ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס בהוואי

גולשים לאי הפללה: הוואי בודקת אפשרות לאמץ את המודל הפורטוגלי

שתפו את החברים

קנאביס בהוואי – בזמן שכאן עדיין מדשדשים בנושא ליגליזציה, עושה רושם שמעבר לים התזוזות לא מפסיקות. עכשיו זה הגיע להוואי, ושם לוקחים את הנושא צעד אחד קדימה. בית הנבחרים של המדינה החליט לבצע מחקר על השפעת אי ההפללה של כל…

קנאביס בהוואי – בזמן שכאן עדיין מדשדשים בנושא ליגליזציה, עושה רושם שמעבר לים התזוזות לא מפסיקות. עכשיו זה הגיע להוואי, ושם לוקחים את הנושא צעד אחד קדימה. בית הנבחרים של המדינה החליט לבצע מחקר על השפעת אי ההפללה של כל סוגי הסמים, וכל הגופים הרלוונטיים תמכו בהחלטה.

Hawaii-Is-One-Step-Away-1

 

פורטוגל היא המדינה היחידה בעולם עד כה שעשתה נסיון כזה, לפני 15 שנה. הנסיון הפורטוגלי כלל אי הפללה על כל סוגי הסמים, כולל קנאביס, אקסטזי, קוקאין, מת׳, הרואין… הכל הפך חוקי למטרת שימוש אישי.

הגישה הרדיקלית עבדה – האלימות, התפשטות המחלות, מקרי מוות כתוצאה ממנת יתר ותעשיית פשע משגשגת – כל המדדים הללו השתפרו באופן משמעותי. עם זאת, אף מדינה לא היתה אמיצה מספיק לנסות לשחזר את ההצלחה של פורטוגל, עד היום.

אחרי שהצעת המחקר עברה את בית הנבחרים, לסנאט היה עד ה-25 באפריל להצביע על נוסח ההחלטה. ביום שני האחרון, ועדת הסנאט העבירה גרסא מתוקנת להחלטה. הנוסח המתוקן מצמצם מעט את היקף המחקר. המחקר יכלול קנאביס, כמו גם חומרים ברשימת הסמים 3, 4 ו- 5. אך לא יכלול סמים נוספים לקנאביס המסווגים בקטגוריה 1, כמו קוקאין, הרואין, ספיד, פסילוסיבין, LSD, ואחרים. גם היקף המחקר עשוי להשתנות שוב לפני שיאושר. ההחלטה גם חייבת לחזור לבית הנבחרים להצבעה נוספת, כשבמהלכה ההחלטה יכולה להשתנות שוב ואף לחזור להצעה המקורית שכוללת את כל הסמים.

Collier's_1921_Hawaii_-_surfing_at_Waikiki

במידה והמחקר אכן ייצא לפועל, ותוצאתו תשכנע את בית הנבחרים לאמץ את המודל הפורטוגלי, הוואי תשנה גישה באופן רשמי ותראה בבעיות הסמים בעיה בריאותית ולא פלילית. כך ששימוש יהווה עבירה מנהלית או אזרחית, ולא עבירה פלילית.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות