ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שיא העולם במכירת קנאביס:141 מיליון דולר בחודש

שיא העולם במכירת קנאביס:141 מיליון דולר בחודש

שתפו את החברים

מכירות הקנאביס החוקיות בקולורדו שברו החודש שיא נוסף – הכנסות של 141.3 מיליון דולר בחודש בודד – והציבו רף חדש לשווקי הלגליזציה המתפתחים בארה”ב ובעולם כולו. בעקבות העלייה בהכנסות מתכנן הממשל המקומי הרחבה של השקעת התקציב הירוק באינטרסים ציבוריים, בין…

מכירות הקנאביס החוקיות בקולורדו שברו החודש שיא נוסף – הכנסות של 141.3 מיליון דולר בחודש בודד – והציבו רף חדש לשווקי הלגליזציה המתפתחים בארה”ב ובעולם כולו. בעקבות העלייה בהכנסות מתכנן הממשל המקומי הרחבה של השקעת התקציב הירוק באינטרסים ציבוריים, בין היתר דיור חסרי בית ופיתוח ענף של מערכת החינוך הציבורית. כך נראית לגליזציה במיטבה:

הלגליזציה של צמח הקנאביס בארה”ב אמנם לא התפתחה והתרחבה למדינות חדשות מאז הבחירות הקודמות, אך במדינות בהן היא כבר חיה ובועטת, היא בועטת היום חזק מתמיד וממשיכה לשבור שיאים.

בחודש האחרון, כך לפי דו”ח מקיף של שלטונות המדינה בקולורדו שנהנים מיתרונות הלגליזציה כבר 4 שנים שלמות, נשבר פעם נוספת שיא המכירות החודשי (שכלול מכירות, מיסוי וסה”כ תעבורה בשוק) בשוק הקנאביס החוקי.

השיא החדש, שעומד על סכום דמיוני של 141.3 מיליון דולר, נקבע בסוף חודש אוגוסט 2018 (האחרון שנכנס לתחשיב) לאחר שתעשיית הקנאביס המקומית התאוששה מפתיחת שנה לא קלה שגררה איתה צפי מאד לא ורוד לעתיד.

קנאביס חוקי בארה"ב - פוטנציאל של מעל 100 מיליארד דולר בשנה
יותר קנאביס – יותר תקציב ציבורי

למרות התחזית השלילית יחסית, שהתבססה על הירידה במכירות הקנאביס הרפואי וחזתה כי רווחי הלגליזציה הגיעו לשיאם, השיא הקודם של 138 מיליון דולר נשבר כאמור על ידי גל של מכירות שהכה בכל חנויות הקנאביס במדינה ללא יוצא מהכלל.

המכירות החודשיות של אוגוסט נוספות כעת לתחשיב המכירות השנתי של תעשיית הקנאביס בקולורדו, שעומד בינתיים עד למעלה ממיליארד דולר, וכעת נותר לראות האם הן יסייעו לרף המכירות הכללי לעלות שנה נוספת ברציפות, כמו שעשה בעקביות מאז תחילת המכירות, או שהרף העליון של 1.5 מיליארד דולר שהוצב בשנה שעברה לא ייחצה הפעם.

בכל מקרה, עד כה מדובר ברווח נצבר של 5.5 מיליארד דולר ב-4 שנים בלבד, מאז החלו מכירות הקנאביס החוקיות בחודש ינואר 2014. עד סוף השנה, שמבחינת תחשיבים נשארו לה 4 חודשים מלאים, צפוי מספר זה לעלות לכ-6 מיליארד דולר, והיד עוד נטויה.

בינתיים, מיליארד דולר בשנה. האם 2018 תהיה שנה של שיא חדש? (טבלת מכירות קנאביס, קולורדו, ארה"ב)
בינתיים, מיליארד דולר בשנה. האם 2018 תהיה שנה של שיא חדש?

יש לציין כי מכירות הקנאביס, בדומה למכירות של מוצרי פנאי בתחומים אחרים, בדרך כלל מגיעות לשיאן בתקופת הקיץ ומאבדות “גובה” רב לקראת בוא החורף, כך שסביר מאד להניח שהשיא הקיצוני של השנה לא יתחלף עד הקיץ הבא לפחות.

כמו כן יש לציין כי השיא החדש מתאר את כלל מכירות הקנאביס החוקי שהתבצעו במדינה, כולל הרווח של בעלי החנויות וכל שאר החוליות בשרשרת האספקה, ולא נוגע רק לשולי המס ומוזרמים לקופת המדינה.

עם זאת, במסגרת שנתית של למעלה ממיליארד דולר, עדיין מדובר בכמה עשרות מיליוני דולרים יתומים, שיוצאים ממערכת המיסוי לקופה הציבורית, ומתחילים עכשיו לחפש בית חם לעתיד.

מה עושים עם המיליונים? חזרה לאזרחים

מאז שהתחילו השלטונות בקולורדו להבין עד כמה גדולים סכומי הכסף שתעשיית הקנאביס המקומית מספקת למערכת המיסוי, החלו להתפתח במקביל מספר אפיקי השקעה ציבוריים, שמייעדים כספים אלו לטובת השכבות החלשות באוכלוסיה.

בין היתר הקים עד כה השלטון המדיני שלושה פרויקטים של דיור חסרי בית וניקוי ותחזוקת תשתיות ציבורית באזורים מוחלשים, וכן הקים קרן תרומה ישירה לפרויקטים מיוחדים למערכת החינוך והשבחת בתי ספר וגני ילדים.

מחוץ למסגרות רשמיות אלו, מנהל השלטון בקולורדו קרן תרומות מיוחדת שפועלת על בסיס הגרלה, ובמסגרתה כל מוסד חינוכי, רפואי, רווחתי או מוסד שמקדם תרבות ואומנות, יכול להשתתף ולקבל הזדמנות לזכות פעם בשנה בפרס בסך של מיליון דולר.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות