ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
תוכי הסורר שהועבר לגן החיות | צילום: Mike Pitts/BBC

ניצלו ממעצר בזכות תוכי – השוטרים עצרו את הציפור המלשנית

שתפו את החברים

שוטרים ממדינת פיאווי שבצפון ברזיל התמודדו השבוע עם “פושע” יוצא דופן: תוכי שאומן היטב על ידי סוחרי סמים מאחת הקהילות העניות במדינה, ולמד “להלשין” להם בכל פעם שהמשטרה התקרבה לאזור. חלק מהסוחרים הצליחו להימלט מפשיטת המשטרה בזכות כשרונו יוצא הדופן…

שוטרים ממדינת פיאווי שבצפון ברזיל התמודדו השבוע עם “פושע” יוצא דופן: תוכי שאומן היטב על ידי סוחרי סמים מאחת הקהילות העניות במדינה, ולמד “להלשין” להם בכל פעם שהמשטרה התקרבה לאזור. חלק מהסוחרים הצליחו להימלט מפשיטת המשטרה בזכות כשרונו יוצא הדופן של המשת”פ המכונף, אבל התוכי בעצמו נעצר על ידי המשטרה בהליך ראשון מסוגו במדינה.

לא בכל יום יוצא למשטרה להתמודד מול פושעים מתוחכמים, ורק במקרים נדירים במיוחד יוצא לשוטר הממוצע להיתקל בפושע שהוא בכלל לא אנושי. מקרה כזה קרה השבוע לשוטרים במדינת פיאווי (Piauí) שבצפון ברזיל, שנאלצו להכניס למעצר תוכי מיוחד במינו.

לפי דיווחים בתקשורת הברזילאית, ביום ד’ האחרון ערכה משטרת המדינה פשיטה על כנופיה של סוחרי סמים בכפר הסמוך לבירה טרסינה (Teresina), שנחשבה לכנופיה הפעילה ביותר בצפון המדינה וסחרה בעיקר בכמויות גדולות של קראק.

כאשר הגיעו השוטרים לבית בו פעלו הסוחרים, הם שמעו קריאות רמות של “משטרה, משטרה” שהזעיקו את הסוחרים וגרמו להם להתחיל לברוח מהמקום. על הקריאות, כך הסתבר מעט מאוחר יותר, היה אחראי תוכי שאומן במיוחד לזהות שוטרים ולהתריע על הגעתם לאזור.

“ברגע שהתקרבו לבית שמענו צעקות שמתריעות על הגעתנו. הוא קרא “השוטרים כאן” ברגע שהוא ראה אותנו”, סיפר אחד השוטרים שהשתתף בפשיטה. “הוא כנראה אומן במיוחד לזיהוי משטרה ועשה את התפקיד שהטילו עליו”.

חלק מהסוחרים נעצרו בפשיטה וחלק מהם הצליחו להימלט מהמקום, ככל הנראה בזכות ההודעה המוקדמת שסיפק להם המשת”פ המכונף שלהם. למרות זאת, השוטרים תפסו במקום קראק בכמות מסחרית, ונאלצו כאמור לעצור גם את בעל הכנף.

מלשן, אבל לא משתף פעולה עם שוטרים

תהליך מעצרו של התוכי הוא ככל הנראה הראשון מסוגו במדינה, מאחר ובמרבית המקרים בעלי חיים שהוחמרו בעת מעצרים של סוחרי סמים ופושעים אחרים, אינם קשורים באופן ישיר למקרה. אולם, במקרה של התוכי המלשן, הסטטוס הראשוני שלו היה של “חשוד שנמצא בחקירה”, מפאת הסיכוי שיגיד דבר מה שעשוי לסייע למשטרה.

תוכי הסורר שהועבר לגן החיות | צילום: Mike Pitts/BBC
התוכי הסורר שהועבר לגן החיות | צילום: Mike Pitts/BBC

כמובן שהתוכי לא הושם בחקירה ממשית אלא פשוט חיכה בתחנת המשטרה מספר ימים, עד שיוסדר תהליך “מעצרו” והוא יוכל להיות משוחרר לגן החיות העירוני, שם הוא יעבור שיקום במטרה לשחררו בהמשך לחופשי באחת משמורות הטבע הגדולות בברזיל.

בכל הזמן בו שהה התוכי בתחנת המשטרה, כתבים מקומיים שסיקרו את האירוע דיווחו כי הוא אינו משתף פעולה עם המשטרה ושומר על שתיקה מוחלטת, זאת למרות שטרם מעצרו הוא עשה רעש ללא הרף. ככל הנראה, מדובר בתוכי שאכן אומן היטב או פשוט לא ממש אוהב שוטרים.

לפי הדיווחים, התוכי שוחרר לפני יומיים לחזקת הוטרינר הראשי של גן החיות, ועד עכשיו הוא כנראה נמצא כבר בתוכנית השיקום, בה הוא ילמד לעוף מחדש לפני חזרתו לחיק הטבע, שמתוכננת להתבצע בעוד כשלושה חודשים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות