ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדיניות ההפללה על קנאביס

“אי הפללה באחריות” – בינתיים מספקים אמ.די לקטינים

שתפו את החברים

מדיניות ההפללה נגד צמח הקנאביס קיימת מלכתחילה בכדי למנוע את הגישה מ”הסם המסוכן” קנאביס מהציבור בכלל ומקטינים בפרט. לא רק שהשיטה לא עובדת, אלא היא גרמה עד כה לצמיחתם של לא מעט גורמים שליליים, שבין היתר מעודדים מכירה ושימוש בסמים…

מדיניות ההפללה נגד צמח הקנאביס קיימת מלכתחילה בכדי למנוע את הגישה מ”הסם המסוכן” קנאביס מהציבור בכלל ומקטינים בפרט. לא רק שהשיטה לא עובדת, אלא היא גרמה עד כה לצמיחתם של לא מעט גורמים שליליים, שבין היתר מעודדים מכירה ושימוש בסמים קשים יותר.

מדיניות ההפללה על קנאביס קיימת בגלל ש:

  • המחוקק החליט שקנאביס הוא “סם מסוכן”.
  • בגלל שקנאביס הוא “סם מסוכן” צריך להגביל את הגישה אליו על ידי זה שהוא יהיה לא חוקי.

אם נצטט את בנימין נתניהו, “החלק הראשון לא נכון והחלק השני לא יהיה”. על המסוכנות של קנאביס אני לא ארחיב פה, יש מספיק מחקרים ומאמרים שמפריכים את הטענה הזאת. במשפט אחד אציין שאם מדינת ישראל מספקת קנאביס ל40,000 איש במרשם רופא, כמה מסוכן  הוא יכול להיות? ברשותכם, אתעכב על החלק השני.

מאחר וקנאביס הוא “סם מסוכן” אנחנו חיים תחת מדיניות הפללה. מדיניות ההפללה אומרת שמי שצורך, מגדל או סוחר בקנאביס הוא פושע ועל הפשע הזה יש עונש: קנס, עבודות שירות או כלא. חוץ מהעונש יש גם סטיגמה, “רישום פלילי” שבאופן עקרוני יכול להרוס לאנשים מסוימים עם שאיפות מסוימות את החיים (לא לחברי כנסת כמובן). למדיניות ההפללה הזאת מטרה מוצהרת אחת בלבד – צמצום הגישה לאותו “סם מסוכן”.

הכישלון החד משמעי של המדיניות הזאת מעולם לא היה מוטל בספק. הרשות הלאומית למלחמה בסמים אף פעם לא באה לוועדת הסמים של הכנסת והכריזה בחגיגיות “חברים, השנה יש פחות צרכני קנאביס משנה שעברה!”. ותאמינו לי, השתעממתי בכמה וכמה דיונים כאלה בכנסת. הרשות תמיד מדברת על “העלייה המדאיגה בצריכת קנאביס בעיקר בקרב בני נוער” אז אם כל שנה יש יותר צרכנים, במה עוזרת לנו מדיניות ההפללה שהיא יקרה, לא מוסרית ומבזבזת את הזמן של המשטרה במרדף אחרי צמחים וגננים?

בשנה האחרונה כל הטיעונים לטובת מדיניות ההפללה נכנסו לסחרור מגוחך במיוחד. בעקבות שירותים כמו “המחתרת”, “טלגראס”, “ישראגראס” ועוד הגענו למצב שקנאביס זמין יותר מויטמינצ’יק. למעשה, היום, אם אני רוצה להזמין פיצה וגראס השליח של הגראס מגיע לפני הפיצה וזה מעולה כי עד שהפיצה מגיעה אני כבר במאנצ’ של החיים.

פרחי קנאביס - מריחואנה
קנאביס – סם מסוכן אבל גם טיפול ממשלתי מאושר

למרות שאנחנו חיים בעידן מופלא עם גישה חסרת תקדים לקנאביס יש לזה השלכות מאוד בעייתיות. זה עדיין לא חוקי מה שאומר שחוץ מענן עשן הגראס שיש לי בסלון מרחפת לי מעל הראש גם עננה פלילית. איכות החומר לא מפוקחת, יכולים לעקוץ אותי או סתם להביא לי חומר מבאס אבל יותר מהכול, הרבה מאוד פשע מכוער מתפתח סביב סחר לא חוקי. וכשזה לא חוקי אין למי להתלונן ואין בוררות חוקית כשלקוח מרומה או נשדד. לצערנו הרב מהדיווחים שאנחנו מקבלים, הרבה דברים משתבשים בטלגראס ויש המון אלימות בעיקר בין סוחרים. יש שיטענו שמה שקורה בין סוחרי סמים זאת בעיה של סוחרי סמים אבל קחו בחשבון שהרבה מהאנשים שעובדים בשביל המערכת הזאת נאלצים לעשות את זה כי הם חייבים כסף או כי הם טיפשים שלא מודעים להשלכות וחושבים שה”וול אוף שיים” יגן עליהם במקרה שהם באו להעביר חצי קילו למישהו ובמקום כסף הוא יחכה להם עם אקדח ולום.

בני נוער מעשנים קנאביס
קנאביס בקרב בני נוער – לא ניתן למנוע בלי רגולציה תקינה

שימו בצד את העננה הפלילית, ואת האלימות ואת מקרי השוד והגניבות. מדיניות ההפללה הופכת קנאביס להרבה יותר זמין לקטינים וגרוע מזה מדיחה אותם לסמים קשים. שליח הטלגראס שיביא לך שקית עם חמש גרם קנאביס יציע לך באותה הזדמנות גרם של אמ.די “בלי נעילות, בלי ספידים” במחיר מבצע. כי כל משווק יודע שהכסף נמצא בשדרוג המכירה. וזה כמובן בלי להתייחס לערוצי המכירה שכל הייעוד שלהם הוא סמים קשים. אז לא רק שמדיניות ההפללה מנגישה קנאביס לקטינים, היא אשכרה שמה להם סמים קשים בידיים.

מדיניות ההפללה לא עובדת, מדיניות ה”אי הפללה באחריות” של גלעד ארדן לא קיימת וקנאביס לא הולך לשום מקום. אני לא רוצה להתערבב עם עבריינים. אני רוצה לגדל את הקנאביס שלי לעצמי ומה שקורה בבית שלי, זאת בעיה שלי. אין סיבה שמדינת ישראל תיכנס לי לעציצים. זה לא משנה  אם זה רוזמרין או קנאביס. משטרת ישראל לא יכולה לנסות לטשטש את חוסר היכולת שלה בטיפול בפשע אמיתי בלרדוף אחרי אנשים שכל מה שהם רוצים זה לגדל כמה צמחים כדי שתהיה להם שאכטה נקיה בסוף היום.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות