ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

קנאביס בקנדה – קנדה מתקדמת ללגליזציה מלאה – עד ה-1 ביולי 2018

שתפו את החברים

קנאביס בקנדה – המפלגה הליברלית של קנדה בראשות ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו, מגישה הצעת חוק לליגליזציה מלאה של צמח הקנאביס, שככל הנראה גם תעבור ללא בעיה. על פי ההחלטה שצפויה לעבור כבר ב-1 ליוני 2018, כל אדם מעל גיל…

קנאביס בקנדה – המפלגה הליברלית של קנדה בראשות ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו, מגישה הצעת חוק לליגליזציה מלאה של צמח הקנאביס, שככל הנראה גם תעבור ללא בעיה. על פי ההחלטה שצפויה לעבור כבר ב-1 ליוני 2018, כל אדם מעל גיל 18 יוכל לרכוש, להחזיק, ולגדל עד ארבעה צמחים של קנאביס

ראש ממשלת קנדה ג’סטין טרודו

על פי הפרסום הבוקר ב-CBC News, מי שמוביל את פרויקט הלגליזציה בקנדה הוא לא אחר מאשר מפקד משטרת קנדה לשעבר, וזאת על בסיס ההמלצות של שר המשפטים לשעבר ‘אן מקלאן’ גם הוא מהמפלגה הליברלית בקנדה. הפרטים המלאים של הצעת החוק יפורסמו בעוד כשבועיים ב-10 לאפריל, אבל כבר עכשיו ידוע לנו שכל משק בית יוכל לגדל עד ארבעה צמחים. בהצעת החוק גם קיימת תוכנית מפורטת לחלוקת ההכנסות מהמיסוי הגבוה שצפוי להתקבל, בין העיריות המקומיות, המשטרה.

הפיקוח והרישוי על תעשיית הקנאביס יועבר ממשרד הבריאות לממשלה המקומית, כשלכל אזור תהיה האפשרות לשלוט על אחוז המס שיגבה בעבור מכירות הקנאביס, ועל הגיל ההתחלתי בו ניתן יהיה לרכוש קנאביס, כשהגיל המינימלי יעמוד על 18.

הצעת החוק צפויה לעבור ב-1 ליולי שהוא במקרה או לא גם ‘יום קנדה’, ללא כל בעיה – מכיוון שהמפלגה הליברלית היא מפלגת השלטון וזוכה לתמיכה רחבה. אם זאת ייתכן שיקח מעט יותר זמן עד שהרשויות המקומיות ינסחו את גובה המס, הגיל המינימלי, ומתן הרישוי לעסקים.

עדיין לא ידוע מה יקרה עם חנויות הקנאביס הרפואי שעד היום פעלו בערים רבות בקנדה ללא חשש. דבר שהשתנה לאחרונה בעקבות פשיטות משטרתיות על חנויות הקנאביס הגדולות בקנדה דוגמת ‘cannabis culture’ ואחרים, מה שאולי מצביע על תחילת ההסדרה בחוק הקנדי של ענף הקנאביס.

פשיטה של המשטרה החודש על חנות קנאביס בקנדה
פשיטה של המשטרה החודש על חנות קנאביס בקנדה

המפלגה הליברלית של קנדה מקדמת את הלגליזציה של הקנאביס באופן רשמי, עוד משנת 2012 כחלק מממצע הבחירות שלהם, לאחר שקיבלו תמיכה של יותר מ 70% מהנבחרים במפלגה, והוצגה לראשונה על ידי הליברלים הצעירים של קנדה.

אם תאושר הצעת החוק, קנדה תהיה הראשונה מבין מדינות ה-G7, שמסדירה ומאשרת את השימוש בקנאביס לצרכי פנאי.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות