ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קונים לגליזציה- וונקו (Venko)

שתפו את החברים

לארגונים שמנסים לשנות את מדיניות הקנאביס נוסף לאחרונה וונקו (Venko) דיברנו עם אייל אקרמן לברר מי הם ומה מייחד אותם משאר הארגונים הפועלים בתחום. קאנה: שלום אייל, ספר לנו מי אתם. אייל: וונקו (ניצחון באספרנטו) הוקמה על ידי שלושה יזמים…

לארגונים שמנסים לשנות את מדיניות הקנאביס נוסף לאחרונה וונקו (Venko) דיברנו עם אייל אקרמן לברר מי הם ומה מייחד אותם משאר הארגונים הפועלים בתחום.

קאנה: שלום אייל, ספר לנו מי אתם.

אייל: וונקו (ניצחון באספרנטו) הוקמה על ידי שלושה יזמים צעירים (24-33) עם רקע פוליטי במפלגות שונות כמו מרצ והליכוד ורקע עסקי בסטארט אפים שונים. יחד הקמנו חברה מסחרית עם אג’נדה אידיאולוגית, המטרה היא למכור מוצרי עישון נפוצים כמו ניירות גלגול, מצתים וכו’ ולהשתמש ברווחי הפעילות המסחרית לקידום לגליזציה.

קאנה: באיזו פעילות פוליטית עסקתם לפני?

אייל: אני ממייסדי ישראל החופשית, ארגון הנלחם בכפיית דתית ומבקש לקיים פלורליזם דתי ותרבותי במדינת ישראל. אלעד וולף הוא פעיל מרצ אשר הריץ  מועמד בבחירות הפנימיות של המפלגה ומספר מועמדים בבחירות העירוניות. יניב היה בעבר מנכ”ל “התעוררות בירושלים” תנועה ששמה לעצמה מטרה לחזק את ירושלים כעיר ציונית פלורליסטית ויצרנית והבטחת עתידו של הציבור החילוני המסורתי והדתי לאומי בעיר.

קאנה: למה החלטתם לעסוק בלגליזציה?

אייל: אנחנו מדברים על הנושא של לגליזציה כבר כמה שנים. מעולם לא היינו חברים בארגונים אחרים או עסקנו בפועל בתחום אבל ראינו שיש מספר ארגונים ואנשים שעושים עבודה טובה והגענו למסקנה שמה שחסר כדי באמת לקדם את הנושא זה כסף כדי לממן פעילות. אנחנו חושבים שמיליון צרכני קנאביס הם כוח כלכלי אדיר והמטרה שלנו היא שבמקום שהם יוציאו את הכסף שלהם אצל OCB (יצרן ניירות גלגול צרפתי) והרווחים יעברו לצרפת אנחנו רוצים שהם יוציאו את הכסף שלהם על המוצרים של Venko והרווחים יעברו למימון לגליזציה.

קאנה: מה אתם מתכונים לעשות עם הכסף שתגייסו?

אייל: המטרה שלנו היא להקים וועדת היגוי בה יהיו חברים חברי הארגונים השונים ואנשים רציניים שיכולים לקדם את הנושא. וועדת ההיגוי תקבע מה לעשות עם הכסף שנגייס כשהמטרה העיקרית היא מימון לובי שיפעל בכנסת ומימון קמפיינים ציבוריים. המטרה שלנו היא לא להיות עוד ארגון בתחום, אנחנו רוצים להיות גב כלכלי לארגונים הקיימים. כרגע אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם הקומיקאי גדי וילצ’רסקי שתחום הלגליזציה מאוד קרוב ללבו ועם סילביה שיינבאום מארגון “חשיש לקשיש“.

קאנה: אני מניח שהרבה ישאלו את עצמם איך אפשר לדעת שרווחי הפעילות המסחרית יופנו לקידום לגליזציה ולא לכיסי המייסדים?

אייל: דבר ראשון כולנו אנשים מוכרים בסביבה שלנו, לעשות מהלך כזה ציני זה משהו שיפגע בעתיד של כל הנוגעים בדבר. מעבר לזה, אנשים ציבוריים כמו גדי וילצ’רסקי מקשרים את השם הטוב שלהם לפרויקט לא יתנו לכזה דבר לקרוא והכי חשוב, אנחנו נפעל בשקיפות מלאה- כל ההכנסות וההוצאות יפורטו ויפורסמו באתר שלנו ויהיו זמינים לכל מי שירצה לעבור עליהם.

קאנה: האם לדעתכם זה נושא שבאמת מטריד את הישראלי הממוצע ואם כן למה עלה ירוק לא מצליחים לרתום את הכוח של מיליון צרכני קנאביס כדי לעבור את אחוז החסימה.

אייל: כנראה שהנושא לא רק שלא מטריד את הישראלי הממוצע, יש הרבה צרכני קנאביס שהנושא לא באמת מטריד אותם והם מקבלים את מדיניות הקנאביס כגזירה משמיים. יש פה עוול עצום שאנשים צריכים להיות מודעים אליו ולהבין שכולם נפגעים ממנו ולא רק צרכני קנאביס. בקשר לעלה ירוק לדעתי יש שתי סיבות שהם לא מצליחים לעבור את אחוז החסימה. הראשונה היא שבסופו של דבר הבחירות בישראל הם סביב העניין הביטחוני אז אם הנושא הכלכלי פחות חשוב על אחת ככמה וכמה הנושא של לגליזציה. מעבר לזה, אני חושב שיש פרדוקס מובנה בלהצביע למפלגה שיש לה מטרה אחת. נניח ועלה ירוק נכנסים לכנסת ומצליחים לשנות את החוק ויש לגליזציה, מה הלאה? הם סתם ישבו בכנסת? יותר מזה, אני חושב שאפילו אם הם יצליחו לעבור את אחוז החסימה ואפילו להכניס עשרה חברי כנסת פנימה, אני לא חושב שזה מספיק כדי להביא ללגליזציה. בשביל לגליזציה צריך לשנות את דעת הקהל הרחב ולהשפיע בעזרת לוביסטים על מחוקקים.

קאנה: תודה רבה על הריאיון והמון בהצלחה, אנחנו נשמח לשתף פעולה עם כל פעולה שתביא לשינוי מדיניות הקנאביס למדיניות אחראית יותר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות