ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

חילק שמן קנאביס לחולי סרטן וקיבל עונש מוות

שתפו את החברים

בית המשפט העליון במלזיה גזר על אזרח המדינה, שעסק באופן לא חוקי בהפקת שמן קנאביס וחלוקתו בחינם לחולי סרטן, עונש מוות בתלייה. תחת חוקי המדינה, החזקת כמות גדולה של קנאביס או שמן קנאביס מרוכז דינה בדרך כלל מאסר עולם, אך…

בית המשפט העליון במלזיה גזר על אזרח המדינה, שעסק באופן לא חוקי בהפקת שמן קנאביס וחלוקתו בחינם לחולי סרטן, עונש מוות בתלייה. תחת חוקי המדינה, החזקת כמות גדולה של קנאביס או שמן קנאביס מרוכז דינה בדרך כלל מאסר עולם, אך עקב הפצת השמן לאנשים אחרים החליטו השופטים ללכת על הענישה המחמירה ביותר.

צרכני הקנאביס בישראל מלינים לא מעט, ובצדק אגב במקרים רבים, על יחס קלוקל ואף פוגעני מצד הרשויות, כמו למשל הזלזול הבוטה שכלול במודל במודל “אי ההפללה” (אלף שקל לג’וינט) של השר ארדן או הפגיעה בחולים שמביאה איתה הרפורמה של ליצמן.

למרות כל זאת, ישראל רחוקה שנות אור חיוביות רבות ממדינות בהן הענישה נגד צרכני קנאביס היא מחמירה באמת, ובשבוע שעבר נוכחנו שוב לדעת עד כמה.

עונש מוות בגלל צדקה לחולים

המקרה המדובר התרחש במדינת מלזיה, שהנה מדינה מוסלמית עם חוקים נוקשים ביותר נגד משתמשי סמים ובעיקר נגד אלו הסוחרים בהם, למטרות רווח או כל סיבה אחרת.

אזרח המדינה בשם מוחמד לוקמן (Muhammad Lukman), שהנו צעיר בן 29 ואב לילד בן שנתיים, נעצר בסוף חודש אוגוסט על ידי כוחות המשטרה לאחר שבחיפוש בביתו נמצאו 3 ליטרים של שמן קנאביס מרוכז (RSO), אותו הוא הכין לדבריו במטרה לחלקו בחינם לחולי סרטן.

שמן קנאביס - אילוסטרציה
שמן קנאביס – במדינה הלא נכונה זה עונש מוות

בנוסף לשמן נמצאו בבית 279 גרם של פרחי קנאביס גרוסים ודחוסים, שככל הנראה עברו מיצוי באלכוהול כחלק מתהליך ההכנה של השמן.

השוטרים שחקרו את לוקמן גילו כי אכן הוא היה בקשר עם חולי סרטן וסיפק לרבים מהם מנות גדולות של שמן קנאביס ללא תמורה כספית או אחרת, אך כמו כן נמצא כי במספר מקרים בודדים הוא קיבל מחולה תשלום סמלי של כ-20 דולר, מה שאפשר למערכת המשפט להאשים ולהרשיע אותו בעבירת סחר בקנאביס.

סנגוריו של לוקמן הביאו לבית המשפט עשרות חולים שהעידו לטובתו, סיפרו כיצד הוא סייע להם לקבל את התרופה בחינם ונשבעו כי מעולם הוא לא קיבל מהם דבר בתמורה, אך פרקליטות המדינה פסלה טענות אלו מאחר ומדובר בטיפול רפואי שאינו מאושר על ידי רשויות הבריאות המדיניות.

מוות בגלל קנאביס – יש עדיין דברים כאלה

לפיכך, שופטי בית המשפט העליון של מלזיה (Shah Alam High Court) סירבו לקבל את טענותיו של לוקמן לפיהן כל “פשעיו” נעשו כדי לעזור לאנשים חולים, ופסקו כי הוא אשם לפי סעיף 39B לחוק, שקובע כי כל אדם שמעביר סמים לאדם אחר תמורת תשלום דינו מוות.

עונש המוות, שיתבצע בתלייה כמקובל במקרים של עבירות סמים, יתקיים בתוך כחודש ימים, אלא אם כן עתירת הערעור של לוקמן תתקבל בחיוב, מה שמוטל בספק כבד.

אם אכן יוצא עונש המוות לפועל, יהיה לוקמן האדם החמישי שמוצא להורג השנה במלזיה בגלל עבירות סחר בסמים.

יחד עם לוקמן ישנו אדם נוסף הנשפט על עבירה דומה, לאחר שסיפק שמן קנאביס לכ-800 חולי סרטן, וגם הוא צפוי להיות מוצא להורג עוד השנה.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות