ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
פרוייקט התרופה הירוקה - נוגה פוסט טראומה

“בזכות הקנאביס – חזר לי החשק לחיות”

שתפו את החברים

נגה היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה המלווה אותה יום יום בעקבות תקיפות מיניות שעברה בעברה הרחוק. עד שמצאה את הטיפול שבאמת עוזר לה, היא התנסתה בלא מעט חומרים כימיים שהגיעו בתצורה של כדורים נוגדי דיכאון וחרדה, וגרמו…

נגה היא צעירה המטופלת בקנאביס רפואי עקב פוסט טראומה המלווה אותה יום יום בעקבות תקיפות מיניות שעברה בעברה הרחוק. עד שמצאה את הטיפול שבאמת עוזר לה, היא התנסתה בלא מעט חומרים כימיים שהגיעו בתצורה של כדורים נוגדי דיכאון וחרדה, וגרמו למצבה הנפשי רק להידרדר עוד יותר. נגה הסכימה להיחשף ולספר כיצד הקנאביס החזיר לה את החשק לחיות ואת הרצון להגשים את השאיפות והחלומות שלה.

נגה היא בחורה צעירה בת 29, המטופלת בקנאביס רפואי מזה 4 שנים עקב פוסט טראומה מורכבת המלווה אותה בחיי היום היום , אשר נגרמה כתוצאה מתקיפות מיניות שעברה בגילאי הילדות והנעורים.

כאשר נגה הבינה כי היא זקוקה לעזרה מקצועית, היא התחילה טיפול אצל מספר פסיכיאטרים שמיד רשמו לה כדורים נוגדי דיכאון וחרדה, שצריכתם הביאה איתה יותר נזקים מתועלת ואף הידרדרות נוספת במצבה הנפשי.

תרופות נוגדות דיכאון
תרופות נוגדות דיכאון – מדרדרות את המצב הנפשי עוד יותר

כאשר נגה הבינה כי אין באפשרותה להמשיך ולקחת את הכדורים הללו, היא הגיעה באופן עצמאי למידע באינטרנט אשר ריכז סיפורים ועדויות על כך שקנאביס יעיל מאוד כטיפול בפוסט טראומה. בעזרת אנשים טובים בתחום, היא הגיעה לפיסיכיאטר שהסכים לחתום עבורה על המלצה לקנאביס וכשלושה שבועות אחרי הבקשה היא אושרה. 

מאז, כבר 4 שנים שהיא מטופלת בקנאביס רפואי בלבד, ללא צורך בתרופות נוספות, והיא מספרת על השיפור המשמעותי בחיי היום יום שלה, על ההתמודדות עם הסימפטומים הקשים ועל חיי יום יום שהפכו קלים הרבה יותר, בזכות פרח.

נגה הסכימה להתראיין במסגרת פרויקט התרופה הירוקה בשיתוף עם קאנה ולספר כיצד הצמח גרם לה לחזור לשגרה תקינה ושמחה:

1. מהי ההתוויה בגינה את מטופלת בקנאביס רפואי?

“אני סובלת מפוסט טראומה מורכבת כתוצאה מפגיעות מיניות שעברתי בגילאי הילדות והנעורים. הקנאביס עוזר לי להתמודד בחיי היום יום עם הסימפטומים שתוקפים נפגעי פגיעה מינית, כמו: נדודי שינה, התקפי חרדה, סיוטים בלילות, זכרונות פולשניים מהעבר, הפרעות אכילה ועוד, ולשוב למצב רגיל ככל האפשר”. 

2. איך נחשפת לטיפול בקנאביס?

“בגיל 20 התחלתי לטפל בעצמי דרך שיחות, ועם הזמן גיליתי שאני זקוקה לעזרה פסיכיאטרית. הפסיכיאטרים אליהם הגעתי נתנו לי המון סוגי כדורים לניסיון, שכל אחד מהם השפיע עלי לרעה בצורה אחרת, אבל אף אחד לא עשה את מה שהייתי צריכה”.

“במהלך החיפוש אחר הטיפול היעיל ביותר עבורי, הגעתי למידע באינטרנט המספר על כך שקנאביס נמצא יעיל מאוד לטיפול בפוסט טראומה. התחלתי לחקור על העניין יותר לעומק וזמן קצר לאחר מכן התחלתי בתהליך הוצאת הרישיון”.

3. תארי את התהליך שעברת עד לקבלת האישור, כולל רופאים, תרופות וטיפולים ניסיוניים

“עד לקבלת הרישיון הייתי שרויה במצב בין ייאוש לתקווה וכל מה שקיוויתי הוא למצוא טיפול תרופתי שיעזור לי להתמודד יותר טוב בחיי היום יום שלי. הגעתי לפסיכיאטרית דרך המרכז לנפגעות תקיפה מינית, והיא רשמה לי כדורים כימיים נגד דיכאון וחרדה שגרמו לי להרגיש ממש לא טוב. לאחר מכן הגעתי לפסיכיאטרית נוספת דרך המרכז לבריאות הנפש שניסתה גם היא לטפל בי במגוון של כדורים כימיים נוגדי דיכאון וחרדה, שגם הם גרמו לי להרגיש ממש לא טוב”.

