ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
קנאביס וסרטן

קנאביס וסרטן – קנאביס גורם להתאבדות של תאי סרטן

שתפו את החברים

קנאביס וסרטן – חוקרים ספרדיים טוענים שקנאביס גורם לתאים סרטניים להתאבד. נשמע מהפכני? ובכן, נכון. החוקרים, בראשות הפרופסורים גילרמו ולסקו (Guillermo Velasco ) ומנואל גוזמן (Manuel Guzman) מאוניברסיטת קומפלוטנס החשובה במדריד, בדקו לאורך שני עשורים את השפעת ה THC- החומר…

קנאביס וסרטן – חוקרים ספרדיים טוענים שקנאביס גורם לתאים סרטניים להתאבד. נשמע מהפכני? ובכן, נכון. החוקרים, בראשות הפרופסורים גילרמו ולסקו (Guillermo Velasco ) ומנואל גוזמן (Manuel Guzman) מאוניברסיטת קומפלוטנס החשובה במדריד, בדקו לאורך שני עשורים את השפעת ה THC- החומר הפסיכואקטיבי בקנאביס – על תאי סרטן מסוג גליומה, קבוצה גדולה ושכיחה של גידולים במוח ואחת מצורות הסרטן האגרסיביות ביותר.

 

החוקרים גילו כי THC מפסיק את הגדילה של התאים הסרטניים, ובשלב מסויים אותם תאים אף החלו למות. מסתבר ש THC מפסיק את אספקת הדם לגידול ובכך גורם לתאים האלה למעשה להתאבד. פשוטו כמשמעו.

 

איך זה קורה? ובכן קנאביס משנה גנים של תרכובת שמייצרת VEGF – עוזרת לייצר כלי דם חדשים. כשתאים סרטניים גדלים, הם חייבים להתחיל לייצר כלי דם חדשים משלהם. מה שגילו זה שבאמצעות קנאביס ה VEGF הופחת ואספקת הדם של התאים הסרטניים הוגבלה ובכך למעשה אותם תאים מתו.

 

מוות של תאים הוא למעשה ״מוות תאים מתוכנת״ שקורה בשני מקרים: אפופטוזה ואוטופגיה. בשני המקרים הללו, כאשר תאים מזדקנים או נפגעים הגוף משתמש באחד משתי הדרכים כדי להרוג את התא.

 

מסיבה לא ברורה, אין זה קורה עם תאים סרטניים, להפך הם ממשיכים לגדול, להתפתח ולהוות סיכון בהפיכתם לתאים סרטניים. כאן נכנס ה THC וקבוצת החוקרים מספרד שגילתה ש THC גורם למוות של אותם תאים. מה שעדיין טרם הצליחו לפענח זה כיצד קורה ש THC מחסל רק תאים סרטניים ולא מזיק לתאים בריאים?
אבל כמו במקרים רבים שקשורים בקנאביס, גם פה לא נעשים מספיק מחקרים מקיפים על חולים ולכן קשה מאוד לדעת איך ובאיזו כמות ניתן לעזור לחולים.

קנאביס וסרטן

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות