ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
מדד הקנאביס

השקעות בעולם הקנאביס – מניית אורורה יורדת והמנכ״ל הולך הביתה

שתפו את החברים

הענף בכללותו מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 6.3%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 3% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.2%.   הפרחים שעל הענף חברת אורורה (סימול: ACB), עליה מעיבים חובות של כ- 520 מ’ דולר,…

הענף בכללותו

מדד הקנאביס North American Cannabis Index (NTR) ירד השבוע בכ- 6.3%. להשוואה, הנאסד”ק עלה השבוע בכ- 3% והדאו ג’ונס עלה בכ- 2.2%.

 

הפרחים שעל הענף

  • חברת אורורה (סימול: ACB), עליה מעיבים חובות של כ- 520 מ’ דולר, פרסמה ביום שישי האחרון תוכנית התייעלות הכוללת פיטורים של כ- 500 מתוך כ- 2,800 עובדי החברה. בד בבד עם פרסום התוכנית, הודיע מנכ”ל אורורה על התפטרות. מספר אנליסטים ראו בכך סימן להמשך מגמת ההפסדים בחברה והורידו את מחירי היעד לחברה. מנייתה ירדה השבוע בכ- 12%.
  • גם חברת טילריי (סימול: TLRY) הודיעה בשבוע שעבר על תכנית לבנייה מחדש של הפעילות הגלובלית שלה. התכנית כוללת צמצום של כ- 10% במספר העובדים בחברה, ומיקוד בפעילויות הליבה: קנאביס רפואי ברמה הגלובלית, מחקר ופיתוח, קנאביס לפנאי בשוק הקנדי ופעילות ההמפ בארה”ב. מנייתה ירדה השבוע בכ- 3%. 
  • חברת הקנאביס הקולומביאנית קהירון (סימול: KHRN.V) הודיעה השבוע כי קיבלה אישור מהרשויות בברזיל לייבא למדינה קנאביס. כזכור, בדצמבר האחרון הודיעה ממשלת ברזיל כי היא מאמצת לראשונה לגליזציה של קנאביס רפואי, שיינתן על ידי מרשם של רופאים ויימכר בבתי המרקחת. קהירון היא החברה הראשונה שקיבלה אישור לייבא למדינה קנאביס רפואי. על פי ההערכות שוק הקנאביס הרפואי בברזיל צפוי להיות הגדול בדרום אמריקה, ולהגיע לכ- 3.4 מיליון משתמשים. 
  • החברות הישראליות פנאקסיה ושיח הודיעו השבוע על שיתוף פעולה עם רפא לייצור ומכירה של מוצרי קנאביס רפואי מבית רפא, הכולל את סדרת שמני הקנאביס אקסיבן. שיח הודיעה בנוסף על קבלת אישור לגידול וייצור קנאביס רפואי ביוון. מנייתה של שיח ירדה השבוע בכ- 2%. מנייתה של פנאקסיה עלתה בכחמישה אחוזים. 
  • חברת טוגדר גייסה השבוע 25 מיליון ₪ באגרות חוב להמרה. גיוס האג”ח כולל שעבוד של הכנסות החברה בשנה הקרובה לטובת בעלי האג”ח. מנייתה ירדה השבוע בכאחוז. 
  • בשאר חברות הקנאביס הישראליות נרשמה השבוע מגמת ירידה. פארמוקן עלתה בכאחוז, יוניבו ירדה בכאחוז, אינטרקיור ירדה בכ- 3%, אינטליקנה ירדה בכ- 4%.  

 

שורש הענף

נציבות המסחר בקנדה השיקה לפני כשבוע תוכנית חדשה לתמיכה בחברות קנאביס רפואי. לנציבות המסחר יש נציגויות בכ- 160 ערים בעולם, ומטרתה לסייע לחברות קנדיות להרחיב את עסקיהן הגלובליים. 

התכנית כולל מפרט מלא של סיוע לחברות הקנאביס הרפואי, ומיועדת בעיקר לחברות בינוניות וקטנות. בין השאר, יינתן סיוע כספי לחברות הקנאביס הרפואי, ייעוץ להשתתפות במכרזים בינלאומיים, יצירת קשרים עסקיים עם שותפים פוטנציאליים ויצירת מיזמים משותפים של הממשלה וחברות פרטיות. 

בנוסף, נציבות המסחר תרכז את כל הסיוע שיכולות לתת רשויות שונות בקנדה לחברות הקנאביס, כך שהן לא יצטרכו לנדוד מרשות לרשות, אלא לקבל את כל התמיכה במקום אחד. 

 

שבוע טוב.  

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 0

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

שינוי גודל גופנים
ניגודיות