ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרויקט התרופה הירוקה - ירון פוסט טראומה

“הקנאביס מצליח לאזן אותי בצורה מדהימה”

שתפו את החברים

ירון אדל מטופל בקנאביס רפואי כבר שנה בעקבות תסמונת פוסט טראומטית, ממנה הוא סובל כתוצאה מחשיפה למגוון אירועים קשים בעת מילוי תפקידו הצבאי במלחמת לבנון השנייה. הוא מספר שלמרות שהתרופות והטיפולים הרגילים כן עזרו לו והביאו לשיפור במצבו הנפשי, רק…

ירון אדל מטופל בקנאביס רפואי כבר שנה בעקבות תסמונת פוסט טראומטית, ממנה הוא סובל כתוצאה מחשיפה למגוון אירועים קשים בעת מילוי תפקידו הצבאי במלחמת לבנון השנייה. הוא מספר שלמרות שהתרופות והטיפולים הרגילים כן עזרו לו והביאו לשיפור במצבו הנפשי, רק הקנאביס היה התרופה שהצליחה לאזן את היום יום שלו בצורה שמרגיעה אותו באמת ונותנת לו שקט נפשי. 

ירון אדל הוא בחור בן 34, הסובל מפוסט טראומה (PTSD) שנגרמה לו בעקבות חשיפה לאירועים קשים בזמן שירותו כמ”פ במלחמת לבנון השנייה.

בעברו הקים ירון פרויקט הנקרא ‘רסיסים‘, שמטרתו לתת במה לאנשי צבא לספר את הסיפור שלהם ולשתף בחוויות מכאיבות, קשות וגם שמחות, תוך שמירה על סביבה בטוחה וספורטיבית בקבוצות ריצה והליכה.

ירון מספר שכל אדם פוסט טראומתי שהכיר בחייו ניסה את כל האופציות הטיפוליות על מנת להביא לעצמו שקט נפשי ולמצוא פתרון לתסמינים שמביאה התסמונת הקשה.

קנאביס רפואי לפוסט טראומה
פוסט טראומה – תסמונת הניגרמת כתוצאה מחשיפה לאירועים קשים

עוד הוא מספר כי טופל בכדורים ותרופות מסוגים שונים וכן בשיחות אחד על אחד וקבוצה, ולמרות שלדעתו הטיפולים הללו אכן עזרו לו, הוא בטוח שהדבר שמצליח לאזן אותו בצורה הטובה ביותר וגורם לו להיות אדם יותר שליו, הוא הקנאביס.

ירון הסכים להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר על הצמח שמבחינתו אמור להיות חוקי לחלוטין ולשמש כתרופת קו ראשון למטופלים וגם לצרכני פנאי:

1. מהי ההתוויה בגינה אתה מטופל בקנאביס רפואי?

“אני מטופל בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה שנגרמה לי בעקבות חשיפה לאירועים קשים במלחמת לבנון השנייה”

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“נושא הקנאביס הרפואי אינו חדש לי, אני עוקב אחר התחום הזה כבר שנים ואני מודע לכל התפתחות שיש במדינה הזאת בתחום הקנאביס. הנושא הזה תמיד נמצא בשיח הציבורי ואני תמיד משתדל לעקוב”. 

“בנוסף, לצערי הרב יש לי במשפחה מקרים של סרטן, וזאת עוד סיבה מצערת שבגינה נחשפתי לתחום של טיפול בקנאביס רפואי, בעיקר בשמן ריק סימפסון“.

3. תאר את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים 

“אנשים שסובלים מפוסט טראומה, מחפשים כל דרך אפשרית שתעזור להם להתגבר ולהעביר את היום יום בצורה הטובה והרגועה ביותר. טופלתי בכדורים שונים ועברתי מספר טיפולים שיחתיים אחד על אחד ובקבוצות”.

“האמת היא שגם הטיפולים השיחתיים וגם הכדורים עזרו לי, אך מהר מאוד הבנתי שאין אפשרות להמשיך בסוגים כאלה של טיפולים מבלי שהם יפגעו לי בחיי היום יום לטווח הארוך, ולכן בשלב הזה קפצה לי האופציה של קנאביס רפואי”.

קנאביס רפואי כטיפול בפוסט טראומה
קנאביס רפואי – נמצא יעיל כטיפול בתיסמונת פוסט טראומתית

“ניסיתי למצוא באופן עצמאי רופא כלשהו שיעזור לי ויגיש עבורי את הבקשה, אך נוכחתי לדעת שזאת משימה לא פשוטה בכלל. הייתה לי הרגשה שמשרד הבריאות מנסה בכוונה להעלים את המידע הזה, על מנת שהמטופלים לא יצליחו להגיע לרופאים הרלוונטיים”.

“למזלי קיבלתי באופן אישי המלצה לפסיכיטאר שהסכים להגיש עבורי את הבקשה ולטפל בשבילי בכל הבירוקרטיה. אני לא זוכר את המספר המדויק, אך עברו מספר חודשים עד שאושרתי, ולמזלי, כאילו משמיים, קיבלתי ביום ההולדת שלי את הבשורה שאושרתי”.

4. תאר את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“למרות שהטיפולים התרופתיים והשיחתיים כן עזרו לי באיזשהו מקום, היתרון הגדול ביותר של הקנאביס זה שהוא מאזן לי את היום יום שלי בצורה מדהימה והרבה יותר שקטה ורגועה, בניגוד לטיפולים הקודמים שלא הצליחו לעשות זאת לטווח ארוך”.

“אני חושב שהשיפור הגדול ביותר הוא שכשאני מעשן אני הרבה פחות כועס. אני מכיר את עצמי יותר טוב מכולם ויודע שזה בהחלט שינוי מאוד גדול ומשמעותי בשבילי. בנוסף, השינה שלי הרבה יותר רגועה, שקטה ורצופה, וזה לבד משפיע על החיים בצורה מדהימה”.

5. האם אתה מטופל בקנאביס בלבד, או נוטל תרופות נוספות במקביל?

“בנוסף לקנאביס הרפואי אני מטופל ב’וייפאקס’, שזוהי תרופה נוגדת דיכאון”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“אני חושב שאין דרך אמתית לזרז את התהליך. אם הקנאביס הרפואי באמת מגיע לכם, בסופו של דבר אתם תקבלו את התרופה שלכם, לפחות ככה אני מרגיש באופן אישי. במקרה שלי, מרוב סיפורי זוועה ששמעתי ממטופלים אחרים, הופתעתי לגלות שהתהליך היה די פשוט ומהיר”.

“אם יש עצה אחת שאני יכול לתת, זה לא להגיע ולבקש ישר קנאביס. משרד הבריאות לא ייתן קנאביס וישר ותחילה ירשום לכם מרשמים לתרופות שונות – אני לא בעד השיטה הזאת, אבל זוהי המדיניות במדינה שלנו ולצערי כרגע זה לא הולך להשתנות”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“לא חוויתי מקרה כזה, למרות שאין לי התנגדות לחוות משהו כזה כי זה יתן לי סיבה מצויינת להוציא עליהם את העצבים שמגיעים להם לדעתי”. 

8. איפה אתה חושב שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“קנאביס זאת תרופה שעושה לי טוב וזאת תרופה שחשובה לי מאוד, לכן גם אם לא היו מאשרים אותי, הייתי ממשיך לצרוך קנאביס באופן עצמאי ולהוציא על זה סכומי כסף מטורפים”. 

9. מה אתה חושב על גידול קנאביס ביתי, והאם אתה חושב להתחיל לגדל בעצמך?

“הייתי מאוד רוצה לגדל בעצמי, ואני חושב שזאת הדרך הכי נכונה עבור מטופלי קנאביס רפואי שיכולים לייצר לעצמם את התרופה שלהם מבלי להיות תלויים באף גורם במדינה”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני חושב שקנאביס צריך להיות חוקי לחלוטין, לא רואה סיבה אמיתית שלא. אם אלכוהול חוקי ומקובל בחברה בתור משהו שהוא “בסדר”, אין סיבה שהקנאביס יקבל סטטוס שונה”.

לגליזציה - צעד יעיל למדינה ולאזרחים
“יתרונות של לגליזציה מלאה כבר מזמן ברורים לכולם”

“להערכתי זה יקרה בקרוב, היתרונות של הלגליזציה מאוד ברורים לכולם כבר מזמן, ולכן אי אפשר להמשיך ולהתעלם מהם לאורך זמן”.

“אישית אני חושב שצריכת קנאביס למטרות פנאי הוא משהו מאוד חיובי במספר היבטים. זה יכול להכניס לחברה הישראלית שלנו ערכים שהיא מאוד זקוקה להם, להרגיע אותנו קצת, מה שלא יזיק בכלל לציבור הישראלי, ובנוסף, למזער קצת את האלימות”.\

“אני באופן אישי לא שמעתי על מקרי אלימות שקורים כתוצאה מקנאביס, אך מנגד אני שומע בלי סוף על אלימות נוראית כתוצאה מצריכת אלכוהול”.

סיפורו של ירון פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות