ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס וקרוהן

“הקנאביס הפך את הכעס לרוגע, שלווה ואהבה”

שתפו את החברים

אורי היא בחורה צעירה החולה במחלת הקרוהן – מחלת מעיים דלקתית הגורמת לכאבים קשים. לפני שניסתה קנאביס בפעם הראשונה, היא שמעה עליו רק דברים רעים, אך לאחר שהחליטה לקחת את המושכות לידיים ולבדוק בעצמה, היא הבינה שמדובר בצמח פלאי שגרם…

אורי היא בחורה צעירה החולה במחלת הקרוהן – מחלת מעיים דלקתית הגורמת לכאבים קשים. לפני שניסתה קנאביס בפעם הראשונה, היא שמעה עליו רק דברים רעים, אך לאחר שהחליטה לקחת את המושכות לידיים ולבדוק בעצמה, היא הבינה שמדובר בצמח פלאי שגרם לה לשוב לתפקד, לחייך ולחיות חיים שגרתיים ככל האפשר.

אורי קליפר, צעירה בת 25, מטופלת בקנאביס רפואי כבר 5 שנים בגלל מחלת הקרוהן שהתפרצה אצלה בגיל 19, בעת שירותה הצבאי. לאחר מלחמה ארוכה ומתישה של שנים מול רשויות הבריאות, היא קיבלה לבסוף את האישור שלה, והתוודעה לתרופה היחידה ששיפרה את מצבה.

לאחר שהחלה בטיפול וראתה את תוצאותיו המדהימות, היא החליטה להמשיך ולהלחם למען מטופלים נוספים בכך שהפכה לאחת מפעילות הלגליזציה המוכרות ביותר, ואף השתתפה לאחרונה בארגון של מחאת המטופלים נגד הרפורמה החדשה.

קנאביס וקרוהן
קרוהן – מחלת מעי דלקתית

אורי הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט ‘התרופה הירוקה’ של קאנה, ולספר על הטיפול שהחזיר לה את שמחת החיים.

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני חולת קרוהן, מחלת מעי דלקתית. אחרי שניסיתי המון תרופות שלא עבדו ורק עשו לי נזקים, גיליתי את הקנאביס, ובזכותו ירדתי מ-15 כדורים שהייתי לוקחת פעם לאפס כדורים היום”. 

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“לקנאביס נחשפתי בזכות החברים, המדיה ומחקרים שקראתי בעצמי. לפני הטיפול בקנאביס רפואי הייתי ‘סחית’, וכיוון ששמעתי על הקנאביס רק דברים רעים, כמו למשל שמדובר בסם מסוכן וממכר, החלטתי לבדוק את העניין ולחקור בעצמי. כמובן שלאחר בדיקה, מחקר וניסיון הבנתי שמדובר בצמח לא מזיק ואפילו יותר מכך – צמח פלא מרפא”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“בשתי מילים? זוועת עולם. צריך לחכות כמה שנים עם המחלה לפני שמקבלים אישור לקנאביס רפואי, ובכל שנים הללו הרופא עשתה עלי ‘ניסויים’ תוך שהיא רושמת לי מליון כדורים במקביל, תוך הסבר שאני צריכה לקחת כל יום כדור אחר ולרשום ביומן המעקב שלי כיצד אני מגיבה לכל אחד. כמובן שהגבתי רע, לכל אחת מהתרופות בתורה”.

“כשלקחתי סטרואידים כחלק מהתהליך, היו לי תופעות לוואי חמורות ביותר כמו: דפיקות לב מואצות, זיעה, חרדות ולחץ בחזה. היו לא מעט פעמים שהרגשתי שאני עומדת למות”.

“התרופות גרמו לי להרגיש רע בצורה שלא תתואר. הרגשתי חולה יותר, היו לי שלשולים והקאות בלתי פוסקים וירדתי 7 קילו בחודש כי בקושי הייתי מסוגלת להכניס משהו לפה. לאחר הירידה הדרסטית במשקל, הייתה עלייה דרסטית, עליתי 20 ק”ג בשלושה חודשים בגלל הסטרואידים שנתנו לי”.

קנאביס רפואי
תרופות מרשם – הורסות למטופלים את הבריאות עוד יותר

“לאחר כל הניסויים שכמעט גמרו לי את הגוף, ביקשתי מהרופאה שלי המלצה לקנאביס רפואי. בלי לחשוב פעמיים היא צרחה עלי ואמרה שאני מסוממת. באותו רגע כמובן שהחלפתי רופאה, אבל לקח זמן למצוא אחת שהייתה מוכנה לשמוע על קנאביס”.

“נפגשתי עם שלומי סנדק, שסייע לי בתהליך הוצאת האישור והפנה אותי לרופא שתומך בקנאביס. הרופא המקסים הזה נתן לי המלצה, ובמזל גדול – אישרו לי על הפעם הראשונה. עברתי תהליך ארוך ומייגע של שנים, אך בסופו קיבלתי את מה שרציתי, וכבר באותו יום נפתרתי לעזאזל מכל הכדורים ונשארתי מטופלת בקנאביס בלבד”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“אין איך להגיד את זה יותר פשוט, הקנאביס שינה לי את החיים. ירדתי במשקל, הפסקתי עם כל הכדורים הנוראיים שהרסו לי את הגוף, השלשולים פחתו בצורה משמעותית וההקאות הפסיקו לגמרי”.

“מלבד ההקאות והשלשולים, למחלת הקרוהן ישנם סימפטומים נוספים, אך גם הם היו במגמת שיפור אדירה. פסוריאזיס במצב הרבה יותר טוב, מיגרנות שפסקו כמעט לגמרי, חרדות שפחתו כמעט לאפס, ובעיקר כעס שהפך לרוגע, שלום ואהבה”.

“היום אני נמצאת ברמיסיה (נסיגה) – כלומר המחלה כמעט ולא פעילה ובדיקות הדם שלי מצוינות כל פעם מחדש. כמובן שמלבד הקנאביס אני דואגת לאכול בריא ולשמור על אורח חיים רגוע ושליו”. 

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“בזכות הקנאביס הפסקתי לקחת סטרואידים, כדורים נוגדי דיכאון, תרופות לקרוהן ולכיב קיבה. היום אני מטופלת אך ורק בקנאביס”. 

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“העצה שלי היא לא לוותר! למרות הכל, תעברו את כל התהליך המייגע, גם אם זה אומר לקנות תרופות בבית המרקחת ולאחר מכן לזרוק אותן לפח. עד שהקנאביס יגיע להיות תרופה קו ראשון, ולא קו אחרון, זה מה יש. קנאביס באמת מרפא, ולכן כדאי לעשות הכל כדי להשיג אותו”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“למזלי לא חוויתי, אבל אודה שאני מפחדת מזה מאוד. יש לי חברים שחוו חוויות דומות, כמו למשל כמה חולים פוסט טראומטיים שפרצו להם הביתה והחרימו להם את התרופה שלהם”.

הטרדה משטרתית
הטרדות מטופלים על ידי המשטרה – בהפחתה, אך עדין קיים

“המשטרה חייבת להתייחס בצורה נורמלית לאזרחים שומרי חוק, בעיקר למטופלי קנאביס וגם אלו שלא. מליון אזרחים ומעלה מעשנים, ובמקביל חיים כאזרחים נורמטיביים ושומרי חוק, אז מספיק עם הרדיפה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“ללא הקנאביס הייתי צריכה לעבור ניתוח, ואני לא יודעת מה היה קורה לאחר מכן ובאיזה מצב הייתי. בזכות הקנאביס האופציה של ניתוח ירדה מהשולחן”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם חשבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני בעד. בגידול ביתי ישנה בקרה טובה יותר על הגידול, אפשר לבחור מה לגדל ובמה לדשן את הקנאביס וללא ספק שאם היה לי בית משלי הייתי שוקלת בחיוב לגדל”.

“היות וגם ככה, אני מתכננת לעבור לארה”ב בעוד כשנה, בינתיים אני ‘מסתפקת’ במינון הזעום שאני מקבלת מהמדינה”.

סיפורה של אורי פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות