ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

לאחר הפשיטה על חנויות ההידרופוניקה בתל אביב: בית המשפט נזף במשטרה

שתפו את החברים

בעל חנות לציוד של גידול ביתי של רשת הידרושופ נעצר אתמול בחשד לגידול ומכירה של סמים וקשירת קשר לביצוע פשע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים בחשד ל’מסוכנות לציבור’. השופט ביטל את סעיפי האישום, הורה לשחררו ונזף במשטרה על…

בעל חנות לציוד של גידול ביתי של רשת הידרושופ נעצר אתמול בחשד לגידול ומכירה של סמים וקשירת קשר לביצוע פשע. המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים בחשד ל’מסוכנות לציבור’. השופט ביטל את סעיפי האישום, הורה לשחררו ונזף במשטרה על הבקשה להארכת המעצר. גם החיפוש שבוצע לא היה חוקי.

המשטרה פשטה השבוע על 3 חנויות של ציוד לגידול ביתי ועיכבה את הבעלים לחקירה, לטענת המשטרה בעלי החנויות חשודים באספקה והתקנה של ציוד לגידול סמים, כששניים מהם שוחררו לאחר חקירה של מספר שעות.

החשוד השלישי, הבעלים של סניף ‘הידרושופ TLV’ בתל אביב – נלקח למעצר בחשד לסחר בסמים ובחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, טענה שהתבררה אתמול בבית המשפט כלא נכונה – והוא שוחרר בערבות וללא הגבלות נוספות.

סעיפי האישום לא היו מביישים ראש ארגון פשע והם מיחסים לו עבירות של גידול וייצור סמים, קשירת קשר לביצוע פשע, החזקת כלים לייצור סמים והחזקת כלים לצריכה עצמית.

סעיפי האישום: נראה כמו טעות

למרות שמדובר באדם נורמטיבי ללא עבר פלילי, אב לילד בן שנה שמנהל עסק חוקי ומשלם מיסים כשאר האזרחים, ואין קשר בינו לבין סעיפי האישום, המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו ב-5 ימים נוספים מחשש למסוכנות לציבור ומחשש לשיבוש הליכי חקירה, בקשה שנדחתה מיד על ידי השופט עידו דרויאן-גמליאל.

מתוך הבקשה להארכת המעצר: מסוכנות לציבור?

במהלך הדיון להארכת המעצר בבית משפט השלום בתל אביב, המשטרה חזרה בה ברוב הסעיפים בטענה ש’הם נכתבו בטעות’, וגם החיפוש לא נעשה כמתבקש בחוק. האישום היחיד שנותר הוא מכירת ציוד המשמש לגידול סמים, טענה שהופרכה אף היא על ידי השופט עצמו שטען:

“לא ברור כלל וכלל מהיכן מסוכנותו של החשוד כאשר מדובר על חנות הגלויה לכל, אחת מעשרות המנקדות את רחובות עירנו, וניתן בתמימות מלאה לעשות בציוד הזה שימוש גם לגידול צמחים אחרים”.

כניסיון אחרון שלף נציג המשטרה במהלך הדיון את הספר ‘המדריך הישראלי לגידול קנאביס‘ שרכש הסוכן הסמוי מבעל החנות, והציגו כראיה לביצוע עבירה, אך השופט השיב לו:

“הספר נמכר גם בחנויות סטימצקי וצומת ספרים, ובחנות עצמה היו גם ספרים לגידול צמחים נוספים”.

מתוך פרוטוקול הדיון: המשטרה טעתה בסעיפי האישום

כאמור השופט שחרר אותו בערבות לביתו ביום שישי בבוקר והוא ממתין כעת לסגירת התיק.

‏מעורכת הדין של החשוד סיון וכהן נמסר בתגובה:

עו”ד סיוון כהן: מייצגת את החשוד

“מרשי מנהל עסק לגיטימי למכירת ציוד גינון המשמשים לגידול מגוון רחב של צמחים. בקשתה של משטרת ישראל להמשך מעצרו של מרשי ב-5 ימים נוספים הינה בקשה משוללת כל יסוד. זאת בייחוד, נוכח העובדה כי קיימות חנויות רבות, גלויות לכל, המוכרות את אותו ציוד שנתפס. שמחה אני כי בית המשפט קיבל עמדתנו והורה על שחרורו המידי של מרשי. להערכתנו, התיק הפלילי ייסגר בלא כלום.”

תגובת חברת הידרושופ:

“חברת הידרושופ גאה להוביל את תחום ההידרופוניקה בישראל משנת 2005 ומנהלת במקצועיות כ-14 סניפים ברחבי הארץ. חשוב להדגיש כי החברה מספקת ציוד לאגרונומים, מוסדות מחקר ואוניברסיטאות, בנוסף לעשרות אלפי לקוחות והכל נעשה על פי חוק ובכפוף לו.

חברתנו מאמינה בזכותו של כל צמח לצמוח ומייחסת חשיבות עליונה להסדרת תחום הגידול של קנאביס ומקדמת את הנושא במגוון אמצעים חוקיים – אך אינה ממליצה בשום אופן בחנויות על גידול קנאביס, או כל פעילות לא חוקית אחרת.

אוהלי הגידול והדשנים, שנתפסו על ידי המשטרה, נמכרים ברשת כבר מעל ל-13 שנים, ומשמשים לגידול מגוון רחב של צמחים, ונחשבים כתחביב לגיטימי במאות אלפי בתים בישראל, מוטב שמשטרת ישראל תפנה את האנרגיות לשינוי והסדרה של תחום זה, שמהווה תחביב מקובל במדינות רבות בעולם.

יחד עם זאת, זכותו של כל אדם לעשות כרצונו בציוד שנמכר – וכשם שלא ניתן להאשים את יבואן הרכב בתאונה של הלקוח, כך הניסיון לקשר בין חנויות הציוד החקלאי של הרשת לגידול של קנאביס, נובע מהמרדף אחר מגדלי הקנאביס. אנחנו יודעים שהמקרה יסתיים בלא כלום, כי אין כלום.”

גילוי נאות: חברת הידרושופ תומכת במגזין ‘קאנה’, שפועל לשינוי מדיניות הקנאביס בישראל וביטול הפללת צרכניו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

    גילוי נאות שמים בתחילת הכתבה, לא קוברים אותו בסוף. אין לכם מה להסתיר, אז תפסיקו להתבייש. אתם סתם מחזקים את התחושה שיש פה משהו מסריח.

    1. משה |

      בתור אחד שאכפת לו מיושרה וכאילו אתה יודע הכל, למה אתה לא מזהה את עצמך?
      מי קבע שגילוי נאות הוא בתחילת הכתבה?

      מעניין כמה אתה מאמין שעובדים עליך בחיים…

    2. משתמש אנונימי (לא מזוהה) |

      לפחות הם אומרים את זה בניגוד להרבה מקומות אחרים
      וזו זכותם לכתוב את זה איפו שהם רוצים בכתבה !

שינוי גודל גופנים
ניגודיות