קנאביס רפואי לפוסט טראומה
קנאביס – עדיין מילה גסה במערכת הבריאות

“למרות שחקרתי, צברתי מידע וידעתי שאני זכאית לקבל רישיון קנאביס רפואי, הפסיכיאטרים אצלם הייתי היו לחלוטין נגד טיפול בקנאביס רפואי ולא הסכימו לתת לי המלצה, שלא לדבר על פסיכיאטרית אחת שאף אמרה לי בבוטות שהיא לא הולכת לבזבז את זמנה בבירור על הנושא”.

“לא התייאשתי, ופניתי לשלומי סנדק, אשר עזר לי המון והפנה אותי לפסיכיטאר שסוף סוף היה מוכן לשמוע אותי ולמלא עבורי טופס המלצה לקנאביס. כשלושה שבועות לאחר שליחת המסמכים אושרתי. חשוב לציין כי הבירוקרטיה כיום הרבה יותר קשה ממה שהיה כשאני הוצאתי את הרישיון”.

4. תארי את השיפור באורח החיים שלך מאז תחילת הטיפול בקנאביס

“מאז שאני מטופלת בקנאביס רפואי, חזרתי לרצות להגשים חלומות ושאיפות, חזרתי לחייך ולצחוק מהדברים הקטנים שהחיים מביאים איתם ואפילו חזרתי לעבוד במשרה חלקית. לפני הרישיון שלי לא הצלחתי להחזיק מעמד יותר מדי זמן במקומות עבודה”

“חזר לי החשק לחיות ואני מצליחה להתמודד בצורה הרבה יותר טובה עם הסימפטומים שהפוסט טראומה מביאה איתה”.

5. האם את מטופלת בקנאביס בלבד, או נוטלת תרופות נוספות במקביל?

“כיום מטופלת בקנאביס רפואי בלבד”.

6. אילו עצות יש לך לתת לחולים שמנסים לקבל אישור?

“לכל אלו ששוקלים להוציא רישיון לקנאביס רפואי,  דבר ראשון אני ממליצה לקחת נשימה עמוקה ולהבין שהתהליך הבירוקרטי ברוב המקרים עלול להתיש, לכן חשוב מאוד להיות סבלניים עד כמה שאפשר, ולחשוב רק מחשבות חיוביות”.

“בנוסף חשוב גם להתייעץ עם הגורמים הנכונים, יש המון אנשים טובים ועמותות שמציעים סיוע בהתנדבות מלאה. לצערי, אני לא רואה דרך לזרז את התהליך”.

7. האם יצא לך לסבול הטרדה מצד המשטרה בקשר לתרופה?

“תודה אל עד כה לא נתקלתי בהתנהגות כזאת או דומה לה”.

8. איפה את חושבת שהיית כעת אילולא הרישיון לקנאביס?

“לפעמים אני מעדיפה לא לחשוב על מה היה קורה איתי אילולא היה לי את הרישיון שלי, אבל אם בכל זאת נשאלתי, אני מאמינה שהייתי מוצאת דרכי טיפול הוליסטיים למיניהם, ואת הכדורים שהיו דוחפים לי בדרך בטוח שהייתי בולעת בעצב רב ועם ידע שהם לא תרופה בשבילי”.

9. מה את חושבת על גידול קנאביס ביתי, והאם את חושבת להתחיל לגדל בעצמך?

“אני אישית מאמינה שקנאביס זה צמח מרפא שיש לו סגולות רפואיות רבות. חשוב לצרוך אותו באופן מבוקר ולא להגזים בכמויות כשלא באמת זקוקים לכך. חשוב לשים גבולות גם לדברים חיוביים ולזכור שמה שעושה טוב לאחד לא בהכרח ישפיע על השני באותו האופן ולכן חשוב להיות קשובים להשפעה של הקנאביס עלינו”.

גידול קנאביס ביתי
מטופלי קנאביס רפואי בעד לגדל את התרופה בבית

“בעיניי זה לגיטימי לחלוטין לגדל את הקנאביס בבית, אך אני לא אגדל בעצמי כל עוד זה לא חוקי, על מנת לא לסכן את הרישיון שלי”.

10. מה דעתך על צריכת קנאביס למטרות פנאי, ומהי עמדתך לגבי לגליזציה?

“אני בעד לגליזציה ובעד הנגשת מידע אודות הצמח לקהל הרחב. כפי שציינתי קודם, אני מאמינה שלקנאביס יש סגולות רפואיות רבות גם לאלו שלא מקבלים אותו ברישיון, והוא צריך להיות זמין לכל אחד שזקוק לו מכל סיבה שהיא”.

סיפורה של נגה פורסם כחלק מפרויקט ‘התרופה הירוקה‘ של קאנה. מטופלים שמעוניינים לחשוף את סיפורם לקהל הרחב במטרה להעלות את המודעות הציבורית לטיפול רפואי בקנאביס, מוזמנים לפנות אלינו במייל (media@canna.co.il) או בהודעה לדף הפייסבוק שלנו.
איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות