ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

צאר הסמים של הבית הלבן: קנאביס היא “הדבר הבטוח ביותר בעולם”

שתפו את החברים

ב2006, בסימן מקדים למה שעתיד לבוא תחת הנשיא ברק אובמה, הנשיא ג’ורג’ בוש העצים את מסע הצלב של הממשלה הפדרלית נגד קנאביס, סם שהוא עצמו צרך באופן אישי. בלהיטותם לבצע דמוניזציה לקנאביס ולגרום לו להראות “לא מגניב”, בוש ושוחרי האיסור…

ב2006, בסימן מקדים למה שעתיד לבוא תחת הנשיא ברק אובמה, הנשיא ג’ורג’ בוש העצים את מסע הצלב של הממשלה הפדרלית נגד קנאביס, סם שהוא עצמו צרך באופן אישי. בלהיטותם לבצע דמוניזציה לקנאביס ולגרום לו להראות “לא מגניב”, בוש ושוחרי האיסור כולל הגרעין הקשה במשרדו של צאר הסמים הודו בטעות שמריחואנה לא כל כך מסוכנת. למעשה, זה בלשון המעטה – במודעת טלוויזיה לאומית בשם “הספה של פיט” המשרד למדיניות בקרת הסמים הלאומית בבית הלבן הציע כי שימוש במריחואנה הוא וזה הציטוט המדויק: “הדבר הבטוח ביותר בעולם”. אם זה נשמע בלתי אמין, תראו את הפרסומת בעצמכם ותקשיבו בתשומת לב לפרזנטור הצעיר של הממשלה:

עכשיו, בטח אפשר לטעון שצאר הסמים רק אומר שלשבת  על הספה של פיט זה “הדבר הבטוח ביותר בעולם” אבל, השחקן במפורש מתעקש שישיבה על הספה של פיט זה הנזק היחיד למעשן החשיש. במילים אחרות, ההיגיון של צאר הסמים, מריחואנה לא הורגת אנשים (“אף אחד לא מת”), היא לא סם מעבר (“אני לא אמות ממנת יתר של הרואין ביום שלמחרת “) – וסופה ותוצאתה בכך שאנשים יעשו את “הדבר הכי בטוח בעולם” (לשבת על ספה).

אין ספק  שהממשלה הפדרלית קצת מגזימה. עישון גראס הוא כנראה לא “הדבר הבטוח בעולם” אך למרות זאת ההגזמה מבוססת על גרעין אמת. במילים פשוטות, כאשר בוחנים נתונים על מקרי מוות הקשורים למנת יתר, נתונים סטטיסטיים על תיאורית השער, ושיעורי תופעות לוואי שליליות אחרות, צריכת מריחואנה לא ממש מסוכנת. למעשה, היא הרבה פחות מסוכנת מצריכת אלכוהול, שהוא לא רק חוקי וזמין לציבור הרחב, אלא גם מקודם בעליצות ע”י פוליטיקאים ואנשי תקשורת שונאי קנאביס כאחד. המודעה של 2006 רלוונטית במיוחד עכשיו. כפי שקולורדו הופכת למדינה הראשונה לסיים את ניסוי איסור המריחואנה, “הספה של פיט” היא הודעה/הודאה בחסות הממשלה המפריכה את תאוריית “השמיים ייפלו” בנוגע לקנאביס.

רועי.ג

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות