ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
שדה קנאביס, ורמונט, ארה"ב

ורמונט אישרה לגליזציה – המדינה ה-9 בארה”ב מתקדמת

שתפו את החברים

מושל מדינת ורמונט אישר את הצעת החוק ללגליזציה, והפך אותה למדינה ה-9 בארה”ב שמעבירה לגליזציה מלאה של קנאביס. כל אדם מעל גיל 21 יוכל מעתה להחזיק עד 28 גרם של קנאביס או 5 גרם של חשיש, וכן לגדל בביתו עד…

מושל מדינת ורמונט אישר את הצעת החוק ללגליזציה, והפך אותה למדינה ה-9 בארה”ב שמעבירה לגליזציה מלאה של קנאביס. כל אדם מעל גיל 21 יוכל מעתה להחזיק עד 28 גרם של קנאביס או 5 גרם של חשיש, וכן לגדל בביתו עד 6 צמחי קנאביס, אך המכירה בחנויות עדיין אסורה ולא ברור אם היא תחל בשנתיים הקרובות.

בהתאם לתחזית שהצגנו בתחילת השנה, מועדון הלגליזציה בארה”ב מתרחב ומקבל את החברה ה-9: מדינת ורמונט (Vermont).

מושל מדינת ורמונט פיל סקוט (Phil Scott), חתם אמש (ב’) על הצעת החוק (HB 551) ללגליזציה מלאה של צמח הקנאביס ותוצריו. לראשונה בארה”ב, מדובר בהצעת חוק שחוקקו נציגי בית הנבחרים של המדינה, ולא בכזו שנוסחה על ידי גורמים פרטיים ועלתה למשאל עם, כפי שקרה בכל שאר מדינות הלגליזציה.

“אני חותם על הצעה זו ברגשות מעורבים,” מסר המושל סקוט בהצהרה לתקשורת. “אני אישית מאמין שמה שעושים אנשים בוגרים מאחורי דלתיים סגורות בשטחם הפרטי הוא בחירה שלהם בלבד, אך חשוב שלא תהיה לבחירה זו השפעה שלילית על בריאותם ובטיחותם של אחרים, בעיקר לא צעירים.”

לגליזציה בערבון מוגבל – אסור למכור

החוק החדש במדינה, שייכנס לתוקפו ב-1 ליולי 2018, מתיר לכל אדם מעל גיל 21 להחזיק על גופו עד 28 גרם של קנאביס או 5 גרם של חשיש, תחת ההגדרה של “החזקה לשימוש עצמי”, וכן מתיר גידול עצמי של עד 6 צמחי קנאביס (2 במצב פריחה ו-4 שתילים צעירים) במרחב הביתי.

בשונה מהמתווה הקיים בשאר המדינות, הלגליזציה החדשה במדינת ורמונט לא כוללת שום התייחסות למכירות חוקיות, חנויות קנאביס, מפעלי מיצויים או כל עסק חוקי כזה או אחר שקשור למכירות הקנאביס הרווחיות. כל מכירה של קנאביס, הן באופן פרטי והן בהיקף מסחרי, היא עדיין עבירה בחוק שבגינה קיים עונש אזרחי ולא פלילי.

שדה קנאביס, ורמונט, אינדור
קנאביס בוורמונט – מותר לגדל אבל אסור למכור

לגליזציה בלי מכירות קנאביס? מסתבר שיש חיה כזו. נציגי בית הנבחרים של ורמונט שניסחו את המתווה שאושר, טוענים כי החלק החשוב ביותר של חוקי הקנאביס החדשים הוא ההסרה של האיום הפלילי מעל צרכני הקנאביס, והתרת מסגרת בה כל אדם שירצה להשיג את החומר יוכל לגדל אותו בעצמו. לפיכך, כך הם טוענים, אין שום הצדקה להחל במכירות חופשיות לציבור הרחב.

פעילי לגליזציה רבים מחו על המתווה החלקי עליו חתם המושל, ובתקשורת האמריקאית נשמעו לא מעט קולות נזעמים שקראו כי יש למצוא פתרון אמיתי לנושא במהירות, וכי לא ייתכן שקנאביס יפסיק להחשב לסחורה פלילית אך במקביל גם תיאסר מכירתו לבגירים.

המושל מצידו, בגיבוי מספר מחוקקים משני בתי הנבחרים של המדינה, טען כי ורמונט לא נמצאת כעת בעמדה שמאפשרת לה לקבוע עמדה ברורה לגבי מכירות קנאביס, וכי עמדה שכזו תיקבע עד סוף השנה הנוכחית. בכדי להכין את התוכנית לפתיחת המכירות, או כל מתווה אחר להרחבת הלגליזציה, הוקם כוח משימה בנושא הלגליזציה שכפוף ישירות למושל, ויגיש לו עד סוף השנה דו”ח מלא שסוקר את כל אפשרויות ההתקדמות.

“חייבות להיות לנו תוכניות כוללות ונרחבות שמפרטות כל צעד בהתקדמות הענף הזה, לפני שנוכל לשקול בצורה חכמה את יישום מודל המכירות ואת מנגנוני המיסוי המתלווים אליו בשוק הקנאביס,” מסר המושל בהמשך דבריו. “חשוב מאד שכל חברי האספה ידעו, כי עד שיהיו לנו תוכניות שכאלה שיסירו את החששות שעלו עד כה, אני עצמי אטיל וטו על כל ניסיון נוסף לקדם את החקיקה בנושא קנאביס שיגיע אל שולחני.”

פיל סקוט - מושל מדינת ורמונט
פיל סקוט – מושל מדינת ורמונט

לפי הפרטים שנמסרו לתקשורת, הבעיות העיקריות אותן יבחן כוח המשימה החדש הן בעיקר בעיית הבטיחות בדרכים (חוקי נהיגה תחת השפעת קנאביס), וכן הצורך להקים מערך הסברה וחינוך שיסייע למנוע שימוש בקנאביס בקרב צעירים.

נכון לכעת טרם ידוע האם מתווה שכזה יוגש לבסוף לשולחן המושל או שמא ייאלצו התושבים לעבור כולם לגידול ביתי בלבד, אך מה שבטוח זה שגם החמרת המדיניות הפדרלית לא יכולה לעצור את מה שהעם דורש: לגליזציה, ועכשיו.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות