ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

רפואי גם למחלות נדירות

שתפו את החברים

אנחנו כבר יודעים שקנאביס עוזר לטפל בכאב, אפילפסיה, חרדות, נדודי שינה, סוגים שונים של סרטן (או הפרעות הנגרמות כתוצאה מכימותרפיה) והרשימה עוד ארוכה. מסתבר שמחקרים שונים רומזים לכך שקנאביס טוב לטיפול לא רק באלו (או במצב הרוח), אלא גם למחלות…

אנחנו כבר יודעים שקנאביס עוזר לטפל בכאב, אפילפסיה, חרדות, נדודי שינה, סוגים שונים של סרטן (או הפרעות הנגרמות כתוצאה מכימותרפיה) והרשימה עוד ארוכה. מסתבר שמחקרים שונים רומזים לכך שקנאביס טוב לטיפול לא רק באלו (או במצב הרוח), אלא גם למחלות נדירות מאוד.

 

זוכרים את “אתגר דלי הקרח” מקיץ 2014? המוני אנשים העלו סרטון לפייסבוק, בו שפכו על עצמם דלי מלא קרח כדי לעלות את המודעות למחלה האיומה ALS, טרשת אמיוטרופית צידית, ניוון שרירים, הידועה גם כמחלת לו גריג. למחלה זו אין תרופה והחולים בה מאבדים אט אט את השליטה בשרירי גופם, עד מותם. מחקרים מראים שמעבר לעובדה שקנאביס יכול לעזור בסימפטומים של המחלה כמו כאב, עוויתות ודיכאון, יש לא מעט עדויות אנקדוטליות שמראות כי שמן הקנאביס יכול להאט את התקדמות המחלה.

 

קרוהן היא מחלת מעי דלקתית, אוטואימונית, ששימוש קבוע בקנאביס הוא אחת מאופציות הטיפול היעילות בה. הקנאביס מפחית באופן דרמטי סימפטומים כמו כאבי בטן, שלשולים וירידה במשקל, ובמקרה של חלק מהחולים גם יכול להוביל להפוגות ארוכות.

 

MRSA, חיידקים בעלי עמידות נרחבת כנגד אנטיביוטיקה, הינם אחת הסכנות החמורות האורבות למאושפזים בבתי חולים. אלו חיידקים שפתחו עמידות מופלאה נגד אנטיביוטיקה. MRSA אינו מהווה גורם סיכון משמעותי באוכלוסייה רגילה, אך הינו גורם הזיהום הנפוץ בבתי חולים, ועמידותו בפני מרבית סוגי האנטיביוטיקה הופכת אותו לאיום משמעותי.

מחקרים מראים כי לפחות חמישה מרכיבים המצויים בקנאביס יעילים בחיסול חיידקים אלו.

 

ישנם למעלה מ-100 סוגים שונים של מחלות כבד שלחלקן קיימים הטיפולים מאוד מוגבלים. מחקרים מראים כי התכונות נוגדות החמצון של CBD, הקנבינואיד שאינו פסיכואקטיבי בקנאביס, עשויות לסייע בהגנה על הכבד מפני צבירת שומנים הקשורים למצבי מחלה כאלו.

 
לתסמונת טורט אין תרופה. זו הפרעה נוירו-פסיכיאטרית שבאה לביטוי בטיקים מוטוריים וקוליים. מתברר שקנאביס הוא אופציית טיפול לא רעה בתסמונת. THC, המרכיב הפסיכואקטיבי בקנאביס, מפחית טיקים ונטיות אובססיביות אצל מבוגרים בעלי תסמונת טורט.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות