ArabicDutchEnglishFrenchGermanHebrewRussianSpanish
לגליזציה בארה"ב - הצעת חוק רשמית הוגשה לבדיקה

לגליזציה בארה”ב – הצעת חוק רשמית הוגשה לבדיקה

שתפו את החברים

הצעת חוק חדשה שתביא לגליזציה מלאה של קנאביס ברמה הפדרלית בארה”ב כולה, הוגשה לוועדות בית הנבחרים על ידי חבר קונגרס ממדינת אורגון וכעת היא נמצאת בבדיקה ראשונית לפני העלאתה להצבעה. תוכן הצעת החוק כולל מפרט של מערכת פדרלית שתפקח על…

הצעת חוק חדשה שתביא לגליזציה מלאה של קנאביס ברמה הפדרלית בארה”ב כולה, הוגשה לוועדות בית הנבחרים על ידי חבר קונגרס ממדינת אורגון וכעת היא נמצאת בבדיקה ראשונית לפני העלאתה להצבעה. תוכן הצעת החוק כולל מפרט של מערכת פדרלית שתפקח על ענף הקנאביס ותהיה אחראית על גביית מיסים ממנו, ותחת שליטתה יוכל הקנאביס להפוך מ”סם מסוכן” לסחורה חוקית מן המניין. הלגליזציה מעבר לפינה?

השנה החולפת הייתה אחת השנים המשמעותיות בהיסטוריה המודרנית של הקנאביס, לאחר שבה קנדה הפכה לאומה הראשונה שחוקקה לגליזציה מלאה וביטלה את מעמדו של הצמח כסם מסוכן שאסור להשתמש בו.

במקביל לשינוי המוחלט של שינוי חוקי הקנאביס בקנדה, מדינה אחת נוספת הצטרפה השנה לרשימת מדינות הלגליזציה העצמאיות בארה”ב, שכעת מונה 11 חברות, וזאת לצד 2 נוספות שהצטרפו לרשימת המדינות המאשרות שימוש בקנאביס רפואי (32). יחד עם הצעת החוק ללגליזציה של המפ שנחתמה סופית על ידי הנשיא, זאת הייתה שנה מוצלחת מאד לקנאביס.

ג'וינט עם דגל ארה"ב
שנה טובה לקנאביס בארה”ב – הלגליזציה מתפשטת

כעת, השנה החדשה מתחילה עם הצעת חוק מפתיעה יחסית שהוגשה בסוף השבוע לשולחנן של מספר וועדות מפתח בבית הנבחרים, וכעת עוברת במסגרתן בדיקה ראשונית לקראת העלאתן להצבעה בעתיד.

הצעת החוק הזו היא אינה מדינית או מקומית, אלא עוסקת בחוק הפדרלי שתקף בארה”ב כולה ומשקף את עמדתה הלאומית, וביתר דיוק בחוק האוסר על קנאביס שצפוי בקרוב להשתנות.

“לפקח על קנאביס כמו על אלכוהול” – תחילתו של סוף האיסור?

הצעת החוק המדוברת, שכבר משמה הקליט (HR-420) ניתן ללמוד על כוונותיה, נוגעת למתווה של לגליזציה מלאה בארה”ב, ברמת החוק הפדרלי, שמבטלת את מעמדו הלא חוקי של הקנאביס והופכת אותו לסחורה חוקית בתור מוצר עישון חופשי לשימוש.

מי שהגיש את הצעת החוק הוא חבר הקונגרס הדמוקרט ארל בלומנהאוור (Earl Blumenauer) ממדינת אורגון, שטוען כי המדיניות הפדרלית שננקטת כיום ומתנגדת לשימוש בקנאביס תוך הגדרתו כחומר מסוכן, ובמקביל מתירה למדינות רבות להפוך אותו לחוקי לשימוש רפואי או לשימוש פנאי, היא אבסורדית וקוראת לשינוי דחוף.

“השם שבחרנו להצעה הוא אמנם קיטשי וסימלי, אבל הנושא עצמו הוא רציני מאין כמוהו”, מסר חבר הקונגרס בלומנהאוור בראיון שנערך עמו לאחר פרסום הידע אודות הגשת ההצעה. “חוקי המריחואנה הפדרליים שלנו הם מיושנים,מנותקים מהמציאות בשטח והשפיעו לרעה על אינספור חיים של אנשים שלא אשמים בדבר. הקונגרס לא יכול להמשיך להיות מנותק מהתנועה הגוברת בקרב מרבית האמריקאים שתומכים בנושא, והגיע הזמן לסיים את האיסור חסר ההיגיון הזה”.

