי 420, שמתקיימים בעיקר בארה”ב, מתאפיינים בהתכנסויות המוניות, צבעוניות ושמחות עם הרבה מוזיקה חיה, מיצגי אמנות וכמובן עישון בצוותא, בעיקר היכן שמותר. מרבית האירועים נושאים במקביל אופי פוליטי ומסר של לגליזציה, בעקבות המדינות שכבר השכילו להבין את הרעיון.

השנה, כחלק מאירועי יום הקנאביס יתקיימו מאות אירועים, לא רק במדינות קולורדו וקליפורניה המובנות מאליהן, אלא גם במסצ’וסטס, אריזונה, מישיגן, ניו יורק, מרילנד, וושינגטון, נבאדה, אורגון, אילינוי, פלורידה, פנסילבניה והוואי. אה כן, וגם בישראל.

הנה רשימה קצרה של האירועים הבולטים שכדאי לכם לבקר בהם בחגיגות יום הקנאביס הבין לאומי:

קולורדו

מרכז ההילולות נמצא באופן טבעי במדינת קולורדו, הנהנית בשש השנים האחרונות מלגליזציה של קנאביס, שהביאה לה, מלבד הכנסות אדירות, גם לא מעט תיירות קנאביס. חובבי הצמח נוהרים למדינה ההררית לאורך כל ימות השנה ובעיקר לקראת השבוע של 20.4.

אירועי יום הקנאביס הבינלאומי ייחגגו כאן בפסטיבלים, סיורי קנאביס בחממות מקומיות ומופעי מוזיקה בדנבר ובערים סביבה, לרבות הופעה חיה של סנופ דוג ואייס קיוב באמפיתיאטרון Red Rocks שבעיר מוריסון.

מלבד ההופעה, שנחשבת לאחד מיעדי ה-420 המרכזיים השנה, מתקיימים בקולורדו 2 פסטיבלים שכדאי לכם לבדוק.

Cannival

פסטיבל של שלושה ימים (19-21 באפריל) שיתקיים בעיר ג’ניסון בקולורדו. בתוכנית: מופעי מוזיקה חיה, תחרויות ספורט, הקרנת סרטי סטלנים, מתחם של “התמסטל וצייר”, טקסי בוקר מלווים בתרגילי יוגה, קבוצות דיון ומדורות ענק ברוח ה”ברנינג מן”. ניתן לישון במקום במתחם קמפינג. 

פסטיבל Cannival  - חווית עישון שרק קליפורניה מציעה - יום הקנאביס הבין לאומי
פסטיבל Cannival – חווית 420 שרק קליפורניה מציעה

Mile High 420 Festival

בפסטיבל, החוגג את תרבות וקהילת הקנאביס ואת התעשייה המשגשגת המתפתחת סביבו ויתקיים בCivic Center Park – בעיר הבירה דנבר ב-20 באפריל, צפויים להשתתף עשרות אלפים מחובבי הצמח, המגיעים מכל העולם. גם כאן יהיו מופעים של מוזיקה חיה ומיצגי אמנות. בניגוד להרבה אירועים אחרים, הפסטיבל הזה פתוח לקהל ללא תשלום.

קליפורניה

420 GreenHouse Party

גם בקליפורניה שטופת השמש והלגליזציה, מתארגנים ברצינות יתרה לקראת יום הקנאביס הבינלאומי ואפשר למצוא בה, אם אתם בסביבה, לא מעט פסטיבלים, מסיבות, סדנאות ומה לא, ברוח ירוקה. דאון טאון לוס אנג’לס, תקדם את היום החשוב ב-20.4 בחגיגיות יתר, עם ריקודים בעזרת דיג’יי, וייפ בארים והמון וויד לרכישה במקום, במה שנחשבת לאחת מהמסיבות הגדולות ביותר שמתקיימות בעיר בכל שנה.

ניו יורק

מסיבה פרטית – High Noon

במדינת ניו יורק הקנאביס (שאינו רפואי ברישיון) עדיין נחשב לסם אסור לצריכה שלא בדיוק מתקבל באהבה, לפחות לא בצורה רשמית, במסיבות נחשבות. עם זאת, ישנן מסיבות קנאביס רבות המתקיימות ביום זה ברחבי העיר הגדולה, ואחת מהן הצליחה השנה לשבור לבסוף את מחסום האנדרגראונד ולפתוח את שעריה לקהל הרחב. מסיבה פרטית במיקום שרואים רק בסדרות וסרטים, שכל כולה עשן ירקרק.

חוגגים 420 - 8 אירועי יום הקנאביס שכדאי לבדוק השנה
חוגגים בניו יורק – מסיבות קנאביס מחתרתיות, ולא רק

וושינגטון די סי

National Cannabis Festival

גם בבירת ארה”ב חוגגים את היום החשוב ובאצטדיון RFK בעיר יתקיים ב-20 באפריל “פסטיבל הקנאביס הלאומי”. מציעים כאן תנאי VIP לאמידים שבכם, לצד מופעי מוזיקה חיה, ניפוח זכוכית, לוליינות ועוד. המארגנים ממליצים להצטייד בכיסאות פיקניק או מחצלות. אפשר לעשן קנאביס בשטח, אבל “בפרטיות” ויש תקנות נוספות, המפורטות באתר האירוע.

אמסטרדם

Amsterdam 420 festival

אם לא באמסטרדם, איפה יחגגו את יום הקנאביס? בעיר התעלות והקופישופס, שלא כמו במרבית העולם מחוץ לארה”ב שלא משתתף יותר מדי ביום הזה, מציינים את האירוע בהתכנסות ליום שלם של פעילויות הקשורות בעישון קנאביס וכמובן הרבה מוזיקה טובה.

הפטסיבל נערך בשני אתרים בעיר: מול עיריית אמסטרדם ברחוב אמסטל וב-The Sand Beachsport & Events Complex, וכדאי לכם מאד לבקר בשני המתחמים. אלו אמנם אירועים רשמיים מטעם העירייה, אך העישון בהם לא רק מותר אלא אף מומלץ, ורמת החגיגה בהם לא יורדת ממסיבות פרטיות ואירועים לא רשמיים.

ומה אצלנו בישראל – ליל הבאנגים הגדול חוזר?

בישראל התקיימו עד היום כינוסי סטלנים לא מעטים, בהקשר של 20.4 ולא רק. האירוע ההמוני המעושן הראשון התרחש כבר ב-1998, על ידי תנועת “ליגלייז” ובהמשך לקחה את המושכות מפלגת “עלה ירוק”.

המשטרה, שרואה באירועים האלה לא יותר ממסיבות סמים המוניות, מנסה להפריע פה ושם והיו גם מעצרים, מאידך, עתירה של עמותת “אל סם” לבג”ץ ב-2005 לבטל אירוע כזה, נדחתה, ובאופן רשמי לא מותר לשוטרים להפריע יותר מדי באופן מאורגן.

טלגראס יוצאת מטלגרם - הצעד הראשון בדרך להיות קהילת הקנאביס הישראלית
טלגראס ממשיכים קדימה – ליל הבאנגים 2019 מתוכנן כסדרו

בשנים האחרונות, נחגג יום הקנאביס בישראל בעיקר דרך אירועי “ליל הבאנגים הגדול“, מסורת שנולדה לפני כמה שנים ואמורה להימשך גם השנה, בליל ה-19 באפריל, באירוע שייערך בגן הוורדים שליד הכנסת בירושלים.

כל זה קורה בצל טראומת מעצרי טלגראס, אך מבדיקה שערכנו עולה כי למרות שהפייסבוק של ליל הבאנגים הגדול מוקדש בימים אלה בעיקר לשחרורם של העצורים ובראשם עמוס סילבר, האירוע מתוכנן להיערך כרגיל. אז אולי נתראה שם, ושיהיה לכולם 420 שמח.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות