ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

טרנד חדש על המדף: מהן טבליות THC ולמה משתמשים בהן?

שתפו את החברים

קיימות אינספור דרכים לצרוך קנאביס כמו עישון, אידוי או בליעה של שמן, אבל בשנה האחרונה התפתח טרנד חדש ודי מדליק – טבליות THC לבליעה. האם מדובר בסתם גימיק שדומה לבליעת תמציות, או שיטת צריכה חדשה בעלת יתרונות מסוימים? למרות הסטראוטיפ…

קיימות אינספור דרכים לצרוך קנאביס כמו עישון, אידוי או בליעה של שמן, אבל בשנה האחרונה התפתח טרנד חדש ודי מדליק – טבליות THC לבליעה. האם מדובר בסתם גימיק שדומה לבליעת תמציות, או שיטת צריכה חדשה בעלת יתרונות מסוימים?

למרות הסטראוטיפ הנפוץ לפיו צרכני קנאביס הם עצלנים ונטולי כריזמה, רבים מהם הם למעשה די יצירתיים ובעלי יוזמה, ופיתחו עד היום אינספור דרכים לצרוך וויד ולקצור את מגוון היתרונות של הקנבינואידים והטרפנים, הפלבנואידים וחומרים אחרים המצוים בו.

למרות שעישון היא השיטה הפופולרית ביותר לצריכת קנאביס בקרב צרכני פנאי ורפואה בכל העולם, שיטות הצריכה הנפוצות כוללות גם אכילת מאכלי קנאביס (אדיבלס), בליעת שמן או תמציות, אידוי תפרחת או שמן, שתיית משקאות קנאביס וספיגה של החומרים הפעילים דרך העור באמצעות קרמים ותכשירים שונים.

כל הדרכים מובילות לרומא – גם קפסולות

לאחרונה הצליחו יזמים מתחום הקנאביס לפתח שיטה נוספת המאפשרת לצרוך קנאביס באופן דיסקרטי ובמינימום מאמץ. מדובר בטבליות THC לבליעה, שכעת זמינות לרכישה בכמה מדינות בהן קיים שוק קנאביס חוקי. אמנם עדיין לא ניתן לרכוש אותן בישראל, אבל ניתן ליצור כמוסות דומות באופן עצמאי בבית.

מה הן גלולות THC?

כדורי THC מסחריים, המוכרים יותר בתור קפסולות או כמוסות, לרוב מורכבים מתמציות קנאביס מרוכזות (דמויות שמן ריק סימפסון) שמגיעות בקפסולות ג’לטין. התמציות מעורבבות לעתים קרובות עם שמן צמחי, ולפעמים עם שמן טריגליצרידי כמו שמן קוקוס. מכיוון ש-THC אינו מסיס במים, ערבוב התמצית עם השמן מסייעת לגוף בקליטת הקנבינואידים על ידי מערכת העיכול.

הכמוסות מגיעות במגוון מינונים שמאפשרים שליטה בעוצמת ה-THC. רובן נעות בין 10-25 מ”ג, אך ניתן גם למצוא כמוסות קלילות של 2 מ”ג וכמוסות חזקות מאוד של 100 מ”ג. כמו כן, מכיוון שקנבינואיד ה-CBD מאזן את השפעות ה-THC, ניתן גם להשיג כמוסות המשלבות בין השניים.

THC סינתטי – מסוכן ולא יציב

חשוב להבדיל בין טבליות THC טבעיות לתרופות המרשם הסינטטיות המיוצרות מ-THC כמו דרואבינול (Dronabinol), או בשמה המקביל, מרינול. אלו הן תרופות כימיות הפועלות באופן דומה לקנאביס אמיתי אך מפעילות את המנגנונים הביולוגיים באופן מסוכן וחזק הרבה יותר.

תרופות אלו אינן טבעיות אלא מיוצרות באופן סינטטי עם THC. הן לא נגזרות ישירות מצמח הקנאביס, ולכן אינן מכילות את היתרונות של שאר הקנבינואידים והתרכובות המצויים באותן תמציות טבעיות מהן מיוצרות כמוסות ה-THC הטבעיות.

היתרונות של טבליות THC

ישנן מספר סיבות לכך שגלולות THC הן אפשרות טובה ובריאה יותר עבור משתמשי קנאביס מסוימים.

קודם כל, מאחר ולא צורכים אותן בעישון, הן נחשבות בטוחות יותר לשימוש. למרות שהסיכונים הכרוכים בעישון קנאביס אינם חמורים כמו אלה שבעישון טבק, עדיין ממליצים מרבית הרופאים על דרך צריכה שאינה כוללת עישון כלל, וכאן נטילה של כמוסות THC מאפשרת למשתמש דרך שכזו.

כמו כן, גם המחסור בעשן הופך את כמוסות ה-THC לאחת הדרכים היעילות והדיסקרטיות ביותר לצריכת וויד. לטבליות אין את הריח העוצמתי של קנאביס, עובדה שעלולה מעט לבאס את החוויה לצרכנים מסוימים, אבל כן תורמת לדיסקרטיות.

קפסולות THC מטריכומות – אפשר להכין בבית

עוד יתרון מובהק של הטבליות הוא שבנטילתן ניתן גם לדייק במינון, שלא כמו בעישון. על אף שקשה לקבוע מה כמות ה-THC כשמכינים טבליות תוצרת בית, אם רוכשים אותן בחוץ הן מכילות מינונים מדויקים. הדבר עוזר לצרכן להיות בבקרה על כמויות ה-THC שהוא צורך, ומאפשר לו להתאים לעצמו את המינון הנכון.

טבליות ה-THC אידיאליות עבור ילדים ומבוגרים המטופלים בקנאביס, וגם עבור צרכנים בעלי סבילות נמוכה שרוצים להיות בשליטה על מידת הסטלה שלהם.

כמו כן, טבליות THC נחשבות לבריאות יותר, כיוון שהן לא מכילות את כל תוספי הסוכר והשמן שלרוב מצויים במאכלי קנאביס. עובדה זו חשובה מאוד עבור חולי סוכרת שמטפלים בעצמם באמצעות מריחואנה, וגם עבור אלה שמנסים להגביל את צריכת הקלוריות היומית שלהם.

החסרונות של טבליות THC

כמובן שיש גם מספר חסרונות לכמוסות ה-THC, שמתווספות לעובדה שקשה מאוד להשיג אותן. גם אם מצליחים הן יקרות יחסית, ואתם תמיד עלולים לקבל מוצרים מפוקפקים באיכות ירודה, בשל האופי הלא חוקי של הרכישה.

לכן, אלא אם אתם בוחרים לייצר כמוסות THC משלכם, יהיה לכם מאוד קשה להשיג אותן בארץ. בחו”ל אגב, בקבוק של 20 כדורים יכול להגיע בקלות ל-100$. אבל הם לרוב די חזקים והשפעתם נשארת לאורך זמן, כך שלא תצטרכו יותר מכדור ביום.

קנאביס רפואי מחליף את הכדורים
קנאביס רפואי מחליף את הכדורים

כמו כן, בדומה למאכלי קנאביס, גם בקפסולות THC לוקח זמן עד שהן מתחילות להשפיע – לרוב בין 45 דקות לשעתיים ולפעמים גם יותר. לכן, מדובר בחיסרון למי שמחפש השפעה מיידית שדומה לעישון ג’וינט או באנג.

הסיבה לכך היא שלפני שאתם מתחילים להרגיש את השפעת הכדור, הגוף שלכם ממיר את תרכובת ה-THC לקנבינואיד אחר בשם 11-Hydroxy-THC. סטלה הנגרמת על ידי קנבינואיד זה עשויה להיות אינטנסיבית בהרבה מזו שמקבלים בעישון, כך שיש להקפיד לא לקחת יותר מדי.

הכי חשוב לנסות בעצמכם

אם בא לכם קצת לגוון ואתם מחפשים דרך חדשה ליהנות מהיתרונות הרפואיים והממסטלים של קנאביס, תנו לקפסולות ה-THC (או קפסולות שמן RSO שתכינו בבית) צ’אנס. אם יוצא לכם לבקר באחת ממדינות הלגליזציה, נסו אותן, ועד אז אפשר לנסות להכין אותן בבית.

אחרי שהחלטתם לנסות, הנה טיפ אחרון לדרך. חשוב להתחיל בקטן עד שאתם מתרגלים להשפעות. הן עשויות להיות חזקות מאוד וכיוון שלוקח להן זמן להשפיע, יש להתאזר בסבלנות ולהתאפק לא ליטול יותר מדי בבת אחת, מה שעלול להפוך את החוויה הטובה לסטלה חזקה מדי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 2

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. דוד |

    מאמר טוב, אבל רואים שהכותב היה בסטלה
    הוא שכח להוסיף את החלק של איך מכינים😂😅

    1. ג'וני סלומון |

      מצוין בכתבה כי הכנה ביתית לא זהה לקפסולות המדוברות, אלא בעצם זה דחיסה של טריכומות (מה שקוראים לו בטעות אבקנים) או שמן מרוכז כמו ריק סימפסון לתוך קפסולות

שינוי גודל גופנים
ניגודיות