קנאביס ארה"ב
קנאביס חוקי בארה”ב – העתיד כבר לא כל כך רחוק

המתווה המלא של הצעת החוק (תחת הסלוגן “לפקח על קנאביס כמו על אלכוהול”) טרם פורסם לציבור, וזאת מאחר והוא נמצא בבדיקה מקדימה והערכה בוועדות בית הנבחרים לענייני משפט, מסחר ואנרגיה, משאבים ותקציבים, יישום ופתרונות חקלאות, אך חלק ממנו פורסם על ידי חבר הקונגרס בלומנהאוור בעצמו.

עיקרו של המתווה עוסק בביטול מעמדו של הקנאביס ברשמית החומרים המפוקחים (CSA) והעברת הפיקוח עליו מידי רשויות כמו ה-DEA לידיה של אותה רשות פדרלית המפקחת על אלכוהול, טבק וכלי נשק, שתשנה את שמה ל’רשות הפיקוח על סחר ומיסוי בענף האלכוהול הטבק והמריחואנה’.

שינוי זה מבטל את כל ההגבלות החוקיות שמוטלות היום על קנאביס – בין היתר איסור ביצוע עסקאות בנקאיות, איסור שת”פ בין מדינות וסחר חופשי וכן איסור מימון מחקרים – והופך אותו למוצר חוקי מפוקח במעמד זהה לטבק ואפילו נעלה ממנו, שיהיה בפיקוח צמוד רק של רשות ה-FDA שמפקחת על מזון ותרופות חוקיות.

10 מדינות הלגליזציה בארה"ב - לפני הבחירות הקרובות
קוראים ללגליזציה: “החוק מיושן ומנותק מהמציאות”

בנוסף לשינויים אלו, כל הפיקוח על הרישוי למגדלים, חנויות, סוחרים, מתווכים וכל גוף אחר שיחזיק או ימכור קנאביס, וכן על הצרכנים שיקנו את הקנאביס, יעבור לידי הרשויות הפדרליות ולא ייקבע בתהליך פרטני בכל מדינה.

מרבית נוסחו של החוק צפוי להיות מוכר ותואם פחות או יותר למתווה הלגליזציה בקנדה (מלבד הגיל) או לחלופין במדינות בארה”ב שחוקקו מתווה דומה כמו קולורדו או אורגון. תוטל הגבלה על צריכת קנאביס מכיל 21 ומעלה, ויהיה איסור על נהיגה או ביצוע פעולות דומות תחת ההשפעה.

אם אכן הצעת החוק עומדת בקריטריונים החוקתיים הנדרשים,היא תעבור את אישור הוועדות הראשוני ותפורסם במלואה לציבור כדי לעבור מתווה של הצעות לשינוי ותיקונים, כפי שנעשה עוד לפני שהתחילה ההצעה להיות מנוסחת בפועל.

בשלב זה, הלחץ הציבורי יהווה גורם מרכזי בעניין, ואנו צפויים לחזות באחת ממלחמות החופש הציבורי המרכזיות בארה”ב מגיעה לשיאה. עד אז, נותר רק להמתין ולראות אם לא עולות בעיות עם נוסח ההצעה או אופן יישומה המיועד, ומתי היא מקבלת אישור סופי לפרסום.

איך זה גורם לכם להרגיש?
שתפו את החברים
תגובות: 3

כתובת הדוא״ל שלך לא תפורסם. שדות חובה מסומנים ב-*.

  1. ריאלי |

    יש , איזה אושר, מהרגע שבאמריקה זה חוקי זה עיניין של 10 15 שנים עד שפה זה יהיה חוקי.
    אני אולי אזכה אם ירצה השם לחזות בלגליזציה בדור הזה בישראל, ואוו, בעזרת השם!

    איזה כיף. אפשר להתחיל לצבור תיקים במשטרה גם ככה עוד 15 20 שנה הכל ימחק רטרו אחרי שהדור יתחלף וכולם ימותו.

  2. קול ההיגיון |

    עוד 20 שנה אצלינו לצערי
    השוחד הוא עצום

  3. קורל דרי |

    מקווה שתיהיה לזה השפעה עלינו

שינוי גודל גופנים
ניגודיות