ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שודד סוחר קנאביס

השודד מסוחר (לא) פטור – קיבל 6 שנות מאסר על שוד של דילר

שתפו את החברים

צעיר תושב מדינת אורגון, ארה”ב, פרץ לביתו של סוחר מריחואנה ושדד אותו באיומי אקדח, אך נעצר לאחר ששוטרים ביצעו מרדף אחרי הרכב שבו נמלט והצליחו להוריד אותו מהכביש. הסוחר שנשדד שוחרר מתחנת המשטרה ללא אישום, ואילו השודד הורשע ונשפט ל-6…

צעיר תושב מדינת אורגון, ארה”ב, פרץ לביתו של סוחר מריחואנה ושדד אותו באיומי אקדח, אך נעצר לאחר ששוטרים ביצעו מרדף אחרי הרכב שבו נמלט והצליחו להוריד אותו מהכביש. הסוחר שנשדד שוחרר מתחנת המשטרה ללא אישום, ואילו השודד הורשע ונשפט ל-6 שנות מאסר בפועל.

משטרת אורגון, ארה”ב, הגיעה השבוע לכותרות לאחר התרחשותו של מקרה ייחודי, בו נראה בבירור ההבדל ביחס המשטרתי הניתן לעבריינים אמיתיים, לעומת זה הניתן לעוברים עבירות בתחום הקנאביס.

אריק מולינרו (Erick Molinero), צעיר בן 22 תושב מדינת טקסס שעבר להתגורר במדינה, נעצר בשבוע שעבר לאחר שפרץ ביחד עם שותף לביתו של סוחר מריחואנה ושדד אותו באיומי אקדח.

למרות הלגליזציה הקיימת באורגון מאז 2014, עדיין קיים בה שוק שחור לא מבוטל של קנאביס שמגודל ונמכר על ידי גורמים פרטיים. סוחרים הפועלים בשוק השחור ידועים בהחזקה של סכומי כסף גדולים במזומן וכמויות גדולות של קנאביס, ולכן החליט מולינרו לשדוד אחד מהם.

יש פשע, ויש פשע

באירוע, שהתרחש בחודש פברואר האחרון, שני השותפים לפשע פרצו בשעות הלילה לחנייה הצמודה לביתו של הסוחר, ששהה במקום באותה עת. לפי הפרטים שנחשפו בפרוטוקול המשפט, השניים איימו על הסוחר בנשק – אקדח שהיה שייך לאחד מהם ורובים מסוג ‘AR-15’ ו-‘AK-47’ – ולקחו ממנו בכוח כמה קילוגרמים של מריחואנה.

אריק מולינרו (Erick Molinero)
אריק מולינרו

מחקירה שערכה המשטרה לסוחר שביתו נשדד, עולה כי הוא אכן היה אמור להיפגש עם שני אנשים, שלכאורה ביקשו לקנות ממנו כמות גדולה של מריחואנה, אך במקום זאת הגיעו לביתו 3 אנשים, רעולי פנים וחמושים, שהגיעו כדי לבצע שוד מהיר ולקחת אותה.

לאחר שהכו את הסוחר, קשרו אותו בחבלים והשכיבו אותו על רצפת החנייה, העמיסו השלושה את המריחואנה לרכבם. טרם שהספיקו לצאת לדרכם, הגיע למקום חבר של הסוחר שהיה אמור לסייע לו בביצוע העסקה, וגם אותו נאלצו השודדים להכות ולקשור לפני שנמלטו.

הסוחר וחברו השתחררו מכבליהם והתקשרו למשטרה כמעט באופן מיידי, תוך שהם מוסרים תיאור מדויק של השודדים והרכב בו הם נמלטו. בעזרת המידע הצליחה המשטרה לאתר את הרכב תוך זמן קצר, והתפתח אחריו מרדף משטרתי קצר שכלל לא מעט עבירות תנועה, והסתיים בדחיפתו אל מחוץ לכביש ובמעצרם של שני הנוסעים בו.

המשטרה חיפשה חשוד שלישי במעשה ואף הצליחה לאתר צילומים ממצלמת אבטחה ציבורית שהראתה את שני החשודים בחברת אדם שלישי, אך לא היה ניתן לזהות אותו באופן ודאי או לקשור או לפשע שהתבצע.

במשפטו של מולינרו שהתקיים ביום ו’ האחרון, הוא הודה בכל העבירות המיוחסות לו, כולל כמה עבירות תנועה נוספות שצבר בתור הנהג ברכב המילוט, והחליט שלא לטעון להגנתו, אך בחר בכל זאת לכפור באשמה (No contest) המלווה לעבירות אלו. לדברי פרקליטו, הדבר נעשה כחלק מהסדר טיעון שהציעה לו הפרקליטות, במסגרתה הוא לא הורשע בעבירה של תקיפה חמורה.

קילוגרמים של קנאביס - זה לא באמת פשע
קילוגרמים של קנאביס – זה לא באמת פשע

בסיום המשפט הורשע מולינרו בביצוע שוד מזוין מדרגה שנייה, פריצה וחדירה לשטח פרטי, תקיפה בנסיבות לא מחמירות וניסיון לחמוק משוטר, והוטל עליו גזר דין של 6 שנות ו-4 חודשי מאסר בפועל.

במקביל, הסוחר שהודה בהחזקת המריחואנה ובכוונתו למכור אותה בשוק השחור, שוחרר מחזקת המשטרה מבלי שנפתחו נגדו הליכים פליליים.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות