ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish

הלגליזציה מתקדמת – 62% מהציבור בארה”ב כבר תומך

שתפו את החברים

הלגליזציה בארה”ב הולכת ומתרחבת מדי שנה, וגם במקומות בהם קנאביס עדיין לא חוקי לגמרי, הוא חוקי למטרות רפואיות או לפחות נמצא בסטטוס של “אי הפללה” למחצה שלא מוביל אנשים חפים מפשע להליכים פליליים ומעצרים. סקר חדש שנערך בארה”ב גילה כי…

הלגליזציה בארה”ב הולכת ומתרחבת מדי שנה, וגם במקומות בהם קנאביס עדיין לא חוקי לגמרי, הוא חוקי למטרות רפואיות או לפחות נמצא בסטטוס של “אי הפללה” למחצה שלא מוביל אנשים חפים מפשע להליכים פליליים ומעצרים. סקר חדש שנערך בארה”ב גילה כי אחוזי התמיכה בלגליזציה עומדים על 62% מהציבור הכללי, מה שקובע שיא חדש של כל הזמנים.

מדינות הלגליזציה בארה”ב הן עדיין המיעוט המכריע כאשר מספרן עומד על 9 בלבד בינתיים, אבל קנאביס חוקי, לפחות למטרות רפואיות, כבר קיים ביותר מ-30 מדינות ורק הולך ומתרחב מדי שנה למחוזות נוספים.

למרות שעד כה קמו לא מעט התנגדויות למדיניות הקנאביס החוקי ולגל הלגליזציה, בין אם על בסיס דתי (המורמונים ביוטה שטוענים לפגיעה בדת), פלילי (“כי זה לא חוקי”), בריאותי או אחר, סקר חדש (ספטמבר 2018) מראה כי התמיכה בלגליזציה בקרב הציבור הרחב בארה”ב נמצאת דווקא בשיא.

62% מהציבור בעד לגליזציה – לא שיא אבל קרוב

הסקר נערך על ידי מכון ‘PRC’, שמפרסם בכל שנה את תוצאותיו של סקר לאומי הבוחן את דעת הציבור לגבי לגליזציה ויישום של חוקי קנאביס מתירניים ברמה הפדרלית, שיהפכו את הצמח לחוקי לחלוטין.

במסגרת הסקר נאספו באופן טלפוני תשובותיהם של 1,754 אזרחי ארה”ב בגילאי 18 עד 65, שענו כולם על השאלה הבודדת “האם לדעתך קנאביס צריך להיות חוקי”.

תוצאות הסקר מראות כי 62% מהציבור הכללי תומך בלגליזציה מלאה של קנאביס, מה שמהווה שיא חדש במסגרת הסקר השנתי של המכון. כמו כן אחוז המתנגדים ללגליזציה נמצא בשפל שיא של 34% בלבד, שנמוך ב-3% מהתוצאות שנמדדו בשנה שעברה.

אחוז התמיכה בלגליזציה בארה"ב
62% מהציבור בארה”ב תומך בלגליזציה | מקור: PRC

התוצאות המרשימות הוכרזו על ידי גופי התקשורת בארה”ב בתור “שיא של כל הזמנים”, אך למעשה מדובר בשיא “מקומי” של מכון הסקרים הספציפי הזה בלבד, מאחר וסקרים דומים ומקיפים לא פחות מצאו בעבר שיא של 68% תמיכה בלגליזציה.

באופן לא מפתיע, קבע הסקר כי חתך האוכלוסייה שתומך הכי הרבה בלגליזציה הוא צעירים דמוקרטיים, בקרבם נמדד אחוז תמיכה של כ-70%, זאת לעומת קבוצת הקיצון השנייה של בני 70 ומעלה המזוהים עם המפלגה הדמוקרטית, בקרבם נמדדה תמיכה בשיעור של כ-38% בלבד.

כמו כן נמצא בסקר כי כי גברים (68%) תומכים בלגליזציה יותר מנשים (56%), ובעלי מוצא אירופאי (66%) תומכים בלגליזציה יותר מאפריקאים (56%) והיספנים (48%), מה שמהווה שינוי מהותי לעומת תוצאות שנמדדו בשנים קודמות.

האם הציבור האמריקאי באמת מוכן סוף סוף ללגליזציה? כנראה שכן, לפחות ברמה המדינית וככל הנראה בקרוב גם ברמה הפדרלית, לפחות אחרי בחירות אמצע הקדנציה שייערכו בחודש הבא.

לעיונכם – תוצאות הסקר המלאות (אנגלית)

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות