ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
גרם קנאביס

קצינה לשעבר וסטודנטית בהווה- עבריינית בגלל 5 גרם קנאביס

שתפו את החברים

זהו סיפורה של י׳ (השם המלא שמור במערכת) קצינה לשעבר, משרתת מילואים וסטודנטית להנדסת חשמל שנעצרה על ידי המשטרה ונחקרה באשמת אחזקה של 5 גרם קנאביס לשימוש עצמי. י׳ במקור מראשון לציון, היום מתגוררת בחיפה, סטודנטית בטכניון. וכך היא מספרת…

זהו סיפורה של י׳ (השם המלא שמור במערכת) קצינה לשעבר, משרתת מילואים וסטודנטית להנדסת חשמל שנעצרה על ידי המשטרה ונחקרה באשמת אחזקה של 5 גרם קנאביס לשימוש עצמי. י׳ במקור מראשון לציון, היום מתגוררת בחיפה, סטודנטית בטכניון. וכך היא מספרת לנו:

הסיפור

“לפני כמה שבועות, ביום שלישי התקשרו אליי מהמשטרה ואמרו לי שאני צריכה להגיע מיד לתחנת משטרה לחקירה בראשון לציון, אציין שהייתי בשיעור בזמן שהתקשרו והשוטר הרגיש צורך להתקשר עשר פעמים עד שלא הייתה לי ברירה אלא לצאת באמצע השיעור ולענות. שאלתי מה נושא החקירה וענו ש”זו חקירה מאוד רצינית, אבל את לא החשודה המרכזית”. כששאלתי אם אפשר להגיע בסוף השבוע כי אני סטודנטית ויש לי לימודים ומבחנים או אם לפחות אוכל לצאת בערב בסיום יום הלימודים הזה ענה השוטר ש”אם לא אגיע מיד, יגיעו לחיפה עם ניידת ויעצרו אותי” כמובן שיצאתי כמה שיותר מהר והגעתי לראשון בתחבורה ציבורית, נסיעה שנמשכה 3 שעות ועולה מעל 50 שקלים לכיוון אחד(!) במהלך הנסיעה התקשר אלי השוטר שוב ושוב לוודא “איפה אני ומתי אני מגיעה כבר ושלא ברחתי”. כשהגעתי למשטרה סוף סוף לקראת ערב קיבלתי יחס משפיל. סיפרו לי תוך כדי הליכה במסדרון ולא בצורה פרטית שאני מואשמת בשימוש בסמים, אחרי זה צילמו אותי ולקחו לי טביעות אצבע כאחרון העבריינים. לאחר מכן עיכבו אותי שעתיים, כשבמהלכם במקום להכניס אותי לחקירה ולשחרר אותי התחילו להתבדח על חשבוני “תיקח אותה באזיקים שלא תתקוף אותך” ו “את בטוחה שאת לא צריכה חוקר נוער” (כי אני נראית צעירה לגילי).

החקירה

כשלבסוף נכנסתי לחקירה עצמה, גם שם עוכבתי שעה למרות שהחקירה עצמה נמשכה כ10 דקות. זאת מכיוון שהשוטר לא מצא את המשקפיים שלו, דיבר בטלפון עם אשתו וילדיו תוך כדי החקירה(!).
לבסוף נאמר לי שתפסו מישהו שקניתי ממנו גראס (5 גרם, לפני כחצי שנה) וראו הודעה אחת בטלפון שלו ממני, לכן עצרו אותי כדי שיתאפשר להם לעצור אותו. בסיום החקירה החוקר אמר שיש לי רישום פלילי וייפתח לי תיק ואז מצא לנכון לשתף אותי “חכמת חייו” ולהטיף לי שאני “ילדה חמודה, וחבל שאני מתעסקת בדברים כאלה, לא מתאים לי.” אציין גם שאני מאבטחת, ולקחו לי את האקדח ורישיון הנשק ובנוסף איבדתי את מקום העבודה שלי.

את האקדח, אמרו לי שעליי להפקיד עוד באותו יום בפתח תקווה ואם לא אעשה זאת מידית, תגיע ניידת לעצור אותי.

ברוח ההצעות החוק לאי הפללה. אני חושבת שהציבור צריך להבין את המשמעות של אי הפללה.

אני סטודנטית, קצינה לשעבר, עושה מילואים באופן קבוע, עובדת בשכר מינימום באבטחה לממן את הלימודים שלי וגם על זה משלמת מס. למה אני צריכה לקבל יחס של עבריינית או פושעת, לאבד את העבודה שלי, על 5 גרם ירוק שקניתי פעם לצריכה עצמית שלא פגעו באף אחד?

 

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות